יפן – יומן מסע – פרק 3- טוקיו

טוקיו  –  בין  אקיהברה, גינזה והאי אודאיבה

IMG_1906
רובע אקיהברה

טוקיו היום השלישי – 6/10/19

אנחנו ממשיכים לסייר ולהכיר את טוקיו. היום בחרנו לטייל עם מקומיים. חשבנו שטיול עם יפני ישפוך אור אחר על העיר. הסיורים המודרכים בעברית יקרים. עניין של מאות דולרים ליום הדרכה. אז היום בחרנו בחברה שמעבירה סיורים על בסיס טיפים. משהו כמו FREE TOUR. הם נקראים Tokyo Localized ומציעים מגוון סיורים. השתתפנו בסיור הדגל שלהם שמתחיל ברובע אקיהברה להכרות עם סצנת המנגה, הקאוואי, דמויות ומשחקי המחשב ומסתיים בפארק UENO. באמצע הולכים הרבה… ממש 😊. הכל היה טוב ויפה אם מזג האויר היה דומה ליום הקודם, אבל יורד גשם ועוד איזה גשם, מבול!!

אנחנו מגיעים קצת לפני השעה היעודה ומסיירים ברובע אקיהברה באופן עצמאי. יוצאים מהתחנה ישר אל תוך אורות הניאון, שלטי הענק והחנויות המלאות בכל מה שגיימרים וגיקים יכולים לחלום עליו. יש משהו כיפי ברובע, גם למי שאינו גיק, למרות שעת הבוקר והגשם שמתחיל לרדת. אווירה מדליקה שלא ניתן להתעלם ממנה. לי דוקא יש גיימר בבית. הבן ביקר לפני שנה בטוקיו והשתתף באליפות העולם של משחקי יוגי הו. הוא זכה במקום הראשון באסיה במוקדמות, ובמקום הרביעי בעולם באליפות עצמה. אז יש לנו ולו הרבה חיבה וכבוד לרובע. אנחנו מטיילים עד לשעת הסיור. את הבן זה כמובן לא מספק ומחליטים שעוד נחזור לכאן וכך היה.

IMG_1913.JPG
בניין משחקי SEGA רובע אקיהברה

נקודת הפגישה שלנו עה מדריכה MAKI היא מול קפה AKB48 Cafe שהוא נקודת ציון אייקונית בתרבות הפופולרית העכשווית של טוקיו. MAKI היא יפנית שחייתה שנים רבות בארה"ב והאנגלית שלה מצוינת. דבר יוצא דופן ביפן. אישה נמרצת שרצה בקלילות בגשם ולא מפסיקה לדבר. הקפה הזה AKB48 הוא נקודת מפגש למעריצי להקת הבנות AKB48, שהיא להקת ה JPOP ׁ(פופ יפני), הגדולה בעולם. הלהקה הוקמה ברובע הזה באמצע העשור הקודם, וזוכה להצלחה עצומה ביפן. הלהקה מונה 94 בנות שמופיעות במספר הרכבים. הבנות לבושות כמו תלמידות תיכון, אבל המעריצים הם גם מבוגרים. זה חלק מתרבות הקאוואי – החמידות שכל כך נפוצה ביפן. בקפה אפשר לצפות בקליפים של הלהקה, יש חנות למוצרים שלה וגם מפגשי מעריצים עם בנות  הלהקה נערכים כאן. אנחנו עושים עם מאקי סיבוב נוסף ברובע אקיהברה ושומעים עליו יותר. עוד נחזור לכאן למחרת גם לסיור ערב. בערב הדברים נראים אחרת ואני אפרט בהמשך.

IMG_20191008_180130.jpg
AKB48

מרובע אקיהברה ממשיכים ל Yushima Seido – מקדש קונפוציוס ואוניברסיטה לשוגונים עתיקה. הקרבה הגאוגרפית גדולה אבל מרגישים שהגענו לעידן אחר. זה חלק מהקסם של טוקיו. מסורת וקידמה, שמרנות וליברליות, הכל כאן מעורבב ונותן מיקס נהדר של עיר מרתקת. המקדש מתוארך לתקופת האדו (1603 – 1868 זמן עליית שלטון מייג'י). הוא רחב ידיים ויש לו חשיבות היסטורית בהשפעה של תורות סיניות על יפן. ההסברים של מאקי קולחים ורוב הזמן אפילו מעניינים, אבל אנחנו מטיילים בגשם שוטף שהכביד מאד. בכל אופן המבנה רחב ידיים ומיוחד.  נמצא בתוך גן שקט ונעים מאד. פינה פחות מתויירת בקרב ישראלים בטוקיו.

עוד כמה דקות של הליכה רגלית ומגיעים למקדש קנדה Kanda Myojin. מקדש מרהיב ועתיק מתחילת המאה ה 8. סביבו רחבה נהדרת שנערכים בה טקסים ופסטיבלים וגם מרכז מבקרים מעולה, שזכה על ידינו בתואר "בעל השרותים הצבוריים הכי טובים ונקיים" בהם נתקלנו (וזה קשה כי כל השרותים הצבוריים ביפן מצוינים).

IMG_20191006_120319
הכניסה למקדש קנדה

כאן זכינו לראות טקס של הכנסת תינוק לדת השינטו. משהו שדומה לטקס הטבלה נוצרי או לברית המילה שלנו רק ללא החיתוך. הטקס היה מלווה בריקוד משונה עם ענפים שמזכירים לולב ונגינה בתופים. משהו מיוחד.

IMG_20191006_121328.jpg
מכניסים בברית

ממשיכים להסתובב ברחובות  Yushima (כך נקרא האזור הזה של טוקיו) והתחנה הבאה שלנו היא מרכז תרבות שהוקם על מבנה של חטיבת ביניים שהתרוקנה מתלמידה. מאקי מספרת לנו על הבעיה הדמוגרפית של טוקיו. האוכלוסיה מזדקנת, פחות תינוקות נולדים. ישנם זוגות שבוחרים לא להביא ילדים לעולם או מסתפקים באחד. אזורים שלמים בטוקיו מתרוקנים מתלמידים ובתי ספר נסגרים. כך גם בית הספר הזה ששינה יעודו בשל שינוי אופי האוכלוסיה באזור. המקום שנקרא כיום 3331 Arts Chiyoda, משמש גלריה לאומנים ומרכז תרבותי לנוער. משהו בדומה למתנסים שלנו.

אנחנו נכנסים פנימה להציץ ולנוח קצת מהגשם. שותים קפה במחיר מופקע. המקום מלא בנערות בגיל העשרה. מה שמאד מוזר (ואולי לא), שלמרות שהמקום נועד להפגיש בין אמנות לאנשים ואולי גם בין אנשים, כל אחת מהן עסוקה בטלפון שלה ולא נראה שיש כל אינטראקציה בינהן. היפנים לא שונים בכך מאחיהם במערב. לפי דעתי התופעה הזו אפילו מוקצנת יותר ביפן.

הסיור בן שלוש השעות ממשיך לאזור טאיטו לכוון שוק Ameyoko. בדרך אנחנו שומעים עוד סיפורים ונתקלים בעוד מקומות כמו אונסן (בית מרחץ) עירוני. לא אפרט את כולם. משאירה לכם משהו לגלות אם תבחרו להצטרף לסיור.

IMG_1975.JPG
שוק אמייקו

שוק Ameyoko  משתרע בין תחנות Ueno ותחנת Okachimachi, ונמצא ממש מתחת למסילת הרכבת. מלבד מיקומו היחודי של השוק תחת גשר המסילה, זהו שוק עממי שמיועד יותר למקומיים, אם כי ראינו בו לא מעט תייריםבניגוד לחנויות הפאר הנוצצות בגינזה, שמשדרות משהו קר ומרוחק אליהן נגיע אחר הצהריים, כאן צפוף ושמח כמו שצריך להיות שוק.

IMG_1983.JPG
אפשר ליבש הכל

אפשר למצוא בו הכל מכל. כלי בית, בגדים, תיקים, וכמובן מוצרי מזון. פירות וירקות, דגים מיובשים, שלל יצורי ים ועוד ועוד. השוק עמוס, פעיל ולא תמיד נקי. הרכבות יעברו לכם ממש מעל הראש. אומרים שהראמן שנמכר באחת מפינותיו הוא הראמן הכי טעים בטוקיו. אנחנו חלק מסיור, אז לא ממצים את הפוטנציאל של השוק. אם אתם אוהבים שווקים, מומלץ לדעתי להגיע במיוחד.

IMG_1989.JPG
סועדים בשוק

התחנה האחרונה של הסיור המודרך שלנו היא פארק עירוני UENO. פארק רחב ידיים מהמאה ה 19 שתוכנן בסגנון מערבי. בתחומי הפארק נמצא גן חיות ובו פנדות חמודות. לא בקרנו בגן החיות. אנחנו בכל זאת ביפן אז אי אפשר בלי עוד מקדש. גם כזה תמצאו בפארק וגם פגודה ואגם מלאכותי ומגוון מסעדות. המקדש הוא Kiyomizu-Dokannon, אליו מגיעות נשים המבקשות להיכנס להריון. חלקן משאירות במקום בובות כמנחה, ופעם בשנה, בסוף ספטמבר, אוספים את הבובות ושורפים אותן בטקס בודהיסטי.

IMG_2001.JPG
פארק UENO- מזוודות למשמרת מושארות בכניסה

אומרים שבמרץ אפריל ישנה כאן פריחה נהדרת של הדובדבן. נצטרך לחזור ולבדוק. גם בלי פריחה של אביב, הגן רחב הידיים נעים מאד.

שדרות גדולות ומוצלות. מאד נעים כאן כנראה גם בחום של הקיץ. הגשם סוף סוף מפסיק. הסיור בא לקצו והרעב שלנו עולה הילוך. הח'ברה שלי מבקשים לנסות ראמן. יש את הראמן המומלץ של השוק, אבל הוא עשוי מאטריות רגילות ולכן מכיל גלוטן. אני שולפת רשימות. יש מקום שמגיש ראמן ללא גלוטן באזור תחנת טוקיו. בזכות התחבורה המעולה של טוקיו אנחנו שם תוך זמן קצר.

Soranoiro NIPPON

בתחנת טוקין אנחנו נתקלים לראשונה בהזמנת ארוחה מתוך מכונה. צריך לבחור את המנה, את התוספות והשתיה. לשלשל כסף. תקבלו פתקית ותעברו לתור הממתינים. אחד המוכרים יאסוף את הפתקים שלכם ויקרא לכם כאשר יתפנה שולחן.

IMG_2016.JPG
מזמינים ראמן ממכונה

כאן יש ראמן ללא גלוטן שעשוי אטריות אורז. טעים ביותר. גם הראמן הצמחוני הרגיל טעים. ניסינו עוד סוג שהיה מבוסס על ציר דגים ופה הטעם נוראי. קשה מאד לחך מערבי. כאילו אכלתם את כל הביוב של הים. 😒

IMG_2023.JPG
ראמן ללא גלוטן

בכלל, היה לנו קשה למדי עם האוכל היפני. הרבה ממה שניסינו לא ממש אהבנו. אבל זה חלק מהחוויה היפנית והיות והמנות ברובן לא מאד יקרות, לא נורא אם מנסים ונופלים מדי פעם. תמיד אפשר לחזור למקדונלד המוכר… 😅

בחלק השני של היום אנחנו מטיילים באזור תחנת טוקיו ורובע גינזה. הילדים שלי חובבי פוקימון. כן אותה סדרה מצוירת שעשתה קמבק מטורף לפני כמה שנים בדמות משחק לטלפונים חכמים. בכמה מקומות ביפן ישנם מרכזי פוקימון שהם בעצם חנות משודרגת עם כל מיני אטרקציות – מסכי משחק, דמויות ענק ואפילו קפה פוקימון. קר וסגרירי וגשם שוב יורד עלינו, אבל בפנים שמח וצבעוני. גן עדן למי שאוהב את זה. אני מחפשת לי פינת קפה לנוח והם בודקים את התצוגות וגם קונים מזכרות. איך אפשר בלי?

IMG_2028.JPG
פוקימון

2 תחנות בתחתית ואנחנו ברובע גינזה. זה הרובע העשיר של העיר שמתוכנן בסגנון מערבי. כאן תראו שדרות רחבות שמזכירות את השדרות בפריז. זהו האזור הנדלני היקר ביותר בטוקיו ופה אפשר למצוא את כל המותגים היוקרתיים.

IMG_2082.JPG
גינזה

אנחנו כבר קצת עייפים מהיום הארוך אז מתמקדים בכל בו המפורסם MITSUKOSHI Ginza store. אומרים שכדאי להגיע בשעה 10 בבוקר ולצפות בטקס הפתיחה של עובדי החנות שנערך כאן מדי יום. עכשיו כבר שעת אחר צהריים מאוחרת אז טקס אין ואנו בודקים בעיקר את קומת המרתף.  קומה שלמה של מעדנייה ומאפיה. כל מה שרק תוכלו להעלות על דעתכם. חגיגה לעיניים. הקינוחים היפנים אסתטיים מאד. טועמים עוגיות מוצ׳י שעשויות בסיס אורז (ללא גלוטן) במילוי תות ועוד מאפים צרפתיים טעימים.

על בטן מלאה ממשיכים לאולם התצוגה של ניסן וגם של סוני. הם מעניינים והתצוגה חינמית. מנסים רכב של באטמן ומשתעשעים עם כלב רובוט, שלא עושה צרכים ולא צריך להוריד פעמיים ביום אבל מפליא בריקוד. פרקטיים היפנים.

את היום סוגרים במקדש החדש של העשור – חנות יוניקלו כמובן. 12 קומות של חנות כולל מידות שמתאימות לנשים מערביות 😊. שווה. לילה טוב טוקיו.

טוקיו היום הרביעי– 7/10/19

היום אנחנו מתרכזים באי אודאיבה. אודאיבה הוא אי מלאכותי גדול שנבנה בטכניקת שיקוע זבל.  היפנים יודעים לעשות "זהב" מפסולת. האי נבנה במקור כבר במאה ה 19 על ידי השוגונים כסדרה של שישה מבצרים, שנועדו להגן על העיר מפני פלישה ימית. מאוחר יותר, בתחילת המאה ה 20 שופץ כפארק עירוני אך המקום לא צלח. בסוף שנות התשעים שינה יעודו והפך לאזור של מסחר, בידור ואפילו חוף ים הקימו. דבר שלא היה לתושבי טוקיו מעולם. היום הוא נראה כמו עיר מודרנית עתידנית. גשר הקשת בענן שמוביל אליו מהמם ביופיו. על האי יש קניונים, מוזיאונים, גלגל ענק הגדול בעולם אחרי הלונדון איי, אולמות תצוגה של החברות הגדולות כמו טויוטה ואפילו פסל חירות קטן. גם אולפני טלוויזיה של פוג'י יש פה ושוק קמעונאי חדש לדגים. אמריקה זה כאן. האזור מאד מאד שונה באופיו וחזותו מהרבעים המסורתיים והמסחריים של טוקיו. ממליצה להקדיש לאי לפחות יום שלם.

IMG_2109.JPG
גשר הקשת בענן

אפשר להגיע לאי בכמה דרכים, רכבת רגילה, שייט וגם באמצעות רכבת עילית חדשנית שנוסעת על פס אחד, ללא נהג ונראית תלויה באויר- ה Yurikamome. זו בעיני הדרך העדיפה. נסו לתפוס מקום בקרון הראשון בעל החלונות הפנורמיים הגדולים. אנחנו לא הצלחנו, הוא היה עמוס מאד, אבל נוף יפה נראה גם מחלונות אחרים.

IMG_2105.JPG
מבט מהרכבת

לאי הגענו יחסית מאוחר. האינטנסיביות של הימים האחרונים התחילה לתת אותותיה. לא הספקנו את כל מה שתכננתי בו. בזמן שהיה לנו בקרנו במוזיאון TEAMLAB הנהדר. בילינו שעה ארוכה באולם התצוגה של טויוטה. הצצנו במסלול הקרטינג, באחד הקניונים ותצפתנו על העיר מהגלגל הענק. בסתיו מחשיך מוקדם. קחו זאת בחשבון כשאתם מתכננים את היום. גם האתרים והאטרקציות ביפן נסגרים יחסית מוקדם.

IMG_2157.JPG
TEAMLAB

TEAMLAB  הוא מוזיאון דיגילטי. כולו עוסק באורות, צללים ומדיה. יש מקום להתנסויות, הפעלות והוא גם מעולה לפוזות אינסטגרם של מתבגרים. המסלול אינו מובנה. להפך, המוזיאון מעודד את החיפוש, השיטוט החופשי וההפתעה. רובו כיף גדול במידה ואין תורים. אנחנו הגענו לקראת השעה 12 והוא היה עמוס מאד מאד. נחילי אדם עמדו בתור בחוץ ואחר כך גם בפנים, בכניסה לחדרים השונים.

IMG_2233.JPG
עושים פוזות

למעשה זה המקום היחיד ביפן בו נתקלנו בתורים אימתניים, למרות שקנינו כרטיסים מראש. זה לא מבטיח כניסה נינוחה. יש מוזיאון נוסף בטוקיו בסגנון זה. מציעה להתאמץ ולהגיע מוקדם בבוקר או לקראת סגירה. העומס פגם בהנאה שלנו. למרות זאת, המקום כיפי ומומלץ וגם הפקנו כמה תמונות לא רעות.. אי אפשר שלא.

IMG_20191007_140139.jpg
במוזיאון הדיגיטלי
IMG_2161
צללים

הפזסקת צהריים ופנינו לטויוטה. אמנם זה חדר תצוגה… אבל איזו תצוגה. מקום מרשים וגדול. תצוגה של המון מכוניות קלאסיות ועתידניות. אפילו מסלול נהיגה עובר בתוכו.

IMG_2392.JPG
רכב עתידני

ישנם גם סימולטורים בהם ניתן להתנסות. בדקנו שלושה כאלה והיה מעניין וחווייתי. גם כאן יש תורים אז בואו עם סבלנות. בין היתר ניסינו נהיגה אתגרית במסלול מכשולים, משקפי מציאות מדומה. נחמד מאד ואפילו חינמי.

EBVE6727.JPG
סימולטור בטויוטה
IMG_2396.JPG
משקפי מציאות מדומה
IMG_2134.JPG
מסלול עובר בתוך חדר התצוגה

לעת ערב גלגל ענק שמשקיף על חלק נכבד מהעיר. אומרים שהוא השני בגדלו בעולם. באמת לא פשוט לצלם אותו. מרשים מאד.

IMG_2140.JPG
גלגל ענק

על האי אודאיבה עוד המון אטרקציות. אני רוצה לציין את מוזיאון המדע והחדשנות מיראיקן. אנחנו לא הספקנו אבל הוא נראה מעניין ומדליק. יש למה לצפות בפעם הבאה.

ערב יורד על האי. אנחנו חוזרים אל המלון החביב שלנו באקסקהמקווים לבקר מחר בביתו של קיסר יפן. רק מעטים זוכים לבקר באזור זה של ארמון הקיסר, שאינו פתוח למבקרים עצמאיים. האם נצליח? ולאן עוד נגיע בטוקיוואיך חיי הלילה של היפנים? על כך בפרק הבא

קישור לפוסט קודם  – פרק 2                                   קישור לפוסט הבא- פרק 4

קישור לתקציר המסלול

עד הטיול הבא

איריס

לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים מוזמנים להירשם לבלוג

18 Comments

  1. איריס את כותבת כל כך יפה שנראה לי שכשאוציא לפועל את הטיול שלנו, רק אדפיס את הפוסטים שלך ויהיה לנו מסלול! בכלל נראה לי שצריך לשלוח אותך לתור תחילה כל יעד שרוצים להגיע אליו – את עושה עבודה מושלמת!

    אהבתי

  2. פוסט מקסים. טיילתם קצת אחרינו ועקבתי אחריכם בזמן אמת. במידה ותרצי להחליף קישורים דברי איתי 🍁🌸

    אהבתי

    1. נהניתי מאוד מהסיורים, הילדים לבטח הוסיפו יותר עיניין, העשרת אותי . אנחנו מתכננים טיול לטוקיו בתחילת מאי 20 ,מתכננים לקחת סיור בעברית יומיים, ציינת שטיול בן יום אחד יקר מאוד, האם תוכלי להגיד לי כמה עלה טיול בן יום 1 ל-4 אנשים?, אודה לך מאוד

      אהבתי

      1. תודה רחלי. עלות ממוצעת של סיורים 250-350 דולר תלוי במדריך ובמספר השעות. כדאי לפנות למדריכים להצעה מפורטת

        אהבתי

  3. הטוקיו הזאת נראית לי נרכז אורבני אדיר שמסעיר את כל החושים. מדהימים בעיני המעברים ביפן בין התרבות העכשווית למסורת ולטקסים. התרגשתי מהתינוק וטקס הקבלה שלו לשינטו.

    אהבתי

    1. תודה זיוה. טוקיו היא מטרופולין של מעל 30 מליון תושבים. בערך פי 3 בגדלה מישראל. היא עיר ענק… ואפשר למצוא בה הכל מכל. המעברים אכן חדים לעיתים וזה חלק מהקסם. תודה שאת מלווה אותי. התינוק אכן היה חמוד מאד וגם ההורים שהסכימו שנצלם ( בקשתי רשות) .

      אהבתי

  4. תודה איריס על פוסט מדליק שמחזיר אותי לחוויות מהעיר המדהימה הזו. היא בעיקר הפתיעה אותי, בשונות שבין איזור לאיזור. בגודל שלה. מעניין אותי לקרוא ולראות איך הרכבתם את מסלול כ"כ דחוס ומעניין .
    "כאילו אכלתם את כל הביוב של הים" הרסת אותי מצחוק. נראה שרק שתינו מעיזות לומר את האמת שלנו בנוגע למטבח המאוד בעייתי הזה…

    אהבתי

    1. תודה רבה אילנה. טוקיו ענקית. כמו מדינה שלמה בדמות עיר ומכאן כנראה הגוון והשונות. המסלול שלנו הוא בעצם אילוץ שנגזר מכמות הימים המצומצמת. האמת שלא היה לי הרבה זמן להתכונן ולמרות שהכנתי רשימה יותר מסודרת גאוגרפית, בזמן אמת היינו די מפוזרים והרשינו לעצמנו לדלג בעיר לפי חשקים רגעיים. לא משהו שאני ממליצה בדכ לעשות אבל לנו זה התאים. 😍 וכן למרות שאיננו צמחוניים , מאד מתחברת לתובנות שלך בנוגע לאוכל היפני 😅. לא ממש כוס התה שלי . 🐬כיף שאת מלווה אותי

      אהבתי

  5. איריס היקרה
    נהניתי ללכת לצידך וללוות אותך ברחבי טוקיו. בחלק מהמקומות שלא היינו. ככה זה טיול מאורגן לוקחים אבל לא לכולם . פארק וואנו היינו כפסע ממנו. במקום זה הביאו אותנו לשוק שלא היה הרבה מה לראות.
    אין ספק שהמצאותם של ילדיכם הבוגרים השפיעה לחוות דברים שאנו לא היינו מגיעים.
    נהניתי מכל רגע בקריאה ומהתמונות.

    אהבתי

    1. תודה רבה רחל על תגובתך החמה. גם לנו היו פספוסים. חכי לפרקים הבאים 😋. אין טיול מושלם ואין טיול ללא תקלות. זכיתם להגיע למקומות שאנחנו לא הגענו. מקווה שתהיה גם הפעם הבאה. אשמח אם תשארי לעקוב .

      אהבתי

כתיבת תגובה