שושן הבירה- היעד החם של האביב

טיול פורים בשושן הבירה

כל מה שרציתם לדעת (וגם מה שלא) על ביקור בשושן הבירה

אני שמחה להכיר לכם יעד חדש. יעד שהולך להיות הלהיט הבא. יעד שמח, צבעוני ותרבותי עם זיקה מיוחדת למסורת היהודית.

בתחילת חודש אדר היתה לי הזכות להיות מראשוני המבקרים בשושן הבירה. הוזמנתי על ידי לשכת התיירות של שושן להצטרף למשלחת בלוגריות מישראל.

אחרי בילוי סוף שבוע של סיורים ותענוגות בעיר הפורחת והמתחדשת, אני מצטרפת למתלהבים ומכריזה בכל פה ולשון כי זהו היעד החם הבא. 👏 

שושן התגלתה כעיר יפיפיה, נווה מדבר אמיתי. עיר פורחת מלאה בגנים, מוזיאונים, אתרים ארכאולוגים וארמונות מרשימים. עיר המציעה לתייר שפע אפשרויות של נופש פעיל, בילוי ולינה.

(לא) באמת שושן

בקרוב מאד יפתח קו תעופה ישיר בין ישראל ושושן שיקל על ההגעה.

אבל רגע … לפני שמתחילים לארוז קצת גאוגרפיה… 🌏

אז איפה בעצם שושן ?

שושן היא עיר מחוז איראנית הנמצאת 250 ק"מ מזרחית לחידקל. העיר מונה כיום 62000 תושבים. שושן היא בירת מחוז שוש בממלכה העילמית  ונשלטת על ידי המלך אחשוורוש והמלכה ושתי.

הרובע התיירותי נקרא רובע חרבונא והכיכר המרכזית היא כיכר תרשיש.

מפת שושן
איפה את שושן

מתי לבוא?

ניתן לבקר בשושן בכל ימות השנה, אך אני ממליצה במיוחד לבוא באביב או בסתיו. בחורף יכול להיות קר למדי ובקיץ חם מדי. בחודש מרץ מדי שנה נערך בעיר פסטיבל פורימי מיוחד – עדלאידע.  העיר מתקשטת לחג, מזג האוויר מתחיל להתחמם ונערכים נשפים וארועים מיוחדים  רבים. בתקופה זו העיר חגיגית במיוחד.

20180209_142421.jpg
נשף בשושו

איך משלמים? 💰

המטבע המקומי הוא השוש החדששער החליפין של השוש קרוב מאד לשקל שלנו.   1 שוש =  1.1 שקל, דבר המקל מאד על ההמרה.

תוכלו להחליף שקלים/ דולרים ברשת הצ'יינגגינזה בע"מ, רשת מוכרת וגדולה בשושן המחזיקה את כל סוגי המטבעות העיקריים או לחילופין ניתן להזמין שושים ולאסוף בנתב"ג.

איך מגיעים? ✈️

החל מאמצע חודש מרץ 2019 חברת שושןאייר תפתח קו קבוע חדש בין נתב"ג לשושן.

שושן-אייר היא חברת חסך (לאו קוסט) והיא תפעיל שתי טיסות שבועיות אל נמל התעופה ע"ש מרדכי היהודי בשושן הבירה. נמל התעופה ע״ש מרדכי היהודי הוא נמל מתקדם וייחודי בניחוח מזרחי.

שדה תעופה בשושן

הטיסות הישירות יצאו ויחזרו בימים ראשון וחמישי כך שהן מתאימות גם לציבור הדתי. תוכלו לבחור בין חופשת אמצע שבוע בת 4 לילות או חופשת סופ"ש בת 3 לילות. המחירים ההתחלתיים אטרקטיביים ביותר. אם תקדימו להזמין תוכלו לטוס במחיר של 💯 שושים חדשים לכוון. נוסעים שירצו לטוס בימים אחרים או לעשות טיול מקיף יותר בממלכה, יוכלו לטוס עם קונקשן בנינוה במחירים דומים. אורך הטיסה הישירה כ 4.5 שעות.

מחירי הבסיס אינם כוללים כבודה. בתקופת ההרצה תחולק לכל נוסע אוזן המן וכוס שיכר 🍺.  

לוגו שושן
לטוס בשושו

חברת שושןאייר מציעה גם דילים הכוללים טיסה ומלון באמצעות חברת הבת  שושןטורס. * אתר האינטרנט של החברה יפתח בימים הקרובים להזמנות.

איך מתניידים ?  🚗

בשושן רשת תחבורה מפותחת ומגוון אמצעי תחבורה. תוכלו להזמין הסעה פרטית משדה התעופה לבית המלון באמצעות האפליקציה החדשה Getshosh  🚖 או לבחור באחד מאמצעי התחבורה המסורתיים.

נסיעה עירונית ממוצעת על חמור 🐴 תעלה כ 20 שושים ועל סוס 🐎 כ 30 שושים. אם נפשכם חפצה ברכיבה על גמל 🐫 , המאפשרת מבט פנורמי על נופי העיר תאלצו להפרד מ 60 שושים לרכיבה בת 20 דקות.

על הסוס

אבל השוס הוא בלי ספק השטיח המעופף. השטיח הוא אמצעי התחבורה המהיר בעיר. כדי לעוף על השטיח תצטרכו להיפרד מ 100 שושים למעוף בן רבע שעה

תוצאת תמונה עבור שטיח מעופף תמונות

הכי נחמד על השטיח

היכן לנים? 🕌🕌

בשושן הבירה מגוון אפשרויות לינה לתיירים בכל רמות המחיר.

חברת שושןטורס תציע חבילות סוף שבוע הכוללות טיסה ומלון 3-4 כוכבים במחיר התחלתי של כ 1000 שושים.

מי שמעדיף להזמין לינה באופן עצמאי, יוכל לבחור משפע בתי המלון בשושן המתאימים לכל תקציב וסגנון. החל מלינת קמפינג באוהל משודרג ועד לבתי מלון מפוארים. בעלי התקציב הגבוה יכולים לשכור חדרים בארמון המלך אחשוורוש ואף לקחת חלק במשתה המתקיים בארמון בכל סופ"ש. 🍷

אנו התארחנו במלון אסתר המלכה 👸 הממוקם נפלא בכיכר המרכזית – כיכר תרשיש שברובע  חרבונא.

המלון מציע חדרים זוגיים נעימים ומספר חדרי משפחה. המקום מנוהל ביד רמה על ידי זרש ובפיקוחה המלא של ושתי המלכה. מחיר הלינה מתחיל ב 300 שושים ללילה לחדר זוגי.

20180207_192855.jpg
אצל אסתר המלכה

בנוסף, מציע המקום ארוחת בוקר מצוינת ומחזיק גם מסעדה. בכל יום בשעה חמש אחר הצהריים תוכלו להנות מ happy hour במהלכה יוגשו שתיה חופשית ואוזני המן במגוון מילויים. 🥟

עוד על אפשרויות הקולינריות בשושן תוכלו לקרוא בפוסט המצוין של מלי מבלוג הטוריסטית.

למלון מזח פרטי ממנו תוכלו לצאת לשייט נעים בנהר המרכזי העובר בעיר, בדומה לנמצא בכל עיר בירה רצינית. אין צורך להזמין שייט מראש. בכל עת יעמדו לרשותכם הגונדולירים של שושן שישמחו להציע לכם שייט במחיר שווה לכל נפש של 50 שושים לחצי שעה.

שייט בשושו

עוד על האפשרויות בשושן בפוסט המלצות לחופשה בשושן חברתי מיכל מנור מהבלוג רואה עולם.

מה עושים בשושן?

אטרקציות עיקריות

האטרקציה העיקרית בעיר היא ארמון המלך אחשוורוש. הארמון פתוח למבקרים בכל יום בין השעות 10 – 14 בלבד. הכניסה רק בסיור מאורגן בהדרכת  פַּרְשַׁנְדָּתָא ובהזמנה מראש באתר הארמון.  בסיור תוכלו להתרשם מעושרה של הממלכה הפרסית, מיצירות אומנות ומשכיות החמדה. אין להיכנס לחדרים הפרטיים של המלך והמלכה. אב הבית המן האגגי מסתובב במקום כל העת ומקפיד מאד על כללי הביקור.

הנה פינה בחצר הארמון-

img_0848
ביקור בשושו

בחודש מרץ  במסגרת חגיגות העדלאידע נערכים בארמון נשפים כיד המלך. השתתפות בנשף הכולל ריקודים , מופע אומנותי וארוחת ערב מלאה תעלה כ 200 שושים והיא מומלצת במיוחד.

עד לא ידע

האטרקציה השניה בחשיבותה בשושן היא עמוד התליה ע"ש המן ועשרת בניו. עמוד התליה ניצב בכיכר תרשיש. בכל פעם שתעברו בכיכר תחלפו על פניו ואין סיכוי שתחמיצו אותו.

על העמוד נהגו לתלות את פורעי החוק לקול קריאות ההמון. אך אל דאגה, מזה זמן רב עונש התליה הוצא אל מחוץ לחוק וכעת העמוד הוא אתר הסטורי, עדות לתקופה אפלה.

סיורים מומלצים 👣 – כמו בכל עיר רצינית גם בשושן נערכים סיורים חינמיים מבוססי טיפים. הסיורים נקראים  " ויזתא freeTour" והם מומלצים מאד. במשך שעתיים ויותר יקח אתכם ויזתא לסיור ברחבי העיר. ויזתא יספר לכם את תולדות שושן בצורה קלילה ומשעשעת, יכיר לכם את הטיפים הסודיים של המקומיים, יציע לכם לטעום מאכלי רחוב ועוד ועוד.. שווה במיוחד ‼ 

אנא השאירו לו טיפ מכבד שלא יסיים כמו אחיו דלפון.

לסייר עם דלפון

בשושן ישנם גם מוזיאונים טובים, שבילי טיול, סצנת אומנות רחוב מפותחת ואתרים ארכאולוגים מרשימים.

עליהם ועל אפשרויות נוספות לביקור בשושן תוכלו לקרוא בפוסטים של חברותיי למשלחת.

אל כולם תוכלו להגיע גם דרך המדריך המקיף למטיילים בשושן הבירה
 

שושן היא יעד קוסמופוליטי המציע מגוון אפשרויות לכל אחד. היה לי סוף שבוע מהנה מאד ואני ממש ממליצה.  🤡🤡

* הכותבת הייתה (לא באמת) אורחת של חברת שושן אייר ולשכת התיירות של שושן הבירה. 

עד הטיול הבא …

גילוי נאות: הפוסט היתולי והינו חלק ממיזם פורים של קהילת בלוגרי הטיולים בישראל. למרות שמאד היינו רוצים לבקר בשושן, לעת עתה הדבר אינו אפשרי ונותר רק לחלום על מזרח תיכון חדש ושלום עולמי.

אהבתם את הפוסט? הרשמו לקבלת עדכונים על טיולים אמיתיים 🤩 ⬇️

19 Comments

  1. לא הבנתי עם זו בדיחה או אמיתי ?!
    עיר שושן זה באירן,את ממליצה לטוס לאירן עם דרכון ישראלי ?
    ממש לא ברור הפוסט

    אהבתי

  2. כתבה מצחיקה עד דמעות, והלוואי שהיינו יכולים….
    מעניין, שהכרתי חלק מן התמונות… ואת התמונה של דוגמנית הבית החיננית.

    אהבתי

כתיבת תגובה