חשיפה לצפון – מסלולים ואתרים בגליל ובכנרת

שמורת טבע נחל שניר

חופשה בגליל- מלון מגדלה וטיול סובב כנרת

אז יצאנו לחופשה זוגית בת 3 ימים בשבוע הכי חם של השנה. כך אמרו בתחזית. לא ממש אידאלי ואפילו עלו הרהורי כפירה. למה אנחנו צריכים את זה? אולי עדיף להישאר עם נטפליקס והמזגן?! הפעם דווקא החצי לחץ לצאת. אחרי קיץ ארוך וחם של עבודה מהבית, מסיכות ובידודי קורונה (כן… ברבים), הוא משווע לחופשה. להתאוורר קצת בטרם ייפול עלינו סגר שני כפי שאכן קרה. "מקסימום נבלה במלון וניצמד לבריכה", אמר. גייסנו הרבה מוטיבציה. הזמנו מלון נחמד. ארזנו בגדי ים, כובעים וקרם הגנה, ויצאנו צפונה בבוקר אחד לוהט של תחילת ספטמבר. איך היה? האם מצפון תפתח הרעה? מוזמנים לקרוא. אמל"ק למרות תנאי הפתיחה האֶעפֶּס לא קלים, היה נפלא!!

תכף מגיעים…

מסתבר שלצאת לחופשה באמצע שבוע עבודה של תחילת ספטמבר, זה פטנט נהדר. ממש סטארט אפ. כדאי לכם לנסות. הילדים חזרו לבית הספר. קייטני החופש הגדול חזרו הביתה. אין לחץ, אין עומס. החופים נקיים למדי וכך גם השמורות. בית המלון חצי ריק. הכל שקט, נינוח ונעים. אפילו החום לא ממש נורא. בעיקר אם מוותרים על מסלולי הליכה ארוכים ונצמדים למים. והיו מים. הרבה מים. במשך שלושה ימים כמעט ולא יצאנו מבגדי הים. גם כשטיילנו. כך שהיאוש (סליחה החום), היה נוח. נהננו מאד מהשמורות היפות של הצפון. אהבנו את הירוק ואת שיפעת המים. התארחנו במלון חדש ונעים במיקום מצוין למטיילים. אכלנו ארוחות טובות. היתה לנו חופשה מעולה ופעילה. טיול כמו שלנו אפשרי גם בחום. כמובן שעדיף במזג אוויר יותר נוח, אבל הצלחנו ליהנות עד מאד גם ב 40 מעלות.

מה עשינו? פינת התכלס

היום הראשון – בראנץ' בקפה יודפת, הגעה למלון מגדלה, סיור באתר הארכאולוגי מגדלא, בכנסיה ובחוף הצמוד למלון. רחצה בבריכה, ארוחת ערב במסעדת מגדלנה.

היום השני – ארוחת בוקר מצוינת במלון, עין איוב והמפל הנסתר, טיול מים בנחל חרמון תחתון, מצפה אופיר, רחצה בחוף גינוסר, רחצה בבריכת המלון, ארוחת ערב במסעדת דגניה 1910.

היום השלישי – ארוחת בוקר מצוינת במלון, טיול בשמורת נחל שניר, קפה, מאפה וקניות בקיבוץ דפנה, רחצה בחוף חוקוק, ביקור בעין נון. חזרה הביתה.

פינה לנוף – מרפסת תצפית יפה בקפה יודפת

קפה יודפת

אין כמו להתחיל חופשה נינוחה בבית קפה מול נוף יפה. אז אנחנו סוטים מעט מהדרך המובילה לכנרת ועוצרים לארוחת בוקר מאוחרת בקפה יודפת. יודפת הוא מושב שיתופי בגליל התחתון שיושב על תל ונהנה מנוף נפלא וירוק של הגליל. קפה יודפת ממוקם במרכז מסחרי נחמד בשם בואכה יודפת. לבית הקפה מרפסת גדולה המשקיפה לנוף מקסים. גם בצהרי היום ניתן ליהנות מבריזה קלה ונעים מאד לאכול מול הנוף. בית הקפה היה עמוס למדי וכדאי להזמין מקום מראש, בעיקר אם רוצים שולחן לנוף. עוד במתחם הבנוי אבן וטרסות, חנויות יחודיות, בוטיק קטן ונחמד, מחלבה, מאפיה ובית קפה. בצמוד למתחם נמצא יער הקופים של יודפת. גן חיות המתמקד בגידול קופים מסוג קוף סנאי, אשר מסתובבים בו חופשי וניתן לצפות בהתנהגותם בטבע. המקום מלבב ונחמד מאד. ביקרתי בו בעבר עם ילדיי.

החום הכבד לא מאפשר טיול משמעותי ברגל. אם תגיעו במזג אוויר נעים, מומלץ לטייל בתל יודפת. יודפת היתה עיר חשובה בתקופת בית שני. היא נבנתה על תל בגובה 420 מטרים. היום המקום הוא אתר של רשות הטבע והגנים. בחודש ספטמבר תוכלו ליהנות מפריחת חצבים.

על התל ועל החצבים תוכלו לקרוא בפוסט החצבים היפה של זיוה רענן ובפוסט חצבים פורחים של עינת הרשקו. אני קצת מצטערת שלא עשינו מאמץ לחפש את החצבים. בחום הכבד זה לא נראה ישים ועכשיו אצטרך לחכות עד השנה הבאה. 😍

מלון מגדלה

המלון על רקע מצוק הארבל

אל מלון מגדלה אנו מגיעים בשעת צהרים.

המלון נמצא ליד צומת מגדל, לחופה של הכנרת מול נופיו המרשימים של מצוק הארבל. המלון הוקם עבור תיירות חוץ של צליינים, במקום בו שכנה העיר העתיקה מגדלא. הנוצרים מאמינים כי מרים המגדלית חיה במגדלא. מרים המגדלית הייתה אחת התומכות הגדולות בישו, ולפי המסורת הנוצרית אף נכחה בצליבתו. מכאן חשיבות המקום למאמינים הנוצרים. עבודות הפיתוח של המלון לקחו זמן רב בשל חשיפת ממצאים ארכיאולוגים במקום. בזמן העבודות נחשפו ושומרו שרידי בית כנסת מהמאה ה 1 לספירה, פסיפסים יפים, מקווה רחצה, כפר דייגים הכולל רחובות, חצרות, שוק ועוד. אחד הממצאים הייחודיים שהתגלו היא אבן ועליה חרוטה מנורת שבעת הקנים. האבן המקורית הועברה לרשות העתיקות ובמקום הושאר העתק שלה.

אתר ארכאולוגי- מגדלא
ממצאים באתר

המלון היחודי והיפה משמר את שרידי העיר מגדלא והם מתמזגים עם חלליו מבפנים ומבחוץ. הוא נפתח לראשונה בנובמבר 2019 עבור קבוצות תיירים, נסגר בעקבות הקורונה ונפתח שוב בחודש יוני לתיירות פנים. אורחי המלון יכולים לבקר באתר הארכיאולוגי באופן חופשי. ישנם שלטי הסבר ליד המוצגים. בנוסף, בכל יום בשעה 11 מתקיים סיור מודרך היוצא מלובי המלון.

בשטח המלון הוקם מרכז רוחני נוצרי הכולל כנסייה בשם דוק אין אלתום Duc In Altum.

החללים שלו גדולים ומרשימים, התקרה היא כיפה מצוירת וחלקים מפסיפס מקורי של העיר מגדלא משולבים ברצפה. האולם המרכזי הצופה לכנרת מרשים ויש בו דגם של סירת דייגים. עוד על המרכז הרוחני ועל מלאכת החשיפה והשימור אפשר לקרוא כאן.

מרכז רוחני וספינת הדייגים

לובי המלון מפואר, עשוי קירות זכוכית מהם נשקפים נופי הכנרת וגני המלון המטופחים. במרכז הלובי
בריכת אבן מקורית, שהיתה בעבר בריכת דגים והועתקה לשם מהעיר שנחשפה.

למלון גנים מטופחים עם מזרקות, בריכת שחיה בינונית נחמדה. חוף הרחצה אינו מוכרז. היציאה אליו דרך שער. הצצנו אבל לא נכנסנו למים. הגישה אינה נוחה. אם יפתחו את החוף ויכשירו אותו לנופשים זה יהיה נפלא.

מלון וגנים
בחצר המלון
החצר המיוחדת

ארוחת הבוקר מושקעת וטעימה. המסעדה מגישה גם ארוחות ערב אבל אנחנו העדפנו לנסות את מסעדות בסביבה. החדרים נעימים ומרווחים. בחלקם הגדול תמצאו שתי מיטות זוגיות. החדר שלנו כלל יציאה למרפסת גן קטנה.

להזמנת לינה במלון מגדלה לחצו כאן

אחרי רחצה בבריכה, הצצה בחוף, בכנסיה וטיול קצר במגדלא העתיקה אנו יוצאים לארוחת ערב במסעדת השף מגדלנה הנמצאת במרכז מסחרי קרוב למלון. מדובר כאן במטבח ערבי מודרני ומשובח. המסעדה יפה ורחבת ידיים. המחירים לא זולים. האווירה נעימה ויוקרתית. במרכז המסחרי מסעדות נוספות עממיות יותר, פיצריה, חומוסיה וסופרמרקט.

מסעדת מגדלנה

עין איוב והמפל הנסתר

כל הקיץ קראתי המלצות למעיינות ומפלים מוכרים ומוכרים פחות. אחת מהן היתה על המפל הנסתר שנמצא בעין איוב שליד כפר נחום. בבוקר היום השני יצאנו לבדוק הכצעקתה?! מה אומר – המלך הוא עירום.

עין איוב

מקור השם עין איוב במסורת הדרוזית. מספרים שהנביא איוב נרפא משחין במי המעיין ולכן מייחסים לו סגולות מרפאות. כוונו את הנווט לעין איוב המפל הנסתר. האתר נמצא לחוף הכנרת על כביש 87. בדרך עוברים את מתחם הכנסיות של כפר נחום. השער סגור ואין ביקורים. ימי קורונה. כבר בקרנו בכנסיות בעבר ואני מאד ממליצה. מגיעים לעין איוב. החניה במפרץ אוטובוסים, מעט לפני הירידה למעיין. הגישה אליו דרך גרם מדרגות ארוך המגיעות לרחבת המעיין. מעל המעיין בריכה עתיקה בנויה מאבן בצורת גליל – בדומה למגדל מים נמוך.

בזמן קידוח "כנרת 7", במסגרת פעולה להטיית מעיינות מלוחים מהכנרת, פרצו המים בבאר ולא היו ניתנים לעצירה. היות והמליחות של מי המעיין נמוכה מאד, החליטו לאפשר זרימתם לכנרת. המים פורצים אל הכנרת דרך הסלע באמצעות צינור ונופלים אליה במפל שגובהו 4 מטרים. כך נוצר המפל הנסתר. כשיורדים במדרגות לא רואים אותו מיד. יש להסב את המבט חזק ימינה ולרדת קצת אל הכנרת כדי להגיע אליו. הירידה לא מסודרת ובוצית למדי. בזמן ביקורנו במקום, רק מעט מתרחצים. המקום אינו מסודר וגם לא נקי במיוחד.

המפל הנסתר – עין איוב

אז זהו המפל הנסתר שבעיני לא תואר לו ולא הדר. חביב ולא יותר. אם אתם קרובים, אפשר לעצור לכמה דקות או לטבילה קצרה אבל הביקור מינורי וממש לא חובה.

טיול רטוב בנחל חרמון תחתון

אחרי שרחצנו וטבלנו, ובזכות סגולות המרפא גם הרחקנו מעלינו את שלל מרעין בישין, אנחנו מוכנים לחלק המשמעותי יותר של היום. טיול רטוב בנחל חרמון תחתון הלא הוא הבניאס. את הבניאס מכירים כולם בקטע של המפל היפה והגשר התלוי. אבל בחלקו הדרומי של הנחל, קרוב לנקודה בה הדן, החצבאני והבניאס נפגשים והופכים לנהר הירדן, הוא שקט ונעים וזורם במתינות יחסית. אפשר לערוך בנחל טיול רטוב כיפי ביותר וזה בדיוק מה שעשינו.

לצורך הגעה כוונו את הנווט לחניון האקליפטוס, שנמצא קצת צפונית לשדה נחמיה. הדרך עוברת בסמוך לשדות הקיבוץ והמראה פסטורלי מאד.

חקלאות – שדה נחמיה

בחניון אקליפטוס תוכלו להשאיר את הרכב וגם לערוך פיקניק. ליד החניון ירידה לנחל וגם מסלול יבש שעובר לארכו. תוכלו להכנס ולצאת מהמים במספר מקומות לאורך המסלול. המסלול מסתיים באזור שדה נחמיה. הולכים במים וחוזרים בקטע היבש או שמשאירים מכונית אחת בשדה נחמיה ואז מקצרים את המסלול ומסיימים שם. שימו לב כ 240 מ' לערך מתחילת המסלול ישנו מפל. אין לעבור את המפל בתוך המים. זה מסוכן. יש לצאת מהמים ולחזור אל הנחל לאחר שעוברים את המפל. יש שלט אדום שמתריע על הגעה למפל וגם שומעים היטב את שאון המים.

כיף פשוט לצוף – נחל חרמון

עוצמת הזרימה של מי הנחל תלויה בכמות המשקעים שירדה באותה השנה. היות והשנה היתה גשומה, הזרימה חזקה למדי ובחלק מהמקומות המים עמוקים. כדי לטייל בבטחה יש לדעת לשחות ורצוי להצטייד באמצעי ציפה. המסלול אינו מתאים לילדים קטנים או למי שאינו שוחה היטב.

כעץ שתול על פלגי מים – נחל חרמון

המסלול לקח לנו כשעתיים וחצי – הלוך חזור. המים קרים אך לא קפואים והיה מאד נעים ללכת ולשחות במים. כיף גדול. היות ואנו מחוץ לעונה לא היו הרבה אנשים. אם אתם מגיעים בחופשות צפו להמון רב. בדרך חזור הצצנו בבית הקברות הפסטורלי והמטופח של שדה נחמיה.

מבסוטה

על המסלול המפורט תוכלו לקרוא בפוסט המצוין של חברתי טלי קורן מהבלוג חלום של טיול.

מצפה אופיר

הפסקה מתודית קלה מהמים ואנו נוסעים למצפה אופיר. במצפה אופיר שבדרום רמת הגולן נמצאת אחת התצפיות היפות ביותר על הכנרת. לו רק היה יום בהיר והראות היתה טובה יותר. לכל אורך השהות שלנו באזור עננת אובך רובצת על הכנרת. הראות רחוקה מלהיות אופטימלית אבל באין צפי לשיפור מחליטים בכל זאת לעלות למצפה.

נקודת התצפית נמצאת על שטח המושב גבעת יואב, בגובה 450 מ' אל מול הכנרת. התצפית הוקמה לזכרו של הנער אופיר שעל, שנפטר בשנת 1986 בגיל 16 ממחלת כבד. אביו הקים את המקום לזכרו ונטע בו 16 עצי זית כמנין שנותיו. במקום הכשירו רחבה יפה, מוצלת ומטופחת שניתן לערוך בה פיקניקים מול נוף הכנרת המרהיב.

לזכרו – מצפה אופיר
חורשה ומתחם פיקניק מצפה אופיר

אם תגיעו ביום בהיר תוכלו לראות את הכנרת פרושה לכל אורכה. תוכלו להשקיף על הרי הגליל. אנחנו הגענו ביום בו הראות בעייתית, אבל אפילו זה לא הצליח לקלקל את הרושם הכביר שהתצפית משאירה. מרחבת המצפה יוצא גם שביל הליכה לעבר שרידי המושבה בני יהודה.

הגישה למקום מכביש 789 המוביל מצומת כורסי לבני יהודה. בקילומטר התשיעי תמצאו שילוט ימינה לכיוון דרך עפר נוחה המובילה למצפה.

מצפה אופיר – צילמה שירלי טוקר

חוף גינוסר

עכשיו כבר שעת צהריים מאוחרת. יורדים מהמצפה ומחליטים לבקר באחד החופים של הכנרת. רוצים לבדוק מקרוב כמה עלה מפלס הכנרת בעקבות גשמי הברכה. האמת שזה רק תירוץ. כמו שכבר הבנתם, חובבי מים אנו ואת רוב החופשה העברנו בטבילה פה ושם. נסענו לחוף גינוסר שהוא חוף מוכרז ומסודר. המים נקיים ונעימים. הכנרת שקטה כמו בריכת שחיה. יחד איתנו עוד קבוצת נערים מאורגנת וזהו בערך. היה נעים מאד. בילינו במקום שעה ארוכה. כיף גדול. חוף הרחצה גינוסר נמצא בשטח קיבוץ גינוסר, אך פתוח למתרחצים. תצטרכו לשלם עבור החניה בלבד (כחול לבן). במקום גם שירותי הצלה, מדשאות ושירותים ציבוריים. אסור להשאר ללינת לילה. בצמוד לחוף נמצא בית יגאל אלון לזכרו של יגאל אלון שהיה חבר הקיבוץ ונקבר בו. המקום משמש מוזיאון לתולדות הגליל ומרכז חינוכי לנוער, חיילים וסטודנטים. סגור זמנית בשל הקורונה.

דגניה 1910

אחרי רחצה מהנה בכנרת, המשכנו לעוד רחצה מהנה בבריכת המלון. מנוחה קצרה ויוצאים לארוחת ערב. הפעם במסעדת דגניה 1910. זהו ביקור שני שלנו במסעדה והיא לא מאכזבת. המסעדה שוכנת בחצר ראשונים של קיבוץ דגניה א', בתוך מספר מיבנים משומרים. המקום מטופח, פסטורלי ומואר באופן שמוסיף חן רב וגם כמה תמונות יפות. הסגנון הוא ים תיכוני איטלקי. המנות גדולות, מגוונות ועשירות. האווירה נעימה, השירות מוקפד וכללי התו הסגול נשמרים יפה. נהננו מאד ובטוחה שנחזור בשלישית. המקום מבוקש וכדאי מאד להזמין מקומות מראש.

חצר ראשונים – דגניה 1910
דגניה 1910 – עוד מהחצר

שמורת טבע נחל שניר

ביום הטיול השלישי אנחנו ממשיכים לבדוק את שמורות הצפון. אחרי ארוחת בוקר עשירה במלון, עושים צ'ק אאוט ושוב פונים צפונה, הפעם לשמורת נחל שניר הוא החצבני. בשמורה הזו לא ביקרתי שנים רבות והיא הפתיעה בגדול. איזו שמורה מקסימה ונעימה. כיאה לימי קורונה יש לתאם מועד ביקור באתר הרט"ג וזה דוקא מצוין. התיאום מבטיח שלא יהיה עומס בשמורה. חניון רחב ידיים עומד לרשות המטיילים. הכניסה לשמורה עוברת דרך פלג קטן עטור חופת צמחים. יפה וומסקרן. עוד תמצאו חורשה מוצלת עם שולחנות פיקניק, קיוסק ואז מגיעים לדבר האמיתי.

חורשה ומתחם פיקניק – שמורת שניר

תוכלו לבחור בין כמה מסלולים.

1. המסלול האדום (קצר מאד)- מסלול מעגלי ומונגש בצורה מלאה. תוכלו להגיע עמו אל המפל ובריכות השכשוך. שם ניתן לרחוץ. שביל סלול יוביל חזרה לחניה. המסלול קצר מאד ולוקח 15 דק' לערך. אם אתם מסוגלים ללכת אל תסתפקו בו. יופיה של השמורה נגלה אחר כך. לטעמי רק למי שממש לא יכול ללכת, למוגבלים בניידות וילדים קטנים / בעגלות.

שביל נגיש – מסלול אדום שניר
בריכות שכשוך ומפל – מסלול אדום
שמורת טבע שניר – מסלול אדום

2. המסלול הכחול (בינוני)- מסלול מעגלי הכולל הליכה במים. זה המסלול שעשינו. בחלקו הראשון הוא מקביל למסלול האדום. אחר כך ממשיכים לתוך הנחל ומפל הטרוורטין. חלקו הקטן של המסלול היה סגור בזמן הביקור שלנו. המסלול מוצל ונעים והמים אינם קפואים. מומלץ מאד רק שההליכה בחלקה עוברת דרך אבנים ובולדרים גדולים. יש ללכת בזהירות ולהצטייד בנעלים מתאימות להליכה במים. לא מתאים למתקשים בהליכה או ילדים קטנים.

מסלול כחול – נחל שניר

ההתחלה היא כמו במסלול הקצר עד למתחם הבריכות, וממנו ממשיכים לכיוון נחל שניר והמפל. אחרי המפל יורדים בין הסלעים והולכים בתוך המים בין האבנים. מדרגות בצד שמאל של הערוץ יובילו אל השביל המוביל חזרה לחנייה. המסלול לקח לנו כשעה בהליכה נינוחה ועצירות רבות לרחצה והנאה מהמים.

לפרקים נראה כמו סצנה באווטר- שמורה מקסימה שניר
מפלון במסלול הכחול

3. המסלול הארוך. חלק משביל ישראל. מסומן בצבע כתום-כחול-לבן. מוערך ב 90 דקות. תחילתו כמו המסלול הבינוני הכחול. המסלול אינו מעגלי ומסתיים בחניון מעיין ברוך. כולל הליכה במים בחלק מהדרך.

בשמורה מסלולים נוספים אל מאגר הטאפליין, מסתור הציפורים ואל מצפור נחל שניר. פרוט של כל המסלולים ומפה ניתן למצוא באתר הרט"ג ובכניסה לשמורה. בקיץ האחרון נפתח בשמורה פארק חושים. מסלול חדש באורך 500 מטרים הכולל 4 קטעים שונים, בהם מתנסים ולומדים על בעלי החיים בשמורה. כך למשל יוכלו הילדים לנסות לזחול במחילת הדורבן, לבקר אצל שפן הסלע ועוד. בכל קטע משימות, חידות והפעלות שמציגות את בעל החיים וסביבת המחיה שלו תוך הפעלת החושים השונים.
הגעה: השמורה נמצאת מזרחה לקריית שמונה. בנווט רשמו- שמורת טבע נחל שניר- חצבני.

קפה ומאפה או פיצה ונעליים

עשינו הפסקה לארוחה קלה וקניות בקיבוץ דפנה. אני מחובבי נעלי הנוחות של טבע נאות ולא מחמיצה הזדמנות לבקר בחנות המפעל בקיבוץ דפנה, ולצאת בידיים מלאות (או רגליים נעולות😊). הצטרפו בחינם למועדון החברים וקבלו 10 אחוזי הנחה נוספים. ליד החנות מתחם מנוחה ובו פיצריה חמודה שיושבת בתוך משאית – פיצה טראק. מקום חביב המציע ארוחות קלות ופיצות טעימות מאד.

חוף חוקוק

אחרי שנחנו, התייבשנו ואכלנו, הגיע הזמן לשוב למים. נו כבר סיפרתי שבקושי יצאנו מהם בחופשה הזו. הפעם יוצאים לבדוק חוף מוכרז אחר. את חוף חוקוק – החוף הירוק הצפוני. בחוף לא גובים דמי כניסה ומשלמים עבור החניה בלבד. החוף היה נקי למדי. ישנו מתחם אוהלים צמוד לטובת מי שמעדיף להשאר ללינת לילה. החוף מוכרז וישנם שירותי הצלה בעונה. עוד בחוף שירותים ציבוריים ומקלחות, מתקנים לרחצת כלים וגן משחקים גדול. הכנרת כמו תמיד, נהדרת, רגועה ונעימה. מים נקיים וחמימים של צהרי היום. תענוג!! באמצע השבוע של ספטמבר המקום ריק יחסית, שקט ונחמד. בחוף הזה אסור להדליק אש או להשמיע מוזיקה וזה יתרון גדול. בקיץ ובחופשים קראתי על עומסים. טיימינג זה כנראה כל הסיפור.

עין נון

עוד מעיין אחד קטן אנחנו בודקים לפני ששבים הביתה למרכז. על עין נון שמעתם?
נראה שכולם טבלו במעיינות הקיץ. בילו בין עין מטבלית לעין שכשוכית. את עין איוב כבר הזכרתי והנה אחד קצת פחות מוכר. ליד המושבה מגדל, בה נמצא המלון בו התארחנו, הוכשר פארק בשם עין נון. המקום שסבל בעבר מהזנחה ולכלוך עבר שיפוץ ופיתוח מקיף, ונפתח מחדש בהשקעה גדולה בשנת 2019.
באתר תמצאו ברכה גדולה ויפה ובסמוך אליה מתחם עם דשא ושולחנות פיקניק. הבריכה מוקפת בדקלי וושינגטון יפים ותמירים ובעצי אקליפטוס. מי המעיין זורמים במפל קטן אל בריכה גדולה ויוצאים ממנה וממשיכים לזרום בפלג קטן. עומק המים 80 סמ' לערך. לפי השילוט הרשמי הרחצה אסורה ואין שירותי הצלה, אבל אנחנו ראינו מתרחצים. אפשר לנוח ולערוך פיקניקים על המדשאות, שולחנות הפיקניק או תחת הציליה הענקית שבמקום.

עין נון – הבריכה הגדולה

הגעה: על כביש 90. סטיה קטנה מהכביש הראשי, מצד ימים לבאים מצפון בסמוך למושבה מגדל. הגישה נוחה ותוכלו להגיע עם הרכב ממש סמוך לשער הכניסה. בכניסה מוצב שלט בו רשום כי דמי הכניסה 20 שקלים לאדם, אך בעת ביקורנו השער היה פתוח ולא היה מי שגבה דמי כניסה.
באמצע השבוע היינו כמעט לבד אבל לא מתחייבת שזה המצב בסופ"ש או בחג. בעיני זה מקום חמוד לעצירה והתרעננות. לא מצדיק נסיעה מיוחדת, אבל אם אתם באיזור שווה להציץ.

זהו, החופשה שלנו (כמעט) רק בבגד ים מסתיימת. עוד נסיעה הביתה עם עצירת התרעננות וגלידה. יצאנו לטיול למרות החשש מפני מזג אוויר חם במיוחד וימי קורונה, והצלחנו ליהנות עד מאד. שבועיים אחר כך הוטל סגר שני. בימים אלה הסגר מסתיים ואולי עוד תספיקו גיחת סתיו משלכם. מומלץ.

רגעים של נחת

להזמנת לינה באזור מגדל והכנרת לחצו כאן

הערה: חלק מהנחלים בצפון נגועים בעכברת. באתר רשות הטבע והגנים מתפרסמים עדכונים בנוגע למצב הנחלים והאתרים האסורים לרחצה בשל זיהום המים. מומלץ להתעדכן.

כאן תמצאו עוד רעיונות לטיולים בארץ.

עד הטיול הבא

מוזמנים להירשם ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג ⬇️

32 Comments

  1. נראית נפלא החופשה בבגד ים הזאת. זוכרת את הימים הלוהטים האלה שאני העברתי במזגן. מסתבר שיש ויש מה לעשות גם בחום הגדול.

    אהבתי

  2. איזה טיול מקסים, הצפון במיטבו. שמחתי לקרוא על החוויות שלכם, כל כך חשוב למצוא זמן והזדמנות לנשום קצת אוויר וטבע בתקופה הזאת במיוחד.

    אהבתי

  3. איריס היקרה, איזו חופשה כיפית ומרעננת! עשינו באוגוסט חופשה דומה וביקרנו בחלק מהמקומות שהמלצת עליהם, וגם אני מצטרפת להמלצה. יש לנו ארץ נהדרת!
    שפע בריאות טובה לכולם, אורלי

    אהבתי

  4. גם עלינו ספטמבר כזמן לחופשה אהוב במיוחד. מעניין היה לקרוא אתה דיווח שלך על המלון החדש . שילוב מעניין של חדש ועתיק. נחלי הצפון באמת נפלאים ומרעננים . מקווה עוד להספיק לטייל בצפון לפני החורף.

    אהבתי

    1. תודה ינינה. הצפון שלנו מאד יפה גל השנה. אופי המסלולים אולי מעט משתנה, פחות מים ויותר רגליים אבל נהדר גם בחורף

      אהבתי

  5. איריס! איזה טיול מושלם – ממש ברמת הטיולים שאתם מטיילים בחו"ל! אגזור ואשמור ואעתיק במדויק ברגע שיתאפשר לטייל, גם במקומות שהזכרת ואני מכירה. תודה.

    אהבתי

      1. איזו חופשת מים נהדרת היתה לכם, איריס. ואיזה הספק! יש כאן כמה מקומות שאני ממש רוצה לבקר בהם אחרי ה….

        אהבתי

      2. תודה רבה . אכן בזוג ההספקים שלנו לא רעים… בכל זאת לא הרגשנו במרוץ. בכל מקום בילינו בדיוק כמו שרצינו והיה נהדר

        אהבתי

  6. הטיול שלכם נראה מקסים! עושה חשק לטייל בצפון.
    אין ספק שאמצע שבוע אחרי יולי אוגוסט זה מתכון מעולה לטיול נעים יותר 🙂

    אהבתי

  7. יופי של מסלול טיול. אבל המפל הנסתא הוא לא מה שרואים בתמונה. הוא אכן נסתר. מאחורי המפל שבתמונה והוא הרבה יותר יפה.

    אהבתי

כתיבת תגובה