כריסמס בניו יורק בפעם השנייה

טיול בניו יורק בכריסמס 2021

יופי של ניו יורק

כמה פעמים יצא לכם לחזור ליעד רחוק באותה עונה בשנה? מניחה שלא הרבה. אבל ניו יורק היא אהבה. עיר ענקית, מרתקת ולא נגמרת. כזו ששווה לטוס בשבילה 12 שעות רצופות. כן, אפילו בזמן קורונה.

לא ממש תכננתי. תקופת הקורונה לימדה אותי לא לתכנן לטווח ארוך. בתקופת רגיעה של הפנדמיה, איתרתי טיסות זולות והחלטנו שנוסעים שוב לניו יורק. ביקור רביעי בעיר ופעם שנייה בעונת החגים. בפוסט הזה אתן עדכונים והמלצות לאתרים, הופעות ופעילויות לחורף 2021 -2022. מוזמנים להצטרף אלי לניו יורק של עונת החגים. כמה יפה היא 🎄

מרכז רוקפלר

כיף להגיע לעיר מוכרת. את החובות התיירותיים מיצינו מזמן. הפעם בוחרים רק מקומות שרוצים לחזור אליהם או כאלה שהחמצנו בפעם שעברה. כמובן, כמו בכל טיול שלנו הייתה גם הופעה שווה. בניו יורק של החגים בקרנו בדיוק לפני שלוש שנים. פוסט על חנוכה – כריסטמס בניו יורק מפרט את ההמלצות מהביקור הקודם. אחרי שחזרתי יכולה להעיד שכולן עדיין תקפות. יש להיערך שונה לטיול בתקופת הקורונה. את המנהלות לזמן קורונה וכמה טיפים בנושא אתן בסוף הפוסט.

נערה מרוצה – ניו יורק

טיסה

טסנו ישירות לניו יורק JFK עם חברת דלתא. מחיר הטיסה שנקנתה כחודש לפני המועד היה 530 דולר כולל מזוודה, הושבה ושירות מלא. מחיר מצוין לטיסה ישירה בעונת החגים. הטיסות יצאו בזמן. בדיקות הטפסים הקשורים בקורונה קפדניות. האתר שלהם לא מאד ידידותי והצ'ק אין אונליין בתקופת הקורונה קצת מאתגר היות וצריך להעלות לאתר הרבה מסמכים. מי שלא מסתדר יוכל לעשות זאת בשדה. הטיסות היו מלאות בהלוך ובחזור אבל השירות יעיל ואפילו הצלחנו לישון לא מעט. כבר טוב.

קבלת הפנים בשדה

לינה

מלון san carlos זוכה לביקורות מצוינות ואני מסכימה עם כולן.

הוזמן דרך בוקינג שנתנו מחיר טוב יותר מאתר המלון. הסביבה מאד נעימה ונוחה. המלון נמצא ב EAST SIDE ברחוב 50 בין השדרה השלישית לשד' לקסינגטון. 5 דקות הליכה ואתם בשדרה החמישית ובמרכז רוקפלר. תמצאו 2 תחנות תחתית במרחק שתי דקות הליכה. סניף סטארבקס במרחק דקותיים. שפע מסעדות וחנויות באזור. מיקום מאד מרכזי ושקט. צוות המלון חביב ביותר וחלקו אפילו מפטפט כמה מילים בעברית. המלון אינו חדש אבל החדרים גדולים במושגי ניו יורק (33 מ') ונוחים. החדר שלנו היה עם שתי מיטות כפולות, מקרר קטן ומיקרו מה שהיה נוח מאד. החדרים נוקו מדי יום בצורה טובה (לא בכל מלון בניו יורק בתקופת הקורונה). היינו מרוצים מאד ושילמנו מחיר סביר לגמרי למנהטן.

להזמנת מלונות נוספים בניו יורק

הכניסה למלון
חדר במלון SAN CARLOS

איפה היינו ומה עשינו?

בחלק מהמקומות היינו גם בטיול הקודם ולכן לא אפרט. תוכלו למצוא אותם בפוסט חנוכריסמס ניו יורק. ברשומה הזו עדכונים לגבי מקומות/ אירועים שהיו חדשים לנו או כאלה שמצאו חן גם בפעם השנייה.

מנהטן

טיים סקוור – השעון הפועם של העיר

נפלנו על שבוע קר. בטלוויזיה המקומית דווח כי הטמפרטורה נמוכה בלפחות 10 מעלות לעומת שנים קודמות. הרגשנו זאת היטב. התלבשנו חם ובכל זאת קשה היה להסתובב בחוץ לאורך זמן. הרוח הציקה. גשם לא ירד למעט שעות ספורות ביום הראשון. את הימים הבודדים בהם השמש הפציעה, ניצלנו לטיול בגנים ובטיילות של ניו יורק וברוקלין.

HIGH LINE ,HADSON YARDS, VESSLE
האדסון יארד והווסל ברקע

תחנת התחתית מביאה אותנו אל רחבת ההאדסון יארד. האזור של ההדסון יארד מקושט מאד יפה ומלא באווירת כריסטמס. יש שם קניון חדש שדילגנו עליו ואת מבנה ה VESSLE המעניין שנפתח לציבור לאחר הביקור הקודם שלנו בעיר. נפתח ונסגר. מספר מקרי התאבדות שאירעו במקום סגרו אותו למבקרים. אפשר כרגע להיכנס רק לקומת הקרקע של המבנה ולהביט כלפי מעלה. הכניסה חינמית והמראה מיוחד. במקום מאבטחי שדואגים שאף אחד לא יטפס גבוה יותר ושלשלות סוגרות על הפתחים.

וסל
וסל מבפנים

באזור ההאדסון יארד נמצאת גם מרפסת התצפית החדשה EDGE. נראית נחמדה אבל היות והיא קטנה יחסית ופונה דרומה / מערבה בחרנו הפעם אחרת. משם עלינו אל ה HIGH LINE.

צועדים על היי ליין
HIGH LINE

בטיול הקודם עשינו כאן סבוב קצר ולא התרשמנו במיוחד. העצים היו ערומים, היה אפרורי והאווירה הייתה של גן סגור. סימנתי לעצמי לחזור לכאן באביב. הנה חזרנו. אמנם לא באביב, אבל פתאום הקסם קרה. הצלחתי לראות ממה מתלהבים כולם. אפילו זכינו לרגעים קטנים של שמש ושלכת נפלאה. מדובר בטיילת עילית שעוברת בין בנייני מגורים, בצד המערבי של מנהטן בין הרחובות 34 בצפון ל Gansevoort St בדרום (ליד מוזיאון ויטני). העלייה לטיילת ברחוב 34 סגורה כרגע. עלינו באזור ההדסון יארד (רחוב 30) וירדנו בקטע הסמוך לשוק צ'לסי.

הטיילת מטופחת. לאורכה פסלים חמודים. מצאנו מספר עבודות של פסלים ישראלים. חלק מהבתים הסמוכים שופצו בצורה נהדרת ולהם חלונות רחבי ידיים שמכניסים את הטיילת הביתה ולהפך. פה ושם בתים שנראים ריקים או משרדים נטושים. אולי סימני הקורונה.

פעם רופאת שיניים, תמיד רופאת שיניים. פסל שאהבתי על ההיליין
ועוד אחד
בניינים מעניינים

מאד יפה להביט אל הרחובות שיורדים לכוון נהר ההדסון. אפשר לראות את הגדה השנייה בניו ג'רסי והבתים הצומחים שם לגובה. המראה משגע! מבט לצד השני של הטיילת, אל האזור הדרומי של מנהטן, מגלה עבודות גרפיטי. למשל הציור המפורסם של קוברה. כשמגיעים לחלקה האחרון, מול פיר 54 אפשר לראות את הפארק החדש והמיוחד LITTLE ISLAND שנבנה אל תוך ההדסון. בהמשך נגיע אליו.

קוברה מהטיילת
צ'לסי מרקט – גוגל -סטרבאקס, LITTLE ISLAND

בשוק צ'לסי עשינו סבוב קצר. כמו בפעם הקודמת לא מאד התרשמתי. מדובר במתחם מקורה עם מסעדות, בתי קפה ומספר חנויות נחמדות. מקושט יפה לחג. הצצנו למסעדה של אייל שני ואכלנו במסעדת FRIEDMANS. אנחנו אוהבים את הרשת בזכות התפריט הידידותי לצליאקים. כמעט כל המנות אפשר להכין ללא גלוטן והמנות מסומנות בדגלון אלרגנים. אכלנו פעמיים גם בסניף שלהם במלון EDISON סמוך לטיים סקוור וגם שם מומלץ.

ממול הכניסה הראשית לשוק צ'לסי חנות קונספט של גוגל. שווה להיכנס ולראות איך מעצבים חנות קונספט בצורה ביתית ומזמינה. מצאנו שם טלפון גוגל פיקסל 6 חדש. המקום היחידי במנהטן בו היה.

חנות גוגל

בצד השני של הכביש בית קפה ענקי בן שלוש קומות של רשת סטארבקס. זהו בית הקפה הגדול ביותר של הרשת שהוא גם בית קליה – ROASTERY. תוכלו לראות איך מעבדים את הפולים, קולים וטוחנים. המקום מעוצב בצורה יפיפייה וכולל גם בר- מסעדה ותפריט נרחב לעומת סניפים אחרים של הרשת. שווה שווה גם אם אתם לא אוהדים גדולים של סטארבקס.

אחרי שהתחממנו צעדנו מרחק קצר לכוון נהר ההאדסון אל LITTLE ISLAND. פארק חדש שהוא חלק מטיילת הנהר הדסון הארוכה ונבנה בתוך המים. כבר בבית שבה את ליבי המראה המוזר של עקבי נעליים נטועים במים. הפארק נפתח לציבור ביוני 21. שטחו 10 דונם ויש בו 132 עמודי בטון ענקיים, עליהם נשתלו 400 מיני צמחים. יש בפארק פינות ישיבה ופיקניק, שבילי הליכה, אמפיתאטרון ותצפית נפלאה לקצה הדרומי של מנהטן ולג'רסי סיטי. הפארק שווה ביקור גם ביום אפור. בקיץ הוא בטח מקסים. פתוח בכל יום משש בבוקר ועד תשע בערב.

ליטל איילנד
מוזיאון ויטני Whitney

זה המוזיאון שבחרנו לסיום היום. הויטני הוא מוזיאון לאמנות מודרנית. למרות שזה ביקור רביעי בעיר, רק הפעם יצא לי לבקר בו. כרגע מתקיימות 3 תערוכות טובות מאד. הראשונה של הציירת האפרו -אמריקאית Jennifer Packer. עבודות גדולות עזות ובועטות מעולמה. חלקן חדשות ומייצגות את מחאת BLACK LIVES MATTER. התערוכה השנייה שאהבתי מאד CRAFT IN ART- עוסקת במלאכת יד באמנות מ 1950 ועד ימינו. התערוכה כוללת פסלים ועבודות אמנות שימושית של 60 אמנים.

במיוחד הרשים אותי המטבח הזה

המטבח – עבודה מהממת בויטני

התערוכה השלישית שנראה היה כי מעוררת עניין רב לפי כמות המבקרים, היא של Jasper Johns ונקראת Mind/Mirror. תערוכה רטרוספקטיבית של האמן האמריקאי בן ה 93. התערוכה מוצגת בשני חלקים במוזאון ויטני ומוזאון פילדלפיה. המבנה הכפול הייחודי הזה מתבסס על העניין של האמן, והעבודות הרבות שלו שעוסקות בשיקוף וכפילים. העבודות מוצגות בצמדים כך שכל חצי צמד משקף את השני.

טיפ- אם אתם מבקרים בויטני אל תפספסו את מרפסת הבר בקומה האחרונה. גם כאן תצפית נפלאה על החלק הדרומי של מנהטן. שווה.

תצפית מהויטני
תצפית SUMMIT

בביקורים קודמים בדקנו מספר תצפיות במנהטן. היינו בתצפית מגדל הסחר החדש ONE WORLD OBSERVATORY, בתצפית TOP OF THE ROCK שליד הרוקפלר סנטר וכמובן בתצפית הוותיקה של בניין האמפייר סטייט. ישנה גם תצפית ה EDGE שהזכרתי למעלה. כולן נחמדות וטובות אבל הפעם ביקרנו בתצפית החדשה SUMMIT והיא לדעתי עולה על כולן.

מדובר בהרבה יותר מתצפית. יש כמובן שלוש קומות מהן תוכלו להשקיף 360 מעלות על כל חלקי מנהטן, אבל התצפית הזו משלבת עוד הרבה אפקטים שנותנים חוויה שונה לגמרי. מתחילים בסרטון קצר, עולים במעלית מהירה לגובה 82 קומות. התצפית נפתחת באולם מראות והשתקפויות מהמם.

אולם מראות

ישנו גם אולם עם בלונים מרחפים, מעלית שקופה בגובה ועוד הפתעות שאשאיר לכם לגלות. העובדים מאד ידידותיים ויעזרו לכם להצטלם או יצלמו אתכם באופן מקצועי תמורת סכום נאה. (לא חייבים). הדבר היחיד שמעיב הוא התור הארוך בכניסה שמתקיים למרות כרטיסי הכניסה המוזמנים מראש. אומרים שמומלץ לעלות בשעות בין הערביים לפני השקיעה. אנחנו היינו בצהריים והיה מהמם. לדעתי בחושך מפסידים חלק גדול מאפקטים של השתקפות האור במראות. חובה להזמין כרטיסים מראש והם נחטפים. הכניסה לתצפית דרך תחנת הרכבת גרנד סנטרל ששווה ביקור גם היא בזכות הארכיטקטורה היפה.

FIT מכון טכנולוגי לאופנה

אם אתן(ם) חובבי אופנה ונמצאים בקרבת צ'לסי מציעה לבקר במוזיאון האופנה FIT של המכון הטכנולוגי לאופנה שנמצא ברחוב 27 והשדרה השביעית. הכניסה חינמית ויש כאן תמיד תערוכות שוות. המכון מחזיק את אחד האוספים העשירים של בגדים, טקסטיל ואביזרים מהמאה ה 18 ועד ימינו. בנוסף יש תערוכות מתחלפות מעניינות. אנחנו ראינו תערוכה שעסקה במוטיב הפרחים בעיצוב. הוצגו עבודות של מיטב המעצבים בהשראת פרחים/ ורדים בהדפסים או בעיצוב. תערוכה קטנה אבל אסתטית ומעניינת.

פרחים בפיט
פרחים באופנה – FIT

על קירות המבנה מבחוץ עבודות גרפיטי יפות ברוח תקופת הקורונה של תלמידי בית הספר לעיצוב. המקום לא ענק ולא חייבים להקדיש לו פרק זמן ארוך. בהחלט מתאים גם לחלון זמן קטן שהתפנה או אם אתם בקרבת מקום. סגור בימים שני ושלישי. כדאי להתעדכן בשעות הפתיחה.

קורונה – ציורי קיר ב FIT
יפה בפיט
הספרייה

ביקרנו בספרייה שוב עבור בן הזוג שלא היה בביקור הקודם. המבנה המרשים, האריות המקושטים לחג, התקרות המצוירות ואולמות הקריאה היפים עדיין במקומם. מרשימים גם בפעם השנייה. בשעה 13.30 ניתן להצטרף לסיור מודרך חינמי (בדקו לפני הגעה, יתכן וסיורים הושעו בגלל התפרצות האומיקרון). בזמן הביקור שלנו תערוכה מיוחדת של אוצרות הספרייה –Polonsky Exhibition. יש להזמין כרטיס כניסה חינמי. אפשר גם במקום בעזרת המכונות המוצבות בכניסה לאולם. היו שם דברים מעניינים. כתבי יד עתיקים, רישומים בני למעלה מ 200 שנה, בובות שהיו השראה לסופרים למשל בובות פו הדוב. מעניין ומומלץ למבקרים בספרייה.

פו הדב בספריה
סנטרל פארק

היינו המון פעמים בפארק היפה והגדול הזה אבל הפעם נהנינו במיוחד. ממה? מהשלכת שנתנה מופע מפעים ומרגש בכל גווני הצהוב/ כתום / אדום. הפעם נכנסנו באזור האמצעי של הפארק בכניסה של רחוב 72 ויצאנו בצד השני של הפארק ליד מוזיאון המטרופוליטן. בדרך בקרנו כמובן באזור "שדות התות" Strawberry Fields והאנדרטה Imagine לזכרו של ג'ון לנון. טיילנו ליד האגם. בקרנו ב BOW BRIDGE היפה ובאחו הירוק. יצאנו מהשבילים הראשיים והלכנו לכוון מזרח בשבילים צדדיים בהם מתרוצצים סנאים. ראינו את האובליסק. בקרבתו נמצא העץ האדום והמהמם הזה.

אף פעם לא ראיתי את הפארק כה יפה. אפילו היום הסגרירי לא הצליח לקלקל. בקרנו כאן ב 2/12 וזה כנראה הרגע האחרון מבחינת שלכת. תכף העצים הופכים ערומים.

BOW BRIDGE

מה אוכלים הצליאקים באזור? רוצה להזכיר שתי מסעדות שהן לגמרי ללא גלוטן. בצד המערבי קרוב למוזיאון הטבע מסעדת ARBA כשרה ובבעלות ישראלית. כל המנות ללא גלוטן. המסעדה קשורה עם בית מאפה סמוך MODERN BREAD AND BAGLE שמייצר לחמים, בייגלס ומאפים ללא גלוטן. בצד המזרחי של הפארק לא רחוק ממוזאון גוגנהיים פטיסרי צרפתי מרשת NOGLU. קינוחים וכריכים. פתוח עד השעה 4 אחה"צ.

שווקים, קישוטים והחלקה על הקרח

הם הסממנים הבולטים של החג. קרוב למלון שלנו בחלק הצפוני של מידטאון תוכלו למצוא את כל בתי הכלבו הגדולים של העיר כמו מייסיס וסאקס מקושטים יפה לחג. השדרות הגדולות החמישית, השישית והשביעית מקושטות גם הן.

שדרה החמישית
קרטייה

בבראינט פארק שוק כריסטמס גדול ושמח וגם רחבת החלקה על הקרח. רחבה נוספת גדולה ופופולרית תמצאו ברוקפלר סנטר. שם גם עומד העץ הגדול והמקושט לחג שהואר בטקס גדול ומרשים עם הופעה אמנותית ב 1/12. שוק נוסף מתקיים ליד קולומבוס סירקל והכניסה לסנטרל פארק. מידע נוסף על שוקי כריסטמס ואירועי החג תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.

בראינט פארק
קישוטים ליד רוקפלר סנטר

מה אוכלים צליאקים באזור? לא רחוק מבריאנט פארק SHAKE SHACK– המבורגרים וצ'יפס אבל טעים ומשודרג. צפו לעומס והמתנה לשולחן. סניף נוסף בתחנת גרנד סנטרל. יש לחמניות ללא גלוטן והם שואלים אם אתם רגישים ומכינים בהפרדה. כמובן שכל מזון במקום כזה הוא בחזקת עלול להכיל. לשיקולכם.

פיצה – שני מקומות במידטאון שמגישים פיצה ללא גלוטן הם Little Italy Pizza ברחוב 45 בין השדרה החמישית לשישית וPizzArte סמוך לרוקפלר סנטר. הפיצה נאפית על תבנית אלומיניום ובהפרדה אבל בתנור אחד יחד עם פיצות רגילות. גם כאן זה בחזקת עלול להכיל. אצלנו עבר בסדר ללא תופעות לוואי.

בשרים -מסעדה נוספת, בטווח המחירים היקר היא RUTH’S CHRIS ברחוב 51 על השביעית. זו מסעדה גדולה ומפונפנת עם סטייקים מצוינים והרבה אפשרויות ללא גלוטן. כאן חגגנו לנערה 21. לא זול אבל טעים, נעים ומתאים לאירועים. יש להזמין מקום מראש ושווה לשאול על MENU אם מגיעים אחה"צ.

תוכנית ארוח

כמו שהמלצתי בפוסט הקודם, גם הפעם היינו קהל בתוכנית אירוח. נרשמנו לתוכניות של ג'ימי פאלון וסטיבן קולבר. הצלחנו לקבל כרטיסים ל ״the late show“ של סטיבן קולבר. (אם למישהו טיפ איך להשיג כרטיסים לתוכנית של פאלון אשמח לדעת. אני לא הצלחתי לפצח את החידה). יש להתייצב בפתח התאטרון כבר בשעה 15. להציג תעודות חיסון ותעודות מזהות. ישנם שלבי המתנה שונים בחוץ ובפנים. ההקלטה מתחילה בשעה חמש ונמשכת שעתיים לערך. בתוכנית התארחו שניים "שווים" ביותר לדברי בתי המתבגרת. האורחים היו PETER DINKLAGE ממשחקי הכס והשחקן הראשי של משחקי הדיונון, הקוריאני בן ה 48 Lee Jung-Jae, שנראה מקסימום בן 28 😍. איזה גנים משובחים יש לקוריאנים. חוץ מזה הייתה הופעה של להקת הבית, המונולוג המפורסם של קולבר והרבה בדיחות אומיקרון (שהיה אז רק בתחילת הדרך). אסור לצלם באולם, אז אין לי תמונות מבפנים אבל זו חוויה של ממש לראות איך מקליטים תכנית כזו. הכניסה מגיל 16 בלבד. רצוי אנגלית ברמה טובה. מומלץ!!

הופעות

יש לנו מנהג כזה למצוא הופעות שוות בחו"ל. זה בעיני משדרג כל טיול. בעיקר אחרי בצורת קורונה בת כמעט שנתיים. הפעם היינו בהופעה של אליל הבנות, הבריטי זוכה הגראמי Harry Styles. זו הייתה הופעה נהדרת.

מלא סטייל

הארי סטיילס (מלא הסטייל) נתן הופעה מושלמת בפני אולם מפוצץ של 17000 א.נשים. היה שווה את השעה נסיעה לכוון (ההופעה הייתה באולם החדש UBA ARENA בלונג איילנד) וחצי המשכנתא שלקחנו כדי לממן את הכרטיסים האלה 😍😍
לא מכירים את הארי סטיילס?- לכו תעשו שעורי בית וחפשו את ההופעה הבאה. מושלם!! ותודה לבתי “שהבאתני עד הלום״ ❤️❤️

הארי סטייל
הכי בסטייל
מוזמנים להאזין- קצת מההופעה
הופעות מיוחדות לכריסטמס

שני מופעים רצים כבר שנים בניו יורק בתקופת החגים.

הראשון – rockettes מופע הרקדניות השנתי לכבוד הכריסטמס שנערך ב RADIO CITY HALL. הביקורות מאד טובות והוא נחשב מופע חגיגי ומוצלח. אנחנו ויתרנו כי האולם אפשר כניסת ילדים לא מחוסנים. המופע הורד בשלב זה בגלל התפרצות האומיקרון.

המופע השני הוא בלט מפצח האגוזים בבצוע ניו יורק בלט. מאד רציתי ולא הספקנו. נו… אולי בפעם החמישית בעיר. גם מופע זה, כמו רבים אחרים, הורד לאחרונה בגלל העלייה בתחלואה בקורונה.

טיים סקוור – צבעוני, פקוק ועמוס

ברוקלין

הפעם יצא שטיילנו לא מעט בברוקלין. הגענו אליה 4 פעמים במהלך הטיול. ברוקלין ענקית ומוקדי העניין מפוזרים באזורים שונים. המרחקים לא קצרים ולוקח זמן להגיע אליה ממנהטן.

גשר ברוקלין, ברוקלין הייטס, DUMBO

הסיור הזה יוצא מדרום מנהטן. הצטרפנו לסיור מבית Free Tours by Foot שמציעים מגוון גדול של סיורים במנהטן וברוקלין. הסיורים חינמיים ומבוססי טיפים. את הסיור הדריך JON שהדגיש שהוא ג'ון בלי H. הוא היה נחמד ומאד אינפורמטיבי על גבול החופר. אנחנו אהבנו את הסיור, הנערה קצת פחות. היה יום קר מאד ואפור והיה לא פשוט לטייל בחוץ לאורך זמן. הסיור היה בדגש אדריכלות והיסטוריה של האזור סביב גשר ברוקלין. נפגשים ליד המזרקה בגן CITY HALL. שלהי שלכת מקדמת פנינו. יש בה יופי.

שלכת במנהטן
מתחממים לקראת הסיור

בתחילה מקבלים סקירה היסטורית של המבנים היפים סביב הגינה. למשל בניין Woolworth המרשים. מכאן עלינו וצעדנו יחד על גשר ברוקלין. בכניסה לגשר שוק שבת מאולתר וחביב. הגשר מרשים מאד ומספק מבט נפלא על ברוקלין או מנהטן תלוי לאיזה כוון אתם צועדים.

גשר ברוקלין

המשכנו לשכונת ברוקלין הייטס ושמענו קצת על ההיסטריה שלה והגלגולים שעברה מאז הקמתה. ראינו את פסלו של קולומבוס ופסל היד המצביע לכוון מנהטן. נכנסנו לסניף בנק מרשים ועתיק בסגנון שכבר לא רואים היום ועשינו סיור בשכונת מגורים עם בתים יפים עשויים אבני בריק אדומות. ממשיכים אל הטיילת הצופה על דרום מנהטן. תצפית מדהימה ומרשימה למרות מזג האוויר הסגרירי. הסיום היה באזור DUMBO בין גשר ברוקלין לגשר מנהטן. יש כאן חוף סלעים ממנו ניתן לצלם תמונות יפהפיות של מנהטן, אבל מודה שהקור הכריע ואחרי כמעט 4 שעות של סיור רגלי העדפנו לחזור למנהטן למסעדה חביבה ( FREIDMAN הפעם במלון אדיסון ליד הטיימס סקוור). הסיור יוצא 4 פעמים בשבוע וצוות ההדרכה מתחלף כך שיתכן ותקבלו סיור מעט שונה. בסה"כ מומלץ. רצוי לכוון ליום בהיר וחם. פחות מתאים לילדים נוער.

יפה שלי על גשר ברוקלין
מבט למנהטן מטיילת ברוקלין הייטס

אם הזכרנו את אזור דרום מנהטן, יש לציין את מרכז הסחר החדש, עם תחנת ה PATH המרשימה בצורת הציפור ומוזיאון 9/11. באזור הזה ביקרנו פעמיים קודם ואם זה בקורכם הראשון בעיר לא הייתי מחמיצה. מוזיאון 9/11 ובריכות הזיכרון במקום בו עמדו מגדלי התאומים, הם בעיני תחנת חובה בעיר. מרגש, מעניין ומומלץ.

גרפיטי בבושוויק

האזור השני שטיילנו בו בברוקלין הוא בושוויק. באזור הזה סצינת גרפיטי ואמנות רחוב מפותחת מאד. כבר טיילנו כאן בפעם הקודמת וכתבתי בהרחבה. הפעם חזרנו לבדוק מה השתנה. ובכן… לא מעט. רוב העבודות התחלפו. האזור נשאר צבעוני ונחמד. אנחנו עשינו סיור עצמאי אבל ישנם גם סיורים מודרכים. למשל של החברה שהזכרתי קודם. ראינו בדרכנו כמה קבוצות כאלה. הם עשו מסלול דומה לשלנו. בכתבה הבאה הסבר על צביון השכונה ובושוויק קולקטיב . איך מגיעים? לעלות על רכבת תחתית קו L, לצאת בתחנת JEFFERSON ST ולטייל ברחובות סמוכים לתחנה. אפשר לשלב עם אזור וויליאמסבורג. כאן תמצאו מפה מפורטת עם הרחובות המומלצים לסיור.

דיקר הייטס

חגיגת הכריסטמס הגדולה ביותר בניו יורק מתרחשת דווקא בברוקלין. מדובר בשכונה דיקר הייטס שאפשר בקלות לכנות אותה דיקר לייטס. פעם בשנה בסוף נובמבר השכונה הזו הופכת למיצג ענק של קישוטים, אורות וצלילים. התושבים, רובם ממוצא איטלקי אוהבים לקשט ועושים זאת בהגזמה. "כל המרבה הרי זה משובח" הוא הכלל במקרה הזה. חגיגה לעיניים.

דיקר לייטס

גם כאן תוכלו להצטרף לסיור מאורגן כמו שעשינו בפעם קודמת, או לסייר באופן עצמאי. השכונה מרוחקת אבל בהחלט ניתן להגיע ברכבת תחתית ומשם בהליכה של רבע שעה או נסיעה קצרה ב UBER/ LYFT. הנה מידע מפורט על השכונה. לסיור עצמאי תוכלו להיעזר בדרכי ההגעה המפורטות כאן. הרחובות המרכזיים המקושטים הם 11th to 13th Avenues (also known as Dyker Heights Blvd) from 83rd to 86th St in Dyker Heights, Brooklyn.

לקשט בהגזמה
כל המרבה הרי זה משובח
תערוכת דיור מוזיאון ברוקלין

שוב בברוקלין והפעם במוזיאון ברוקלין המצוין הסמוך לגנים הבוטניים.

במוזיאון ברוקלין מוצגת כעת תערוכת דיור. זו תערוכת רטרוספקטיבה שעלתה בבירות שונות בעולם לרגל חגיגות ה 70 לבית דיור. מדובר בתערוכה גדולה, מהממת ביופייה שמשלבת פריטים מקוריים בעיצוב דיור, סקירה היסטורית של בית האופנה והמעצבים השונים שעבדו עבורו לאורך שנות הפעילות. עוד תראו תמונות של נשים מפורסמות שלבשו דיור יחד עם השמלות המקוריות.

בתערוכה משולבים סרטונים מתצוגות עבר ווידאו ארט. פעם בכמה דקות החלל המרכזי מואר באופן מיוחד ולצלילי מוזיקה מתנגנת. תוכלו להציץ אל מאחורי הקלעים של היצירה בבית האופנה, אל חדרן של המודליסטיות (התצוגה הלבנה) ואביזרי אופנה נלווים (נעליים ותיקים). התערוכה מומלצת בחום ותוצג עד 20 בפברואר. המוזיאון הזה שווה ביקור גם בלי התערוכה ויחד אתה זה פשוט קסם.

תערוכת דיור
מחווה למודליסטיות

התערוכה מאד מבוקשת ויש להזמין מראש כרטיסים באתר המוזיאון. אם זמנכם בידכם תוכלו לשלב ביקור בגנים הבוטניים הסמוכים. לכבוד החג מוצגת בגנים תערוכת רכבות מיניאטוריות ובשעות הערב מיצג אורות וצלילים חגיגי לחג. לשתי הפעילויות הללו יש להזמין כרטיסים מראש.

עוד אפשרויות / נפלו בעריכה/ נצטרך לחזור 😍

The FRIENDS Experience – ביקור על הסט של הסדרה "חברים". תוכלו להתרשם ולהצטלם בחללים השונים שמופיעים בסדרה. אטרקציה שנחשבת מוצלחת ומומלצת לאוהבי הסדרה.

חנות הארי פוטר – חווית מציאות מדומה בחנות החדשה של הארי פוטר במנהטן. גם כאן יש להזמין כרטיסים מראש באתר. אוהבי הארי פוטר יכולים לצפות בהצגה "הארי פוטר והילד המקולל". אנחנו ראינו אותה בלונדון.

תודה שטיילתם איתי בניו יורק של החגים והשלכת. מוזמנים לקבל רעיונות מהטיול הקודם בעיר- ניו יורק טרום כריסטמס.

כמה יפה – לא תבואו?

בבלוג שלי כתבות נוספות על ארה"ב כולל טיול טבע וטיולים באיי הוואי.

מחפשים יעד כריסמס קרוב יותר? מוזמנים לקרוא על טיולי כריסמס שלנו

ועד הטיול הבא…

אהבתם את הפוסט? מוזמנים להירשם לעדכונים על פוסטים חדשים.

18 Comments

1. אני גאה ביוזמה ובנחישות שלך לטוס לניו יורק בזמן הקורונה!!!!! כייף לך שהצלחת לפני האומיקרון. מאחלת לך עוד הרבה נסיעות בשנת 2022

אהבתי

2. ניו יורק בחגים פעם שניה- איזה כיף! מתחברת מאוד לכך שכיף לחסור לעיר מוכרת. שמחה לגלות שגם בתחילת דצמבר יש עדיין שלכת בעיר – הסנטרל פארק מרהיב . וקונה את הרעיון של להיות קהל בתכנית אירוח.

3. ממש כיף לקרוא את הבלוג שלך. עם הצילומים המשובחים, אני מרגיש כאילו טיילתי שם בעצמי (והייתי כמה פעמים בניו יורק…). שאפו!

4. קראתי בשקיקה ובלעתי כל פיסת מידע! אהבתי את הטיול הנפלא שלכם בניו יורק למתקדמים. הייתי רק פעמיים ועזבתי בדמעות. איזה וויב כובש יש לעיר הזאת. שומרת כמובן.

אהבתי

5. העיר נראית באמת מהממת. התערוכות שביקרתם בהן נראות שוות ביותר. כיף לכם שהספקתם לטייל ביחד רגע לפני הטרפת.

6. ניו יורק ניו יורק, עשית לי צביטה בלב. תוהה מתי אחזור אליה. כל כך הרבה דברים חדשים שלא הכרתי. והספה הזו הרגה אותי!

7. תודה רבה! כתיבה מעולה. מעניינת, מעלת חיוך ומלאת מידע. אנחנו מתכננים טיול משפחתי בקיץ הקרוב לניו יורק, ולקחתי כמה רעיונות מהפוסט.