מכאן לקאן – סוף שבוע בריביירה הצרפתית

תמונה ראשית עבור: מכאן לקאן  - סוף שבוע בריביירה הצרפתית - תמונת קאבר

בחודש יוני 2017 נסענו לסופ”ש בריביירה הצרפתית .

טיול ספונטני שאורגן במהירות עקב נסיעת בן הזוג לכנס בקאן .

הופתענו בגדול מיופיו של האזור ומהעושר העיצובי והתרבותי שלו .

נסעתי לשלושה ימים ולילות . בן הזוג לחמישה. היות וכבר הצצנו בעבר ברצועה הזו , התמקדנו הפעם בשטח גאוגרפי מאד מצומצם . אפילו על מונקו/ מונטה קרלו שכבר ראינו בעבר, ויתרנו .

היה חם ומקסים עד מאד !!

הטיילת בקאן

מתגלגלים בניס

טיסה

טסנו עם חברת סאן דור ( בקרוב יהיו טיסות עונתיות גם של אייר פראנס). הטיסה עלתה 320 $.

זמננו קצר ולכן בחרתי בטיסה ישירה. יציאה בחמישי אחר הצהריים וחזרה בראשון בערב. שלושה ימי טיול מלאים.  אם זמנכם בידכם סעו לשבוע. אפשר למלא אותו בקלות .

בן הזוג שנשאר עוד יומיים לכנס , חזר בטיסות קונקשן דרך ציריך . העלות היתה דומה.

לינה

היות ונסענו לסופ"ש קצר , חשבתי הרבה היכן כדאי להתמקם .

מכיוון שנחתנו בניס והיינו צריכים לסיים את הטיול בקאן (שם נערך הכנס),  חשבתי שיהיה נכון להתמקם בערך באמצע הדרך. חיפשתי מקום מעט גבוה מקו החוף, ואם אפשר שיהיה גם נוף .

בחיפוש אקראי בבוקינג נתקלתי במלון שנמצא בפאתי אנטיב.

הציון בבוקינג לא היו גבוה במיוחד, אבל המיקום התאים , המחיר סביר, המתקנים נראו לי טובים וניתנה חניה חינם ( דבר שאינו טריביאלי בריביירה).

משהו הרגיש לי שיהיה מעולה ואכן היה שיחוק.

ההזמנה אגב, נעשתה דרך אתר HOTELS.COM שהציע תעריף יותר טוב וצבירת לילות .

במקום שני בניינים . אחד בתנאי מלון מלאים והשני רזידנס. יש פער מחירים גדול בין המלון לרזידנס. ברזידנס חדרים מחודשים ונוחים הכוללים מטבחון . אורחי הרזידנס נהנים מכל המתקנים של המלון כולל הבריכות והספא המצוין . ארוחות ונקיון יומי ניתן לקבל בתוספת תשלום . אנחנו שהגענו לשלשה ימים ולא שהינו כמעט בחדר , ויתרנו על שרותי החדרנית .

ארוחת בוקר הוספנו בתשלום . ארוחה טובה אם כי די יקרה.

היינו מרוצים מאד !!! ( ואל תאמינו לבוקינג laugh)

הנה הקישור לאתר המלון

כאן טיפ שכתבתי על המלון

אם אתם באים , תעשו לעצמכם טובה ותגיעו ליותר ימים כדי להנות ממתקני המלון . אנחנו בקושי הספקנו .

המלון

ברכה אל מול הנוף

הלובי

הנוף המשגע

פה אוכלים ארוחת בוקר

חדר עם נוף

רכב

שכרנו רכב אוטומטי לשלשה ימים . קיבלנו רנו מגאן חלליתית ודנדשה עם 5000 ק”מ בלבד. הרכב הוזמן מאוויס שנתנו את המחיר הנוח ביותר לאותה קטגוריה, בצרוף ביטול השתתפות עצמית כולל מרכב תחתון וזגוגיות .

בזכות כרטיס מועדון אוויס קיבלנו את הרכב ללא תור (היה תור ענק ללקיחת רכבים) וכן נהג שני חינם. הפתעה נעימה שלא ידענו עליה .

אז הנה תמונה של הרכב …. טוב לא ממש , אבל למה לא לפנטז … angel

129 יורו לרבע שעה נסיעה ....

129 יורו לרבע שעה נסיעה .…

אז מה ראינו ??

פרק ראשון – מתגלגלים בניס.

ניס עיר גדולה למדי . בטעימה של יום אחד ידעתי שלא נספיק לראות הרבה יותר מטיילת החוף והעיר העתיקה.

היה אפשר לעשות את הטיול הרגלי השגרתי שעובר בנקודות העניין העיקריות . בטוחה שהיינו נהנים אבל חיפשתי משהו שונה . ואז נתקלתי בסיורי הסגווי הללו.

יש מספר סיורים . אנחנו בחרנו בזה של שעתיים שעובר בטיילת האנגלים , בעיר העתיקה ועולה אל גבעת הטירה .

היה כיף גדול !!! בפרק זמן קצר יחסית הצלחנו לראות די הרבה בדרך חווייתית, נעימה ומבלי להתעייף . המדריכה החמודה אמילי דוברת אנגלית טובה. מומלץ.

מחיר סיור בן שעתיים 50 יורו לאדם . ישנם סיורים זולים וקצרים יותר . את הטיול הזמנתי יומיים קודם דרך האתר.

הנה כמה תמונות מניס היפה

הנוף מראש הגבעה

נמל ניס מלמעלה

הקבוצה המתגלגלת שלנו

אנדרטה לזכר הרוגי מלחמת העולם הראשונה

טיילת האנגלים

המפל המלאכותי על הגבעה

על גבעת הטירה הצצנו בבית הקברות המרשים, הנוצרי והיהודי. יש גם אזכור לחסידי אומות עולם .

עם תום הסיור המשכנו רגלית , חזרנו לעיר העתיקה , לכיכר מסינה היפה , לשוק הפרחים . אכלנו גלידה בדוכן הגלידה המפורסם של fenocchio ,העפנו מבט בכנסיה , קנינו סבונים ( איך אפשר לא ? ), הצטננו במיזוג של מלון נגרסקו המפואר שאת הלובי שלו מפארות יצירות אומנות בינהן היצירות של ניקי דה סן פל . אמנית צרפתיה שאחראית גם לפסל המפלצת הנהדר בירושלים .

היה נחמד מאד. ניס עיר יפה.

מלון נגרסקו

פסל של ניקי

בעיר העתיקה

מדרחוב צבעוני בניס

ניס היפה

הכל מריח טוב … תמרוקים בניס

עכשיו קצת תרבות …

בניס יש מספר מכובד מאד של מוזיאונים . בביקור קצר בחרנו לראות אחד. אז אחרי שסיימנו להסתובב בעיר העתיקה לקחנו את הרכב שחנה בחניון מסינה ונסענו לבקר את מארק שאגאל . הצייר היהודי שגר ופעל בריביירה בעיירה סט פול דה ואנס אליה נגיע עוד מעט .

במוזיאון בניס, מוצגות מיטב היצירות שלו המתארות את סיפורי התנך. הקיץ ישנה תערוכה מתחלפת של פסלים שלו .

אנחנו אהבנו את המוזיאון . את היצירות הגדולות והצבעוניות עם סיפורים שמדברים אלינו . את הויטראזים המרשימים.

אולם אחד מוקדש לסדרת ציורי אהבה , הסדרה האדומה . בסמוך לאחד הציורים פתק אהבים שכתב שאגאל לאשתו ווה ( ולנטינה )אותה אהב מאד ולצדה נקבר .

הכניסה עולה עולה 8 יורו. בזמן של תערוכות מיוחדות מוסיפים עוד 2 יורו .

הנה קישור לאתר .

במקום מוצג סרט דובר אנגלית על חייו ופועלו , התחלנו לצפות אבל הסרט היה איטי וארוך ובשלב ששמנו לב שאנחנו מתחילים לנקר העדפנו להמשיך ליעד הבא . wink

סולם יעקב

גם גנים בניס

נתניה על המפה

סן פול דה ואנס

כדי לסגור מעגל אנחנו סוגרים את היום בכפר היפה והציורי סן פול דה ואנס. זה אחד הכפרים התלויים המתויירים ביותר בריביירה.

יפה כמו בונבונריה. הגענו לקראת ערב אחרי שהמוני התיירים הבאים באוטובוסים כבר עזבו . זה היה עיתוי מצוין .

חנינו באחד החניונים התת קרקעיים בכניסה לכפר. אל הכפר עצמו לא ניתן להכנס ברכבים .

טיילנו שעה ארוכה בין הסמטאות , הצצנו בגלריות המיוחדות , צפינו במקומיים משחקים פטנק ברחבת הקפה , בקרנו בבית הקברות הנוצרי בו קבור מרק שאגאל. שאגאל העדיף להקבר עם אשתו הנוצריה . מצבה צנועה מאד על קברו של האמן החשוב הזה .

אכלנו במסעדה חביבה שהגענו אליה במקרה . מחירים סבירים ושרות נחמד וזריז.

כמה תמונות מהכפר. לא בטוחה שמצליחה להעביר את היופי . כדאי לכם לבוא.

חנות בכפר

סמטא

אמנות מקומית

פינה בכפר

קברו של שאגאל

משחקים פטאנק

עוד קצת מסן פול דה ואנס לפני שנעבור ליעד הבא .

רחוב בכפר

פנדה בחלון ראווה

בית הקברות היפה

אנחנו ללא הספקנו , אבל מי שזמנו בידו מוזמן לבקר במוזיאון

Maeght Foundation – Saint Paul de Vence שנחשב שווה מאד !

הנה עוד תמונה של הכפר התלוי , הפעם קצת ממרחק

פרק שני – תצפיות , בשמים , גנים ו” עז” אחת יפה במיוחד

אנחנו ממשיכים להתגלגל עם הרנו הכסופה שלנו בריביירה . הפעם מתחילים ממזרח לניס .

מתחילים בתצפיות מגבוה ולאט לאט יורדים בקורנישים השונים למטה .

התחנה הראשונה שלנו לה טורבי . בלה טורבי ישנה האנדרטה של אוגוסטוס עם תצפית יפה על מונקו ומונטה קרלו. האנדרטה המרשימה נראית למרחקים .

הנה קישור . הכניסה עולה 6 יורו לאדם . יש במקום גם מוזיאון קטן שמדמה איך נראתה האנדרטה הזו במקור. מבנה מגלומני אבל מרשים מאד.

התצפית לא מאד מטופחת . שיחים שצמחו פרא קצת מקשים על הראיה . היה מעונן והראות לא היתה מעולה . בכל זאת מחזה מרשים .

טרופיי של אוגוסטוס - היום

הטרופיי של אוגוסטוס – היום

ככה זה נראה פעם

תצפית על מונקו / מונטה קרלו

זו מונקו אם מתקרבים

עוד מהטרופיי

אחת אחרונה מהנוף הנפלא

התחנה הבאה שלנו היא תצפית על הכפר התלוי EZE מנקודה שנקראת Fort de la Revère.

נקודת התצפית נמצאת בפתחו של גן לאומי . הדרך תלולה מעט ומתפתלת .

ניתן לעשות מסלול הליכה בין לה טורבי , הנקודה הזו והכפר EZE . הבדלי הגובה נראים גדולים וזה עושה רושם לא פשוט בכלל.

בפורט דה לה רב יש שרידי מבצר. הוא כשלעצמו לא נראה לנו מעניין .

אבל הנוף … הנוף הוא הסיפור. מרהיב במיוחד . הכפר EZE נראה מעולה .

לא הפסקנו להתפעל !!! אז הנה כמה תמונות כדי שתתפעלו גם . wink

מי אמר EZE

זו כדי שתאמינו שלא הייתי שם לבד

וזו העז מקרוב

גם את זה רואים אם מגדילים עדשה

אי אפשר לשבוע

מגיעים ל EZE הכפר התלוי. למה EZE ?

המילה EZE לא רק נשמעת לנו כמו עז…. גילי חסקין כותב כי בכפר שלט הומוריסטי האומר eze = chevre.

כלומר הכפר מרובה המדרגות מתאים יותר לעז קלת רגליים . ובכן הייתם צריכים לראות אותנו מתנשפים במעלה המדרגות הרבות . מראה לא ממש מלבב .. devil

גם המלון המפורסם Chevre d'or מתהדר בפסל של עז הזהב .

הגנים שלו משגעים . הצצנו עליהם רק מלמעלה , ניסינו ולא הורשינו להכנס.

אז אין תמונות מהמלון אבל הנה כמה מהעז

הרבה מדרגות

פינת חמד ב EZE

העז מרחוק

סמטא ב EZE

המלון מהצד

הכניסה למלון

אחרי שקצת שוטטנו אנחנו נכנסים לגנים האקזוטיים JARDIN EXOTIQUE – גן הממוקם על פסגת ההר, וממנו צפייה פנוראמית מדהימה.
הגן בנוי בצורה מדורגת וגם שם מדרגות רבות . הצמחים הם אוסף של קקטוסים . יש גם גן מזרח תיכוני . אבל הפרחים והצמחים הם לא העיקר בעינינו, אלא הנוף הנשקף מכל פינה .

פתוח בכל יום מ 9 – 18.30 . 6 יורו דמי כניסה. ישנו כרטיס משולב עם וילה אפרוסי אליה נגיע בשלב מאוחר יותר של היום . אנחנו לא ידענו ( שעורי בית לא מספקים blush, אבל המידע הזה גם לא ממש מודגש angry) וקנינו בכל אתר כרטיס נפרד.

זו אני במעלה המדרגות

וזו אני במעלה המדרגות הרבות

תראו כמה יפה הנוף

קוראים אותה עז

יש גם פסלים מעניינים

כמעט את כל הטרסות הללו טיפסנו

עד שמגיעים למרפסת התצפית הזו

בריביירה הצרפתית יש סצנה חזקה מאד של בשמים .

רוב המפעלים המפורסמים המרוכזים בעיירה אחרת – גראס. הגדול והידוע בהם הוא מפעל fragonard שאת התוצרת שלו תראו בכל פינה בריביירה. אי אפשר שלא לחזור עם כמה בשמים .

אחד המפעלים של פרגונד נמצא ב EZE. המפעל שוכן למרגלות העיר העתיקה ויש לו חניה גדולה ( יתרון גדול ) הפתוחה למבקרים .

היות ולא ידענו אם נספיק לבקר בגראס , תכננו לבקר במפעל הזה. הסיורים חינמיים והם בונים על כך שלא תוכלו לחמוק מקניות בחנות המפעל .

אז אחרי שסיימנו לסייר בעיר העתיקה , אנחנו יורדים אל המפעל , אבל הסיור הבא באנגלית רק בעוד שעה. מחליטים לא להתעכב . אל דאגה … עוד נראה מפעל בשמים גם מבפנים angel

הנה הפרטים לטובת מי שמעוניין-

המפעל של פרגונד – סיורים כל יום מ 8.30 – 18.30

L'Usine Laboratoire
06360 Eze-Village
FRANCE

לסיום החלק הזה עוד כמה תמונות של EZE היפה עם הכנסיה הצהובה

בתוך הכנסיה בעז

עוד מפסלי הגן . לכל אחת יש שם.

רחוב בעז

הכנסיה הצהובה ומפעל פרגונד למטה

הכנסיה הצהובה ומפעל פרגונרד למטה

דוד ליצור בושם

חנות המפעל

חנות המפעל, ולא אין 1+1

אחרי הבקור ב EZE אנחנו ממשיכים לוילה אפרוסי שנמצאת בקפ פרה . מרחק לא רב .

מקסים ביותר ואתם חייבים . surprise

וילה אפרוסי

וילה אפרוסי דה רוטשילד

בריביירה הצרפתית ישנן וילות מרשימות רבות. אחת שנמצאת היום בבעלות המדינה היא וילה אפרוסי דה רוטשילד (Villa Ephrussi de Rothschild) שבקאפ פרה. על משפחת אפרוסי מספר אדמונד דה ואל בספר הארנבת עם עיני הענבר.

את הווילה סיימו לבנות ב 1912 עבור ביאטריס אפרוסי דה רוטשילד. ביאטריס בת למשפחת רוטשילד , התחתנה עם נצר למשפחת הבנקאים היהודית אפרוסי, וגם התגרשה ממנו. היא הפכה את הבית למקום מפגש לחובבי אמנות ומוזיקה עם מופעי תרבות. לביאטריס לא היו ילדים והיא הורישה את המקום למדינה.

הווילה מרוהטת בריהוט תקופתי מרשים כוללת אוסף אמנות יפה.

הווילה הורודה מוקפת בגנים נהדרים , מזרקות מנגנות ובעיקר תצפית נהדרת על הריביירה .

מחיר הכניסה 14 יורו . אנחנו אהבנו מאד .

לא רחוק מהוילה שוכנת הוילה היוונית וילה קרילוס. ישנו כרטיס משותף לשני האתרים . בשל קוצר הזמן החלטנו להסתפק באחת .

חדר השינה של ביאטריס

פינה בגן

הנוף

החצר האחורית

הכניסה

הגן המהונדס

גראס

גראס נחשבת בירת הבשמים של צרפת . 3 מפעלים שונים שוכנים זה לצד זה .

אנחנו שהגענו לקראת סוף היום , בקרנו במפעל פרגונרד.

מפעל פרגונרד מתפזר על מספר אתרים . במבנה שבמרכז העיר ישנו מוזיאון , חנות ומפעל הבשמים . מפעל הבשמים פעיל . הבשמים מיוצרים מפרחים . מפעל נוסף נמצא בכניסה לעיר.

הצטרפנו לסיור באנגלית שלמעשה היה סיור פרטי , היות ובקבוצה היינו שנינו בלבד. המדריכה החביבה עברה אתנו על כל שלבי היצור , נתנה להריח וסיפרה אנקדוטות . הסיור ללא תשלום והם בונים על כך שתקנו בחנות . המדריכה מקבלת בונוסים מהקניה ונתנה לנו פתק עם המספר שלה.

אז איך לא נקנה ?? angel יצאנו מצוידים עם בשמים ומתנות לכל המשפחה .

פרטי המפעל –

גראס עצמה לא ממש הרשימה אותנו . המרכז העתיק נחמד, אבל אחרי שרואים כמה מרכזים כאלה הם מתחילים להראות דומים … בנוסף זה המקום היחיד שבו לא הרגשנו בנוח. ככל שהעמקנו בסמטאות העיר ראינו יותר ויותר מהגרים מוסלמים. העדפנו לקצר את הביקור .

כאן יושב האף שמרוקח את הבשמים

כאן יושב האף שרוקח את הבשמים

פינה בגראס

מפעל פרגונרד

אולם יצור

גראס לעת ערב

המדריכה החמודה שלנו

פרק שלישי – אנטיב וקאן … אחרון ודי .

את היום האחרון שלנו באזור אנחנו פותחים בספא של המלון . עד עכשיו הגענו מאוחר בכל ערב ואיכשהו פספסנו ….

ניגשים לבריכה הפנימית כמה דקות לפני הפתיחה ורואים שקבוצה קטנה כבר מחכה. כולם ישובים מצוידים בכובע וכפכפים . גם נערים צעירים.

מסתבר שנקלענו במקרה לשיעור התעמלות במים, שמועבר ע”י בחורה גבוהה וקצת חמורת סבר, שנענית לבקשה להוסיף הוראות קצרות באנגלית . בבריכה מותקנים ג'טים של עיסוי ובתרגילים מנצלים את הג'טים השונים . למרות שלא לכך התכוונו היה כיף גדול . מרגיע ומשחרר.

יש גם שיעור שמועבר ע”י אופניים מיוחדים המוכנסים למים .

בסה”כ במלון הזה יש הרבה אפשרויות ואני בהחלט ממליצה להגיע לתקופה קצת יותר ארוכה .

זו בריכת ההתעמלות, רגע אחרי שהשיעור הסתיים .

אחרי שהתעמלנו קשה blush אנחנו נוסעים לשוק של אנטיב .

למרות שבכל הסוף השבוע לנו ליד אנטיב, איכשהו לא יצא להגיע לעיר העתיקה .

אנטיב

עיירה מוקפת חומה, השוכנת ממש על פני הים . יש לה גם מרינה יפה .

אנו חונים בחניון הגדול שמחוץ לשער הכניסה לעיר העתיקה ומתחילים לסייר בה.

היום יום ראשון והעיר שוקקת . השוק יפה וצבעוני ומזמן לנו כל מיני קניות קטנות . קרואסונים טריים , פירות יער , מקרונים לבת ואפילו חגורות עור יפות .

מהשוק אנחנו פונים לרחובות הצדדיים הפחות הומים ומטיילים שעה קלה גם בהם . אנטיב שמחה ומלאת תכונה . הרבה יותר “ חיה “ ממקומות אחרים בהם ביקרנו .

הכל כבר משופד

תמיד טוב קפה

השוק של אנטיב

מישהו אמר ריבה ?

קפה אנטיב

הכנסיה הצנועה

מוזיאון פיקסו

כבר סיפרתי שבריביירה סצנת אומנות חזקה , נכון ? אז בין שלל המוזיאונים החשובים קיים גם זה של פיקאסו . הוא נמצא באנטיב .

המוזיאון שוכן בתוך טירת גרימלדי היפה ממש על החוף . חדרים מוארים ויפים מהווים בית ליצירות של פיקאסו ששהה ויצר במקום, בתקופה שלאחר מלחמת העולם השניה (1946). פיקאסו תרם עבודות למוזיאון .

בחצר המוזיאון היפה גם גן פסלים ( של אומנים שונים ).

בזמן ביקורנו הוצגה תערוכת צילומים מיוחדת של פיקסו ומשפחתו מהזמן שחי באזור . היה מעניין ואפילו מרגש לראות אותו עובד , מנגן , מצולם בחוף הים עם ילדיו הקטנים .

הכניסה עולה 6 יורו. פתוח בכל יום חוץ מיום שני.

בחצר המוזיאון , הזכיר לי את פסל הגיטרות בסיאטל

בחצר המוזיאון , הזכיר לי את פסל הגיטרות במוזיאון המוזיקה בסיאטל

תערוכת צילומים עד יולי

טירת גרימלדי על הים

פיקסו

אל מול הים

אבא ובת

מוסיפה עוד כמה תמונות מהמוזיאון ומאנטיב היפה ואנו בדרכנו לקאן שמארחת את הכנס שלשמו התכנסנו laugh

גם זה פיקסו

עבודות קרמיקה

עוד מחצר המוזיאון

טקס אזכרה בכנסיה

אנטיב

אנטיב היפה

מכאן לקאן …

אז אנחנו נכנסים לקאן מוצאים חניה כמו לפי הזמנה ממש מול פתח המלון. היום יום ראשון ומותר לחנות ברחוב חינם .

הכנס של בן הזוג נערך בשני מלונות קרלטון המפואר ו JW MARRIOTT הסמוך . המריוט מפואר פחות, אבל עתיר מתקנים ומתאים יותר לכנס רב משתתפים.

הקבוצה הישראלית משוכנת במריוט . החצי מתעסק בעניני הרשמה ומפגש חברתי ואני נהנית ממנוחה קצרה בחדר המלון המשובח .

אם חשבנו שהיה לנו נוח באנטיב , אז זה לא בדיוק בר השוואה…. זה מלון !!! אנחנו אומרים .

איזו מיטה חלומית ונוף של הים , אמבטיה משוכללת ועוד שלל פינוקים .

בחדר יש בערך 6 מגבות מכל גודל אפשרי,  כאילו משוכנת כאן קבוצה . laugh

אני שחוזרת הלילה כבר לא אהנה משלל הפינוקים הללו … טוב שיש מי שנשאר .

הטיילת בקאן

כאן הנתנייתים מטגנים עצמם

קאן של מעלה

קאן של מעלה – מבט מהמצודה

הטיול שלנו תכף מסתיים . במה שנשאר לנו מהיום טיילנו בקאן. הייתי בה לפני שנתיים, גם אז לביקור חפוז ולא מאד התרשמתי . הפעם הגענו בגלל הכנס.

בזמן הקצר שלנו בעיר טיילנו בטיילת הצלב, לאורך חוף הים והגענו עד קרוב לאולם הפסטיבלים בו נערך פסטיבל קאן . ברחבה שליד האולם , לא רחוק מהקרוסלה והמיני לונה פארק עומדת רכבת התיירים הלבנה .

בהחלטה של רגע החלטנו לעלות לסיבוב. בעיקר כדי להמלט מהליכה בשמש הקופחת .

סיבוב של שעה בעלות 10 יורו , לוקח לעיר החדשה ולעיר העתיקה , עולה ואף עוצר במצודה שעל ראש הגבעה בחלק שנקרא Le Suquet.

הטיול של הרכבת עובר גם ברחוב הקניות rue d'antibes ומציץ אל Rue Meymadier , מדרחוב שנראה נחמד מאד. רוב בתי העסק  היו סגורים ומסוגרים ביום ראשון . ראינו רק כמה מסעדות ובתי קפה פתוחים .

בן הזוג שנשאר עוד יומיים בעיר , בדק את הרחובות הללו קצת יותר ברצינות, והצליח למצוא כמה רכישות .

על ראש הגבעה, הרכבת עוצרת ל 10 דקות ואפשר להציץ בכנסיה ובנוף הפנורמי של כל קאן הנשקף מלמעלה ( כולל אחד מציור קיר שראינו בדרך, יש כמה כאלה בקאן)

סה”כ חוויה תיירותית מאד , אבל נחמדה ומתאימה ליום חם כזה. לפחות בנסיעה היתה לנו קצת בריזה ….

העיר העתיקה

רחבת המצודה

קאן מלמעלה

הרכבת שלנו חונה

עולים למצודה

ציור קיר על אחד הבתים .

הרכבת יורדת מהגבעה וחוזרת אל הטיילת. אנחנו עוברים את הכביש כדי לבקר בשוק האומנות / פשפשים, שמתקיים ברחבה הקרובה לבית העיריה היפה .

גם שם משחקי פטאנק של יום ראשון ושוק נהדר עם המון חפצי אומנות וינטאג' ציורים ועוד…

אכלנו ארוחה נחמדה במסעדת ניו יורק – ניו יורק . אוכל טעים, שרות מהיר , מחירים סבירים, מיקום אסטרטגי על הטיילת והכי חשוב פתוח גם בשעות אחר הצהריים המוקדמות .

אח”כ אי אפשר לפסוח על שדרת הכוכבים עם כפות הידיים המוטבעות באריחי הרצפה. אנחנו תיירים ועושים שטויות של תיירים אז יש גם תצלום של כף היד ( בדיוק בגודל של ג'ודי פוסטר ) ועוד תצלום בפוזת מירי רגב על השטיח האדום, רק בלי ירושלים על השמלה .

היד שלי ושל פוסטר

שדרת הכוכבים

מבט לגבעת המצודה

לא מירי רגב אבל בהחלט קאן

השוק של קאן

פטאנק בשוק

זהו , תם הטיול הקצר והיפה שלנו .

מקלחת אחרונה , נשיקה לבעל שממשיך לכייף כאן עוד יומיים  , החזרת הרכב בשדה  , טיסת לילה שהתעכבה ארוכות  ושביתת מוניות בנתבג cheekymail.

רק ביום שני השכם בבוקר אני נכנסת הביתה . היה אינטנסיבי אבל מהנה מאד !!

מה אפשר עוד ?.

ישנם עוד הרבה אתרים מעניינים שלא הספקנו BIOT- ביוט וואלורי , עיירות שמתמחות בקדרות וזכוכית . הכפר התלוי גורדון . קנייה סור מר עם מוזיאון רנואר, הכפר העתיק Haut de Cagnes ושאטו גרימלדי. מונקו ומונטה קרלו שראינו בעבר.

ועוד לא התחלנו לדבר על הקניונים היפים שיש באזור …. אפשר היה למלא עוד שבוע לפחות

סעו לריביירה . יפה שם מאד

עד הטיול הבא …..

איריס

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )