טיול בהונג קונג – הרפתקה לכל המשפחה

מסלול טיול בהונג קונג

להונג קונג הגענו אחרי שבועיים של טיול בתאילנד. על הטיול לתאילנד תוכלו לקרוא כאן וגם כאן. שיאו של הקיץ, עייפות מצטברת מטיול אינטנסיבי. מה כבר הונג קונג יכולה לחדש ומה זה קשור? תהינו אם היה טעם להוסיף שבוע בהונג קונג ומקאו ולחבר אותו לטיול בתאילנד.

אז איך היה? שורה תחתונה נהנינו מאד והופתענו לטובה. אחרי תאילנד המהבילה, הדביקה, הגשומה, הלא ממש מצוחצחת הגענו למזרח אחר, שונה בתכלית. עדיין חם אבל מודרני, אסתטי, מתקדם ומצוחצח. כזה שמשלב מסורות עתיקות עם קידמה והכל באנגלית מעולה. מזמינה אתכם להצטרף אלי ולהכיר קצת את הונג קונג.

הונג קונג היפה

נחתנו בהונג קונג בשעת צהריים מאוחרת. אנחנו יוצאים לדרכנו וקריאות ההתפעלות מתחילות מיד כשעוזבים את שדה התעופה. כמה יפה כאן. השילוב של הרים ירוקים, מפרץ כחול וגורדי שחקים מותיר אותנו בפיות פעורים. לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. קנינו כרטיס אוקטופוס ונסענו באוטובוס שהוריד אותנו ממש בפתח המלון.

הונג קונג

איפה אנחנו? לפני שנתחיל בתיאור הטיול קצת גיאוגרפיה. הונג קונג היא אזור מנהלי סיני שנהנה מאוטונומיה ברוב תחומי החיים. עד 1997 הונג קונג הייתה מושבה בריטית וההשפעה האנגלית עדיין ניכרת. ראשית התושבים מדברים אנגלית מצוינת. גם הנהיגה בצד שמאל כמו בבריטניה. מערכת המשפט, המכס, ההגירה והמטבע עצמאיים. רק ההגנה הצבאית והיחסים הדיפלומטיים נתונים לשלטון המרכזי בסין. הונג קונג נחלקת למספר איים. רוב התיירים בוחרים להתגורר באי הונג קונג, באזור שנקרא סנטרל או בקאולון. נמל התעופה וגם דיסנילנד נמצאים על האי לנטאו. אנחנו בחרנו להתגורר באזור קאולון, בחלק שקרוב לטיילת של מפרץ ויקטוריה.

תמונה מויקיפדיה

מלון

המלון שלנו הוא מלון PARK בקאולון.

המלון נמצא במיקום מצוין במרכז אזור Tsim Sha Tsui. החדרים מחודשים ונוחים, אפשר לבחור בין ארוחת בוקר מערבית גדולה וטובה לארוחת בוקר אסיאתית. המלון נמצא בין שתי תחנות מטרו גדולות ובסמוך לבית חבד, כך שמתאים גם לשומרי שבת. במלון חדרי משפחה, היה לנו נעים ונוח ואני ממליצה. קאולון היא מישמש של אזור מסחרי סיני עם בניינים יפים ומודרנים. בכל אופן היא לא מודרנית כמו הסנטרל. מסורתית יותר. זה מתבטא בסגנון הבניה, בחנויות ובמסעדות. עם זאת יש בה גם מבנים וקניונים מודרנים מאד.

קאולון

מעדיפים מלון אחר? להזמנת מלון בהונג קונג לחצו פה

מה ראינו בהונג קונג?

בערב הראשון אנחנו מטיילים בין המלון לטיילת צים שה צוי. הטיילת נמצאת במרחק רבע שעה הליכה מהמלון. אנחנו הולכים לאורכו של רחוב נתן. אחד הרחובות המסחריים הראשיים בקאולון. ממשיכים לכוון שדירת הכוכבים – Avenue Of Stars – טיילת ארוכה מאוד ויפה שפסלים מעטרים אותה. בזמן ביקורנו המקום נמצא בשיפוץ ורק חלק מהפסלים נגישים. אני מקווה שהוא הסתיים. מכאן ניתן לעלות להפלגה בת שעה בנמל בסירת תיירים, במעבורת או בספינת פירטים מצועצעת. אטרקציה חביבה לילדים. בקצה הטיילת תוכלו לראות את שעון הרכבת העתיק שנוצר בשנת 1915.

מגדל השעון

כאן בטיילת, בכל יום בשעה 20.00 (אם מזג האוויר מאפשר) אפשר להינות מחזיון אור קולי בשם סימפוניית האורות Hong Kong Symphony of Lights. המופע כולל חמישה חלקים שלכל אחד משמעות במסורת הסינית. לא בדיוק הצלחנו לעקוב אחרי ההבדלים בין הפרקים, אבל גם כך היה נחמד. האורות מרקדים מעל המפרץ במשך 15 דקות, והמקום הטוב ביותר לצפות במופע הוא הקצה של הטיילת בקאולון. כאן סידרו אמפיתאטרון קטן לטובת העניין. אם יש אזהרת ציקלון בדרגה 3 או יותר, המופע לא מתקיים באותו הערב.

מפרץ ויקטוריה בערב
סימפוניית האורות

בדרך חזרה למלון עוברים במעבר החציה הרחב בעולם. לא להתבלבל עם העמוס בעולם שנמצא בטוקיו. זה רק טוען לכתר "הרחב". בשעת ערב מאוחרת הוא אפילו לא עמוס במיוחד. בואו בבוקר.

מעבר חציה רחוב נתן

את היום הבא אנחנו מקדישים לאתרים באי הונג קונג. ביום הזה טיילנו בחברת סטפינג סטונס. קהילה של נוצרים אוהבי ישראל שמטיילים ומארחים ישראלים בהתנדבות ברחבי הונג קונג. יצרתי עמם קשר כחודשיים לפני הנסיעה באמצעות דף הפייסבוק שלהם. סיכמנו על המסלול והמקומות אותם נראה יחד. הם לא מקבלים תשלום, גם לא טיפ ואפילו משלמים בעצמם עבור האוכל והנסיעות שלהם. הם מטיילים עם ישראלים בגלל אהבתם לישראל, לתרבות ולערכי היהדות. היה מעניין לטייל עם מקומיים ולשמוע קצת על אופי החיים באי. צחצחנו את האנגלית שלנו והיה לנו נחמד, אם כי הדבר אינו מתאים לכל אחד ויש לצפות לחשיפה קטנה לתכנים נוצרים משיחיים.

הסנטרל

יחד איתם בקרנו באזור הסנטרל המסחרי, במדרגות הנעות הארוכות בעולם, במוזיאון עירוני ובתצפית Victoria peak. אכלנו איתם במסעדה נחמדה ובקרנו ב Hong Kong Park. עוד בקרנו בשני קניונים אחד מהם נקרא על שם הטיימס סקוור. החברים מהסטפינג סטונס באו לקבל פנינו במלון ועזרו בהתמצאות ראשונית בתחבורה הציבורית. הדריכו אותנו בנבכי העיר, הסבירו על תרבות העבודה, הבניינים שנתקלנו בהם, חיי היום יום ומאכלים מקומיים. הם גם ליוו אותנו חזרה למלון בסוף היום. היה יום נעים, ארוך וגדוש. בימים הבאים חזרנו לטייל באופן עצמאי כמו שאנחנו מעדיפים.

דגים בפארק הונג קונג

ויקטוריה פיק – הפסגה הגבוהה באי הונג קונג, גובהה 552 מטר. התצפית מהויקטוריה פיק מרהיבה. גורדי השחקים מול נוף המפרץ יוצרים מראה מהמם ומרחיב לב. במקום מתחם תיירותי שכולל מרפסות תצפית, חנויות, מסעדות ואפילו סניף של מוזיאון מאדאם טוסו. גם מסלולי הליכה יוצאים מהפסגה. אל הפסגה ניתן להגיע בקרונית אך התורים עשויים להיות ארוכים מאד. אנחנו עלינו באוטובוס מספר 15C, נהנינו מנסיעה בנוף היפה של המפרץ וירדנו בקרונית. בירידה כבר לא היו תורים. יש הממליצים לעלות לפסגת ויקטוריה בשעות בין הערביים וכך לתפוס תצפית מרהיבה באור ובשקיעה. לא ביקרתי בשקיעה, אך לדעתי רצוי להגיע ביום בהיר ובשעות האור. אחרת תראו בעיקר אורות חשמל או ערפל. כשיורדים מהקרונית אפשר לשלב ביקור ברחוב טמפל ושוק סטנלי.

ויקטוריה פיק

טיפ– מתחת למרפסת בתשלום, ישנה מרפסת חינמית רק מעט נמוכה יותר שנותנת נקודת מבט דומה על המפרץ.

באזור הטיימס סקוור המדרגות הארוכות הם אטרקציה חביבה. ההתחלה שלהם ברחוב Queen's Road מספר 100 והן עוברות דרך שווקים שונים. אחד מהם הוא שוק Li Yuen רחובות  EAST Li Yuen ו Li Yuen WEST. השוק נחמד. תוכלו למצוא כאן מזכרות, צעצועים, בגדים ועוד.

המדרגות הנעות

איזור בילוי פופולרי בסנטרל נקרא LAN KWAY FONG. בערבים המקום הופך למדרחוב תוסס עם מסעדות, פאבים ומוזיקה. אנחנו בקרנו בשעות היום עם נערה צעירה ומלווים דתיים, אז פחות התאים. אם תגיעו אשמח לדעת איך היה.

פארק הונג קונג הוא פארק רחב ידיים. ריאה ירוקה מקסימה בלב העיר. הוא כולל גן שעשועים, מצפה ציפורים, מרכז ספורט, אמפיתיאטרון ומווזיאון לכלי חרסינה. אנחנו אהבנו את הגן היפה שמרכזו אגם, נחל ובריכות נוי. אפילו הצטלמנו תחת מפל מים מלאכותי כאחרוני התיירים.🤩

פארק הונג קונג
מתקררים

במתחם הציפורים הקרוי Edward Youde Aviary, ניתן ללכת על שביל מוגבה בגובה צמרות העצים ולראות למעלה מ 600 ציפורים מ 90 זנים שונים. המתחם מדמה יער גשם טרופי ולאורך המסלול שלטי מידע על הצומח והחי שבכלוב הציפורים.

בפארק הונג קונג

דיסנילנד הונג קונג–

אחרי היום הגדוש הקודם העדפנו משהו יותר קליל. מה מתאים יותר מדיסנילנד? בהונג קונג שני פארקים גדולים דיסנילנד ואושן פארק. אנחנו כבר מעט גדולים בשביל פארק שעשועים וביקרנו בלא מעט כאלה בעבר. מטעמי נוסטלגיה, הבת ביקשה דיסנילנד וזה הפארק שנבחר.

נגה בדיסני

כרטיסים נקנו יום קודם באפליקציה של KLOOK , שמעניקה הנחות נחמדות לאטרקציות במזרח. הפארק פתוח בין השעות 10.30 – 20.45 ובסיום היום יש מופע זיקוקים. הגענו בסמוך לפתיחה, אחרי שעה של נסיעה בקו המטרו המיוחד המוביל לאי לנטאו, עליו נמצא הפארק. קרונות המטרו מאויירים בסגנון דיסני מכניסים לאווירה. הפארק יפה ומטופח. מוזיקה מתנגנת ודמויות של דיסני מסתובבות בין המבלים.

דיסנילנד
מתקנים ירוקים בדיסני

לא היו תורים רציניים לא בכניסה ולא למתקנים. אולי בגלל שקיץ וחם אולי סתם מזל. הספקנו כמעט את כל המתקנים השווים בכמה שעות. הבילוי נחמד אבל חם מאד בהונג קונג בקיץ ויש גבול לכמה שאנחנו מוכנים להזיע בפארק שעשועים. אגלה לכם בסוד שבשעות אחר הצהריים פרשנו שמחים וטובי לב ולא נשארנו לזיקוקים. בפארק מתחם הסעדה בשירות עצמי ומסעדה אחת של ממש. במסעדה מנות קטנות ומחירים גבוהים. אסור להכניס מזון מבחוץ, אז אין הרבה אפשרויות למי שאינו רוצה/יכול לאכול ג'אנק פוד במתחם ההסעדה. מעט מאד אופציות ללא גלוטן עבור הנערה.

מצעד בוקר
צעצוע של סיפור

היה יום נחמד. הפארק מתאים לדעתי לגיל הצעיר יותר. אין הרבה מתקנים אתגריים. אנחנו נהנינו לחזור לזכרונות ילדות מהפארק התאום באורלנדו. מי שמחפש ריגושים ואקסטרים עלול להתאכזב.

הבודהה הגדול

ביום הבא אנחנו נוסעים לבקר אצל הבודהה הגדול- טיאן טאן שבאי לנטאו. הדרך מתחילה בנסיעה במטרו בקו הכתום. הרכבת מגיעה ממש קרוב אל תחנת המוצא של הרכבל. יש לרדת מהרכבת בתחנה Tung Chung Station. כאן נקח את הרכבל עמו נגיע לכפר Ngong ping, שהאטרקציה העיקרית בו היא פסל בודהה ענק היושב בראש הגבעה. כרטיסים לרכבל קנינו יום קודם באפליקציית KLOOK שהזכרתי קודם. חלק מהקרונות בעלי רצפה שקופה. לקחנו צד אחד בקרון רגיל וחזור בקרון עם רצפה שקופה. תוספת חביבה, ממש לא חובה.

הרכבל

אפשר לשלב את הביקור באי עם סיור ושייט באי הדייגים TAI O. ישנו כרטיס קומבו שכולל רכבל, שייט לאי הדייגים ונסיעה באוטובוס חזרה. ישנם גם סיורים מאורגנים שכוללים שייט חיפוש אחרי הדולפין הורוד. היו אפילו כמה שהצליחו לראות אותו. אנחנו הסתפקנו בבודהה הגדול, במנזר שלידו ובטיול רגלי בדרך החכמים. על השייט ואי הדייגים ויתרנו. רק שבוע קודם היינו בכפר דייגים דומה בתאילנד. אנו לא מתים על ריח הדגים החזק בשווקים האלה. הספיק לנו שם 😂.

הרכבל הארוך בעולם

הנסיעה ברכבל היא אחת היפות שחוויתי בחיי. הדרך מגוונת וכוללת נופים ירוקים, שדה התעופה של הונג קונג, גורדי שחקים ומפרץ יפה. הנוף מקסים וככל שמתקרבים לבודהה המראה דרמטי ומרשים. הבודהה גדול ועוצמתי. לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. מומלץ מאד להגיע ביום בהיר אחרת לא תוכלו להינות מהנופים וממראה הפסל.

הנוף מלמעלה
מתקרבים לבודהה והמראה מרנין

בירידה מהרכבל נכנסים לחלק התיירותי של הכפר Ngong ping. זה אינו כפר סיני אותנטי. תראו כאן חנויות תיירים ובתי קפה. הכל נקי ומטופח מאד. נעים ללכת את כברת הדרך עד לפסל, למרות שחם מאד. קונים מאוורר קטן על סוללות שמקל במקצת את החום והלחות. ספוילר – הוא ישבוק חיים עוד לפני שנצא מהמתחם. עכשיו נשאר לטפס. 268 מדרגות מובילות אל הפסל. זה לא פשוט אבל שווה וכדאי! הבודהה עשוי ברונזה ונחשב פסל הבודהה היושב הגדול בעולם. הנוף למעלה מעלף וגם נחמד לבקר בבטן של הבודהה ולראות את הפעמון הגדול. 😊

הכפר נונג פינג
עולים לבודהה

אחרי שסיימנו לעשות בוק לפסל, לנוף ולמדרגות, ירדנו למטה ועברנו למתחם המנזר שממול. מנזר פו לין מרשים ויש לו מספר מבני משנה. אל חלקם ניתן להכנס. המקום מאד יפה. אפילו רעלת המקדשים המתקדמת בה היינו אחרי שבועיים בתאילנד, לא פוגמת בהנאה. הכל מאד אסתטי והגינון נפלא!

המנזר

ממשיכים בהליכה לנתיב החוכמה. זהו מסלול הליכה שמוביל לגן ובו עמודים עליהם רשומים משפטים חכמים. 38 עמודים מגולפים באימרות חכמות מהפילוסופיה הסינית. מתחם העמודים נחמד אבל המסלול עד אליו די סתמי וחם מאד. לא פשוט לעשות מסלול ב 40 מעלות וזה פוגם בהנאה. השותפים שלי כמעט צולבים אותי, אז אנחנו מקצרים וחוזרים על עקבותינו. בכלל, לא מומלץ לבקר בהונג קונג באוגוסט. גם לא ביולי. חם ולח מאד. יותר ממה שהיה לנו בתאילנד. נהננו מהביקור אך עדיף לבוא בעונה הנכונה – קרי החורף שלנו.

נתיב החכמה

אחרי הביקור אצל הבודהה. אנו חוזרים אל תחנת ה MTR בתחנת המוצא של הרכבל. כאן יש קניון עם סופרמרקט גדול ואאוטלט ענק עם מגוון מותגים במחירים טובים. המקום מרווח, מטופח וחוויית הקניה טובה. ממליצה ביחוד על חנות אדידס. קנינו כמה זוגות נעלי התעמלות במחירים מצויינים שמשמשים אותנו נאמנה.

שלום עליכם

קאולון והטריטוריות החדשות

ביום החמישי שלנו בהונג קונג אנו מבקרים במגוון אתרים ושווקים בקאולון. אבל קודם, ביקור באתר מרשים בטריטוריות החדשות – מקדש עשרת אלפים הבודהות, גולת הכותרת של היום.

העליה למקדש 10000 הבודהות

Ten Thousand Buddhas Monastery- הוא מנזר מפורסם ויפה שכדי להגיע אליו יש לעלות מדרגות רבות. יותר מארבע מאות. משני צידי המדרגות ניצבים 10,000 פסלי בודהה בתנוחות וצורות שונות. בעיני הוא המיוחד במקדשים שראינו בטיול וראינו לא מעט.

לא פשוט למצוא את המקדש הזה. הוא חבוי והדרך אינה משולטת היטב. באתר שצרפתי למעלה, ההגעה מוסברת בצורה טובה. אם נקצר, בתחנת המטרו קו כחול- Sha Tin צאו ביציאה B. פנו שמאלה בצומת איקאה ואח"כ ימינה לכוון בית הקברות. עוברים בניין משרדים ממשלתי גדול ואחריו פונים שמאלה לשביל המוביל למקדש. הסתבכתם? שימו גוגל מפס- הוא עוזר למצוא את המקום.

ביציאה מהתחנה אנחנו סופגים מבול פתאומי. גשם עז ניתך בהפתעה. המטריות שלנו לא עומדות בעומס ואנו מוצאים מחסה במרכז קניות שליד איקאה. יושבים שעה ארוכה בבית הקפה האסתטי שלו ומציצים בתצוגות של HOME CENTER המקומי. לא משהו שתכננו, אבל הגשם היה כבד ולא היתה ברירה. אח"כ הפוגה והשמים מתבהרים. איכשהו מוצאים דרכנו אל עשרת אלפים הבודהות. הבת נותנת לי מבט של "אני לא הולכת לטפס לשם". אני מזכירה לה שזו היתה משימה במירוץ למיליון והיא מתרצה. מי שעקב אחרי הטיול לתאילנד זוכר שרצנו בסגנון המירוץ למיליון. בחלק של הונג קונג קצת התעייפנו וזנחנו את המשימות, אבל הנה הזדמנות לחזור ולהשלים.

דומים אבל שונים
למעלה אצל הבודהות

אחרי שצולחים את הטיפוס, מגלים שהיה כדאי וממש יפה שם למעלה. קודם כל יש נוף נפלא על אזור שה טין והטריטוריות החדשות. המתחם עצמו יפה ומטופח. יש בו שילוב של מקדש גדול ומרשים, פגודה אדומה ויפה והמון פסלונים צבעוניים. נחים ומצלמים שעה ארוכה ואח"כ יורדים למטה. שוב דרך הבודהות. קל יותר בירידה. השמש יצאה ושוב חם. כעת המטריה משמשת שמשיה.

הפגודה האדומה

חוזרים אל קאולון לביקור בשוק הפרחים, שוק הציפורים, שוק הדגים ושוק הנשים. סיור חינמי מבוסס טיפים, יוצא אל השווקים בכל יום בשעה 14 ממטרו מונג קוק. המדריך הוא בחור צעיר דובר אנגלית מצויינת. הקבוצה שלנו מגוונת ומורכבת בעיקר מצעירים. במשך שלוש שעות אנחנו מטיילים בין השווקים וברחובות המסחריים של קאולון ושומעים על ההיסטוריה שלהם ועל מנהגי המקום. הפסקה קטנה עשינו בגינה של מתנ"ס עירוני וזו היתה הזדמנות להציץ לחיי הקהילה והפנאי בהונג קונג, לשמוע על יוקר המחיה, על הדיור הצפוף והיקר ועוד פרטים מעניינים. מתחת לגשר אנחנו נתקלים בקבוצת הומלסים שבנו שם בית ארעי. גם כאלה ישנם בהונג קונג. מחזה נדיר אבל קיים. הסיור מוצלח ונותן מבט מעט יותר מעמיק על העיר. ישנו היצע גדול של סיורים מבוססי טיפ באזורים שונים של העיר. זה הסיור שבו השתתפנו. אני ממליצה אך הוא לא מתאים עם ילדים.

קאולון – בכל זאת סין
לא הכל נפלא – הומלסים

מתחילים את הסיור משוק הדגים ב Tung Choi St. שוק שמתפרש על פני רחוב שלם. לא מדובר בדגי מאכל אלא דגי נוי אותם אוהבים לגדל המקומיים. תמצאו כאן דגים מכל מין וסוג, יפים וצבעוניים. משם ממשיכים לשוק הפרחים ושוק הציפורים. שוק הפרחים נמצא לאורך רחוב פרינס אדוארד. מגוון חנויות פרחים וצמחים מכל הסוגים.שוק הציפורים הסמוך הוא שוק קטן שפעיל בשעות היום. תמצאו כאן מגוון דוכני ציפורים וכלובים. המקום אותנטי ורוב המוכרים אינם דוברי אנגלית.

דג בשקית
בשוק הדגים

הסיור מסתיים בקרבת שוק הנשים- Ladies Market. למה נשים? פעם השוק הופעל בעיקר על ידי נשים ובשביל נשים. המוצרים היו ברובם מיועדים לנשים. היום זה שוק מעורב לגמרי מכל הבחינות. גם התוצרת. את שאר אחר הצהריים והערב אנחנו מבלים בקניות בשוק הנשים ושוק הלילה. שוק הלילה ממוקם ברחוב temple. כאן תמצאו דוכני תיקים, שעונים, מזכרות, ביגוד ועוד. אפילו מוצרי חשמל. ברחובות סביב דוכני מזון ומסעדות מקומיות. אנחנו משלימים קניות כי מחר נעבור ברחפת למקאו השכנה לסופ"ש מסכם של הטיול.

שוק הפרחים
בשוק הציפורים

מה אפשר עוד? לא הספקנו / נפלו בעריכה

1. תצפית בקומה 100 בבניין  Sky100, הבניין הגבוה בהונג קונג. ממרפסת התצפית 360 מעלות של נוף פנורמי על נמל ויקטוריה. תחנת MTR הקרובה היא תחנת קאולון.

2. תיבת נוחNoah Ark Ma Wan. אטרקציה נחמדה. מתאימה יותר לילדים צעירים. בתוך פארק פסטורלי שנמצא על האי Ma Wan בסמוך לטריטוריות החדשות והאי לנטאו, בנו תיבת נוח. זו התיבה הראשונה בעולם שנבנתה לפי הגודל המקורי המשוער והיא כוללת 67 זוגות בעלי חיים שהיו בתיבה. השחזור של התיבה מוצלח וממחיש את הסיפור של תיבת נוח. במקום תמצאו גם מרכז לימודי בנושא המבול ושמירת החי, משחקי לימוד אינטראקטיביים וסרט המספר את סיפורה של התיבה. הגעה: מטרו -קו Island LIne (כחול) לתחנת central ומשם בהליכה עד לרציף מספר 2. מרציף זה יוצאת מעבורת השטה לאי Ma Wan, עליו ממוקם הפארק. ההפלגה אורכת שעה.

3. מוזאון החלל ומוזיאון המדע

מוזיאון החלל הוא מוזיאון חווייתי ובו מאות מוצגים העוסקים בחקר החלל. במוזיאון טלסקופ סולארי מיוחד דרכו ניתן להשקיף על השמש. במוזיאון תערוכות בנושאי אסטרונומיה וחלל, בית קולנוע, פלנטריום, חלק של מעבורת חלל ועוד מוצגים מעניינים לאוהבי הנושא. המוזיאון סגור בימי ג' ונמצא ברחוב סליסבורי בקאולון, קרוב לטיילת הכוכבים.

מוזיאון המדע של הונג קונג– גם בו לא הספקנו לבקר למרות שהוא קרוב מאד למלון בו גרנו. המוזיאון נחשב טוב מאד ורוב המוצגים אינטראקטיביים. תמצאו בו תצוגות שעוסקות בנושא אור, תנועה, חשמל, רובוטיקה, מציאות וירטואלית ועוד. בין המוצגים סימולטור של נהיגה, מגדל אנרגיה ענק בגובה 22 מ' ותצוגת תעופה. גם מוצגים מהחי, כולל שלד דינוזאור יש במוזיאון. ביום רביעי הכניסה חינם.

4. שייט במפרץ ויקטוריה ישנן כמה אופציות לשייט במפרץ ויקטוריה. אחת הפופולריות היא הפלגה במעבורת סטאר והיא מומלצת גם לשייט לילי. אורות המפרץ הדולקים בלילה יפים מאד. אנחנו ראינו את האורות מהיבשה אבל יכולה להעריך ששייט במפרץ חווייתי ונעים. מידע על המעבורת סטאר תמצאו כאן. השייט יוצא בכל ערב בשעה 19.55 ומתאים עצמו לשעת מופע סימפוניית האורות. ישנן חברות נוספות שמציעות שייט כולל שייט בספינה מסורתית. AQWA LUNA – היא ספינת ג'ונקה מסורתית. אם אתם מגיעים עם ילדים, זו יכולה להיות חוויה נחמדה לשוט כמו פירטים של פעם.

נוף טיפוסי – הונג קונג

5. Wong Tai Sin Temple מקדש זה נחשב פופולארי מאד בגלל האמונה שכל משאלה שתבקשו במקום תתמלא. הוא נקרא על שם נזיר שנודע בכוחות ריפוי וחיזוי העתיד. המקדש עמוס ומלא במאמינים שבאים להתפלל, להעלות מנחה ולבקש בקשות. אל המקדש מגיעים בקו הירוק Kwun Tong Line.

6. שוק צף – הכפר Sai Kung ידוע בשוק הצף שלו בו נמכרים כל מיני הדגה והשרצים. ברחוב המרכזי של הכפר, על קו המים, מגוון מסעדות בהם בוחרים דגים מתוך אקווריומים גדולים. מסעדות אלה יקרות יחסית. אפשרות אחרת היא לקנות ישירות מהדייג ולגשת למסעדה סמוכה, כאן יכינו אותו עבורכם. הכפר הוא גם נקודת יציאה לשייט בן מספר שעות בסירת ג'ונקה מסורתית. תוכלו להפליג במספר מסלולים לאיים הקטנים מסביב. הגעה בתחתית בקו הירוק לתחנת Choi Hung. מכאן לקחת מיניבוס מספר 1A. המקום מרוחק כשעה נסיעה ממרכז קאולון. אפשר לשלב עם המקדש שהוזכר קודם.

כפר דייגים

7. גני נאן ליאן Nan Lian Garden. גנים מרהיבים שאני מצרה מאד שהחמצתי. תמצאו כאן גן מטופח עם בריכות דגים, צמחיה מפוסלת, מפל מים ופגודה מוזהבת יפה. אפשר לשלב עם ביקור במנזר Chi Lin Nunnery שנמצא על גבעה ממול. הגנים פתוחים בכל יום בין 07:00 ל 21:00 והכניסה בחינם. הגעה בתחתית קו ירוק לתחנת Diamond Hill.

8.פארק קאולון – פארק עירוני גדול ואהוד על תיירים ומקומיים. אנחנו עברנו בו מספר פעמים. קרוב יחסית למלון שלנו. יש כאן אגם, גן פסלים, תחנת צפרות, גן שעשועים ומבוך. ישנם שבילי ריצה ומתקני ספורט כולל בריכת שחיה. בימי א' אחר הצהריים מתקיים מופע קונג פו חינמי בגן הפסלים. הגעה בתחתית קו אדום Tsuen Wan לתחנת Jordan.

9. חוף ריפולס ביי – Repulse Bay מגיעים לשהות ממושכת ובא לכם לרחוץ בים? גם חוף ים נחמד יש בהונג קונג. ריפולס ביי הוא נמצא בדרום האי הונג קונג. החוף שלו נחשב לאחד היפים באי. סגנון הבניה באיזור קולוניאלי ואפילו מגדל המציל בנוי בסגנון סיני מסורתי ומעוטר בדרקונים.אזור זה נחשב יוקרתי ואהוד על עשירי האי. ההגעה מאזור הלינה המועדף על התירים מעט מסובכת. ברכבת התחתית – קווים Airport Express או Tung Chung לתחנת Hong Kong, שער D. משם ברגל לכיכר Exchange Square והמשך נסיעה באוטובוס. עוד על החוף וחופי רחצה נוספים בהונג קונג תוכלו לקרוא כאן.

קניות 🎁

הונג קונג אינה יעד זול. בקניונים החדישים והמודרניים תשלמו ממון רב על מותגים מערביים. מציאות אפשר למצוא בשווקים. זיופים טובים או פחות. את מעט הקניות שלנו עשינו בשוק הנשים, אבל הגענו לכאן אחרי שבועיים בתאילנד, שם קנינו יותר. כן ביקרנו בקניונים ולו לראותם בלבד. אסתטיקה, אדריכלות מודרנית ומפלט ממוזג מהחום הרב.

קניונים ושווקים עיקריים למי ששחייב –

קניון Harbour City– קניון ענק באזור Tsim Sha Tsui ליד המזח המעבורות. במקום יותר מ-700 חנויות, מסעדות, בית קולנוע ועוד. מומלץ לבקר ויש שם גם אפשרויות ללא גלוטן.

K11 – קניון הבית שלנו. ממש קרוב למלון בו לנו. קניון מעוצב ויפה שכולל גם גלריות ותערוכות אומנות. הגענו אליו מספר פעמים בזכות תחנת המטרו הנוחה וסניף פיצה אקספרס שמגיש פיצה ללא גלוטן, דבר שהציל אותנו עם המתבגרת. התוצרת יפה ויקרה.

קניון טיימס סקוור – אחד מהקניונים הפופולריים בהונג קונג. קניון גבוה באזור causeway bay. בקניון 16 קומות של חנויות ומסעדות. אפשר למצוא את כל המותגים המערביים המוכרים לנו. הבת שלי הצליחה לקנות גם כאן. גם פה סניף של פיצה אקספרס עם פיצה ללא גלוטן ואסאי בסניף של פרה א מנג'ר המוכרת מאנגליה.

קניון IFC – באזור הסנטרל באי הונג קונג. בקומת הגג שלו תצפית נוף מרשימה, ברים ומסעדות. אחד מסניפי APPLE בהונג קונג ממוקם בקניון. הגעה במטרו לתחנת Hong Kong.

שוק צעצועים בהונג קונג– נמצא ברחוב Tai Yuen באי הונג קונג. שוק עמוס בחנויות ובדוכני צעצועים במחירים זולים במיוחד. מצוין להורים לילדים קטנים. הגעה תחתית קו Island LIne לתחנת Wan Chai.

שוק הנשים במונגקוק- Ladies Market. כבר הוזכר למעלה. נמצא ברובע מונג קוק שבקאולון. שוק צבעוני וססגוני שבו תמצאו תיקים, ביגוד, צעצועים, שעונים ועוד. מותר ורצוי להתמקח. הגעה בתחתית לתחנת MONGKOK.

אוטובוס בהונג קונג

חמישה ימים בהונג קונג חלפו עברו ביעף. אנחנו יוצאים לחלק אחרון של הטיול – מסיבת סיום במקאו.

עוד על הונג קונג תוכלו לקרוא בבלוג השפירית של חברתי רינת שוורץ – לחצו כאן

איריס

מוזמנים להירשם לבלוג ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים ⬇️

14 Comments

1. כתבה יפה מאוד. יש עוד כמה אתרים נחמדים בהונג קונג כגון שוק הלילה (מה שחוסך את החום הכבד) ושוק ועיירת הדייגים אברדין (שבצד הדרומי של האי). אנחנו גם ביקרנו בפארק במרכז קאולון בשעת בוקר מוקדמת, מה שמאפשר לצפות במאות אנשים בהתעמלות הבוקר שלהם בסגנון טאי צ'י.

כל היומנים בסדרה הזו כתובים יפה, עם צילומים שממחישים נהדר את הטיול.

פשוט כיף לקרוא!

Liked by 1 person

1. יו איזה כייפית הונג קונג שלך! הספקתם מלא ועדיין יש מה לראות. נתקפתי געגוע, רק בספטמבר האחרון חזרנו משם ומי דמיין… פוסט מעולה ועשיר במידע!

2. היי איריס
    בשנה שעברה ובעולם אחר גם אנחנו נסענו ל11 יום שהתחלקו כך- 3 ימים בהונג קונג, יומיים בשנזן, יום במקאו ועוד שלושה בהונג קונג.
    חווינו עיר שיש בה ניגודים והפכים. עוני מרוד לצד עושר בלתי נתפס, יופי והדר מול מוזנחות עוני ושפע הומלסים. אוכל זול מאד וטרי (וטעים מאד לטעמי) ומזג אויר בלתי נסבל (ועוד היינו במרץ)
    זוגתי טענה כי הביקור ממש בסוף הטיול בגן המדהים והמופלא נאן ליאן היה שיא הטיול מבחינתה.
    בכל מקרה עשרה ימים אחרי זה עפנו לצד השני של העולם להוואיי אבל זה בפעם אחרת.
    להשמע
    ירון

Liked by 1 person

1. תודה על המשוב וסיפורי הטיול שצרפת. אקרא בהקדם. על מקאו עוד אספר . בשנזן לא בקרנו וגם על גני נאן ליאן פסחנו. אולי בטעות. מקווה שתהיה הפעם הבאה. תודה 😎

אהבתי

2. נראית תערובת מאוד מעניינת הונג קונג. הלוואי ואצליח להגיע פעם. הפוסט שופע מיגע וכתוב יפה. איזה יופי שזכיתם לסוף מפתיע לטיול הזה.

Liked by 1 person

3. יואו, הונג קונג הצבעונית והמיוחדת! אני כל עך מחכה לבקר אותה שוב והפעם עם הילדים. הייתי בה כבר פעמים, והיא לא נמאסת, בעיני, אחד המקומות הנפלאים שמעוררים את כל החושים. תודה שהחזרת אותי לטייל שם!

1. מסכימה שהונג קונג מאד מיוחדת. לנו היא היתה הפתעה נהדרת אחרי תאילנד ממנה קצת פחות התלהבנו. גם לי מתחשק לשוב להשלמות. תודה רבה על התגובה.