וינה ללא גלוטן

פיצה ללא גלוטן בוינה

וינה ללא גלוטן

וינה היא יעד נהדר לצליאקים ונמנעים מגלוטן. המודעות למחלת הצליאק באוסטריה בכלל ובוינה בפרט גבוהה למדי והאפשרויות רבות. בספטמבר 2019, קצת לפני פרוץ הקורונה, טיילתי בוינה עם בתי. כמו לפני כל נסיעה משותפת שלנו, בדקתי וריכזתי אפשרויות ללא גלוטן בעיר וסביבתה. ערכתי את המידע והרי לפניכים מדריך קצר לוינה ללא מגלוטן.

לינה 🏡 – התארחנו בדירה נעימה מאד בבית דירות ברובע 2. בנסיעות שלי עם בתי הצליאקית, אני מעדיפה לינה בדירה מצוידת במטבחון כדי להקל על ההתארגנות והארוחות. את ארוחות הבוקר וחלק מארוחות הערב אכלנו בדירה. מוצרים יבשים ולחמניות הבאנו מהבית, אם כי ניתן למצוא במרכולים שפע מוצרים ללא גלוטן. ממש מתחת לבית הדירות בו גרנו נמצא סניף סופרמרקט ובעבר השני של הרחוב סניף מקדונלד עם המבורגר ללא גלוטן.

כרטיס מסעדות 🍽 – ממליצה להוריד כרטיס מסעדות בגרמנית ולהציגו במסעדות ובתי עסק.

לזניה ללא גלוטן Pizzeria Scarabocchio

איך אומרים? כמה מילים שכדאי להכיר

עבריתגרמנית
ללא גלוטן Glutenfrei
חיטה Weizen
קמח חיטה Mehl
שיפוןRoggen
שעורה Gerste
שבולת שועלHafer
לחם Brot
לחמניהSemmel
פירורי לחם Semmelbrösel
ופלwafer
סולת (קוסקוס) Griess
מצופה (בפרורי לחם) Paniert

מסעדות ובתי קפה

טיפ – אלרגנים מסומנים בתפריט באותיות -האות A מציינת שהמאכל מכיל גלוטן.

בתי קפה 🧁

  • Allergiker Café – גן עדן לצליאקים ובעלי רגישויות אחרות למזון. מקום נקי לחלוטין מגלוטן, לקטוז ואגוזים. אפשר לאכול הכל!
  • Aida – רשת בתי קפה במיקומים שונים בעיר. מגוון עוגות ללא גלוטן וארוחות קלות. היינו בסניף ליד האופרה והיה מצוין.
  • Mozart – קפה מוצרט ליד מדרחוב קרנטנר. עוגות ומאפים. מבחר מצומצם יחסית. אלרגנים מסומנים בתפריט.
  • Café Imperial מספר אפשרויות ללא גלוטן. אלרגנים מסומנים בתפריט.
  • Café Demel – קפה דמל המפורסם ליד ארמון הופבורג. מבחר עוגות וקינוחים. בקשו ללא גלוטן.
  • Kurkonditorei Oberlaa– מספר סניפים בעיר. מבחר מאפים. ממליצה ביחוד על המקרונים.
  • Simply Raw Bakery– מאפיה וקינוחים וללא גלוטן. משתמשים בשיבולת שועל ללא גלוטן. מבחר גדול של עוגות, שייקים, סמוזי ועוד. נמצאים ליד המוזיאון היהודי. טבעוני.
שניצל ללא גלוטן – מסעדת NESTROV

מסעדות 🍕

  • Gasthaus Nestroy – המלצה חמה. בית אוכל אוסטרי מסורתי ותיק. המלצריות לבושות בתלבושת עממית. למבנה גינה יפה ומוצלת. הרבה אפשרויות ללא גלוטן מסומנות בתפריט. ממליצה בעיקר על שניצל וינאי ושניצל עוף. שתי המנות היו מצויינות. למצוא שניצל ללא גלוטן במסעדה זו משימה לא קלה והשניצל שלהם עונה על הציפיות.
  • Pizzeria Scarabocchio – מסעדה איטלקית עם פיצות מצויינות ומנות נוספות ללא גלוטן. נמצאת ברובע 8 ושווה את מאמץ ההגעה. בתוך המסעדה הלא ממוזגת היה חם מאד, אבל בגינה היה נעים ונחמד. מומלץ!
  • Zum Wohl– מסעדה שכולה ללא גלוטן. נמצאת בקרבת תחנת הרכבת Westbahnhof ורחוב הקניוצ מריה הילפר. מציעה שפע מאכלים אוסטריים מסורתיים, מאפים וקינוחים. אם צריך לבחור מסעדה אחת מהרשימה אז כנראה את זו. כדאי!
  • Glacis Beisl – מסעדה אוסטרית וגן בירה ברובע המוזיאונים. מקום עמוס ועליז. יש להזמין מקום במייל או בטלפון. יש מספר אפשרויות ללא גלוטן. הבת אכלה דג, פירה וסלט. לא מקום אידאלי לצליאקים אבל שווה הגעה בזכות הגינה היפה והנעימה.
גן בירה – מסעדת Glacis Beisl
  • Gasthaus am Predigtstuhl – מודעות מצויינת ושפע של אפשרויות ללא גלוטן אבל מרוחק ממרכז העיר. יש מנות אוסטריות מסורתיות, לחם ללא גלוטן, אפשרויות צמחוניות ואפילו מאכלים אסייתים. יש אפשרות להזמין ארוחת תפריט מוצלחת (MENU) במחיר מוזל.
  • Cafe Schopenhauer קפה ותיק בסגנון של פעם. לא בקרנו בעצמנו. לפי מידע שאספתי אפשר להזמין מנות מסורתיות, עוגות ואפילו פנקייקים ללא גלוטן. מעט מרוחק, מחוץ לרינג בקרבת בית החולים של וינה.
  • Ribs of Vienn– מסעדה בשרית פופולרית. מתמחים בסטייקים וצלעות. האלרגנים מסומנים בתפריט בצורה ברורה. יש אפשרויות ללא גלוטן. יש להזמין מקום מראש.
  • Vapiano– רשת עם מספר סניפים בעיר. כמעט כל דבר שנמצא בתפריט ניתן להזמין ללא גלוטן. נראה שיש מודעות טובה. אנחנו אכלנו פיצה ושתי מנות פסטה בסניף שליד מוזיאון המוסיקה. היה מוצלח מאד. המקום מעוצב יפה, טעים ואווירה נעימה.
מכניסים את הגינה פנימה – VAPIANO וינה
  • מקדונלדס – סניפים שונים ברחבי העיר מציעים המבורגר בלחמניה ללא גלוטן. מקדונלדס זו לא הבחירה הראשונה שלנו וניסינו רק פעם אחת, אך מי שמכיר צליאק יודע כמה קשה למצוא FAST FOOD ללא גלוטן, כך שזו אופציה נחמדה. אנחנו הזמנו בסניף מול הדירה שלנו ברחוב TABOR. העובדים במקום לא ידעו אנגלית ועל מסכת הייסורים שלנו בדרך להמבורגר הנכסף אפשר לכתוב פוסט נפרד, אבל סוף טוב הכל טוב. רק אחרי ההזמנה גילינו כי ניתן להזמין בקלות ובאנגלית באמצעות המסופון שבכניסה וזו אופציה הרבה יותר טובה. 😅

מפה ללא גלוטן – ריכוז מסעדות ואטרקציות מאתר אילונה

הערה – יתכן וחלק מהמקומות סגורים זמנית בעקבות הקורונה או מאפשרים TAKE AWAY/ שליחות בלבד. כדאי תמיד ליצור קשר ולוודא לפני ההגעה.

בלוג מוצלח באנגלית על וינה ללא גלוטן

מה עושים בווינה חוץ מלאכול? מוזמנים לפוסט מפורט על מסלול בוינה.

יש לכם תיקון או הצעה נוספת למקום מוצלח ללא גלוטן בוינה? מוזמנים לכתוב לי

עד הטיול הבא…

אהבתם את הפוסט? מוזמנים להירשם לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים ⬇️

4 Comments

כתיבת תגובה