מסלול טיול עצמאי ביפן

מסלול טיול משפחתי ביפן – הכנה, מנהלות ותובנות.

למה יפן?

בחודש אוקטובר 2019 טיילנו ביפן. ארבעה בני משפחה. זוג הורים וילדינו הבוגרים בני 18 ו 25. יפן לא הייתה בראש מגירת החלומות שלי, אבל הבן שכבר ביקר ביפן והתלהב מהתרבות היפנית והוייב של טוקיו, סחף אותנו בהתלהבות. החלטנו לצאת לטיול משפחתי שניה לפני הגיוס של הבת לצה"ל. ההתארגנות לטיול הייתה קצרה מאד, דבר שהשפיע על בחירת הטיסות ומחירן. בהזמנה מוקדמת אפשר להוזיל את הטיול ואני אפרט בהמשך. הטיול שלנו שארך 17 ימים התחיל בטוקיו, המשיך לאלפים היפנים והסתיים בקיוטו ואוסקה. זה מה שהתאפשר הפעם והיה מוצלח מאד. מוזמנים לקרוא

IMG_20191008_194956.jpg
ערב בטוקיו

נתחיל מהסוף. אז איך היה?

נהדר!! יפן מדינה מלאת ניגודים שמעוררת את כל החושים. קידמה מול מסורת, רבי קומות מול מקדשים. טכנולוגיה מפותחת מול שמרנות. סגירות וצניעות בלבוש מול פתיחות וליברליות להתנהגויות שונות. כל עוד אתה לא פוגע באחר… הכול מותר, כן גם בובה מתנפחת כבן/ בת זוג.

היפנים אינם דתיים אך אמצו מסורות ומנהגים מכל הדתות. היפני נולד שינטו, מת בודהיסט ובדרך מאמץ מנהגים של הנצרות. פלורליזם והפרדה מוחלטת בין דת למדינה.

יפן אינה המדינה היפה ביותר בה טיילתי אבל לבטח אחת המעניינות ביותר, ורק טעמנו. שבועיים וחצי הם רק הצצה ליפן. אפשר ורצוי יותר ואנחנו כבר חושבים על הפעם הבאה.

אה… וכמעט שכחתי, באמצע היה לנו גם טייפון הגיביס, שבמזל רב השפיע רק מעט על הטיול שלנו, אבל היה מאד משמעותי ביפן. מעל 60 קורבנות בנפש, נעדרים, פגיעה בטבע ובתשתיות. התחבורה הציבורית הופסקה כמעט לגמרי למספר ימים ורכבות הוצפו ושותקו מפעילות. אנחנו אמנם ויתרנו על מסלולים שונים באלפים בגלל הטייפון, אבל היינו רחוקים מלב הסערה. ברגעים כאלה מבינים את קטנות האדם מול הטבע ללא מליצות ומברכים על הקיים.

את סיפור הטיול המפורט כולל לינקים לאתרים, הסברים והמלצות כתבתי כיומן מסע מתגלגל. בפוסט זה אסכם את המסלול, הטיסות, המלונות והרכב ששכרנו לטובת אלה שמעוניינים בקצר ולעניין. מוזמנים לעקוב אחר הפוסטים המפורטים בבלוג.

NGAI9813.JPG
אנחנו על רקע מקדש YASAKA

מסלול ומלונות

3/10/19 – טיסה לטוקיו הנדה דרך פרנקפורט. טיסות של לופטהנזה. בשל אילוצים, נקנו הטיסות רק בסוף אוגוסט במחיר ממוצע של 1280 דולר לאדם. קניה מוקדמת הייתה מוזילה סעיף זה. טיסת חזור בוצעה על ידי אוסטריאן עם עצירת ביניים קצרה בוינה.

4/10/19 – הגעה לטוקיו בשעות הצהריים. לינה במלון SUI  AKASAKA . לנו בו 6 לילות. מלון חדיש ומומלץ באזור מאד נעים במרכז טוקיו, ליד תחנת רכבת תחתית AKASAKA. לקחנו 2 חדרי טווין. כך עשינו בכל המלונות. החדרים ביפן קטנים יחסית. חדרי טווין יהיו בדרך כלל מרווחים יותר אם כי מעט יקרים יותר.

5/10/19- טוקיו. סיור מודרך בעברית עם אבישג במערב טוקיו באזור הראג'וקו ושינג'וקו ואח"כ במזרח העיר באזור אסקוסה. בערב סיור עצמאי בשיבויה.

6/10/19 – טוקיו. סיור בוקר עם TOKYO LOCALIZED באזור הקיאברה, מקדש קנדה, שוק Ameyoko ופארק UENO. אחר כך נסיעה למתחם פוקמונים באזור תחנת טוקיו ואזור גינזה לקינוח.

7/10/19 – טוקיו. יום שלם באי אודיבה. מרתק ומומלץ בעיקר TEAMLAB ומוזיאון טויוטה.

8/10/19 – טוקיו. מקדש HIE SHRINE באקסקהסיור מודרך במתחם הארמון הקיסרי והגנים. סיור ערב מודרך בעברית לחיי הלילה של טוקיו: אזור הקיאברה, תחנת טוקיו, רובע Marunouchi, שינג'וקו, קבוקיצ'ו ועוד.

9/10/19 – טוקיו. אזור שינג'וקו – תצפית מבנין מטרופוליטן, מוזיאון סמוראים, פארק שינג'וקו Shinjuku gyoen national garden.

הערה: מומלץ לתכנן את הביקור בטוקיו לפי אזורים גאוגרפים. העיר גדולה והנסיעות יקרות. בשל מגבלת זמנים של סיורים שלקחנו והעדפות שונות שלנו, דלגנו מדי פעם בין אזורים שונים של העיר. בזכות התחבורה היעילה בטוקיו זה אפשרי וגם לא גוזל זמן רב. המחיר – עלות נוספת בנסיעות.

IMG_2670.JPG
טוקיו של הלילה

10/10/19 – איסוף רכב בעיר, נסיעה ל HAKONE. מוזיאון פתוח בהאקונה, שייט על אגם אשינוקו, רבע תצפית לפוג'י. לינה במלון ריוקן Re Cove Hakone הוזמן בבוקינג. טבילה באונסן המצוין שלו כולל בחלק הפתוח. ארוח על בסיס חצי פנסיון.

11/10/19-  אזור חמשת האגמים. Chureito Pagoda, מפלי Shiraito, אגם Fujikawaguchiko, אגם Shojiko. יום סוער וגשום. נסיעה ארוכה למטסמוטו ולינה במלון ALPICO PLAZA HOTEL.

12/10/19- יום סוער ביותר. טייפון הגיביס. היתה מתוכננת שמורת קמיקוצי ואחריה הגעה לTAKAYAMA. בפועל אין תחבורה צבורית, רוחות וגשם עז, שמורת קמיקוצי סגורה למבקרים.  תצפית קצרה על טירת מטסמוטו. נסיעה לטאקאימה עם עצירות קטנות בדרך היכן שניתן ליהנות מהנוף. חצי יום בטאקאימה כולל מוזיאון עגלות המיטצורי, רחובות מסורתיים וגשר Nakabashi  המפורסם. לינה במלון ריוקן Route Inn Grantia Hidatakayama הוזמן דרך בוקינג. טבילה באונסן. בערב הסופה מגיעה לשיאה. רוחות עזות וגשם ללא הפסקה.

13/10/19- עוד בוקר גשום. ביקור קצר בשוק הבוקר ב TAKAYAMA. נסיעה לכפר הציורי Shirakawa-gō וביקור בו. נסיעה ל Kanazawa. ביקור בגני Kenrokuen וטירת קאנזווה. לינה ב HOTEL MYSTAYS Kanazawa Castle.  בערב קניון בקאנזווה וביקור באזור תחנת הרכבת לצפייה ב TORII הענק. טבילה באונסן. התמכרנו לעניין.

14/10/19- חצי יום בקאנזווה. סיור בשוק omicho, מקדש OYAMA, מוזיאון המאה 21, רובע הסמוראים Nagamachi. נסיעה ארוכה לקיוטו והחזרת רכב. 4 לילות במלון הדירות המצוין Citadines Kyoto Karasuma Gojo.

15/10/19- קיוטו. אתרים במזרח קיוטו: מקדש Kiomizudera, שווקים, maruyama park, מקדש YASAKA, פושימי אינרי. בערב רובע גיון. לינה בקיוטו.

16/10/19- קיוטו. אתרים במערב העיר: פביליון הזהב, Arashiyama, יער הבמבוקים, גשר tagetsukyo. היה בתכנון גם פארק הקופים – לא הספקנו. בערב – קבלת פנים מרגשת בבית שלום. לינה בקיוטו.

17/10/19 – נארה. ביקור במספר מקדשים כולל TODAI JI, מקדש Kofuku-ji והפגודה, פארק האילים, מעט קניות. תחנת הרכבת בקיוטו: תצפית מקומה 11 ומרפסת הגג הפתוחה, מיצג האלווין על המדרגות. חלקנו המשיכו לפוקימון סנטר וארוחת ערב. היה מתוכנן ערב ב Gion Corner בסוף לא יצא. לינה בקיוטו.

18/10/19- אוסקה. נסיעה ברכבת לאוסקה. חצי יום טיול באוסקה: טירת אוסקה ואזור Dotonburi. בערב הופעת KPOP של להקת EXO הקוריאנית. מהמם!! לינה במלון Osaka Dai-ichi Hotel. מלון נוח מאד. תחנת לימוזין באס מתחת למלון וקרבה לתחנת OSAKA.

19/10/19- מתחילים לחזור. טיסת פנים מאוסקה ITAMI לטוקיו נריטה בחברת ANA. אחר כך טיסת אוסטריאן לת"א דרך וינה. קונקשן קצר בוינה. יום ארוך ומעייף. לינה במטוסים. ✈

20/10/19 – הגעה לישראל לפנות בוקר.

אין מסלול אחד נכון לטיול ראשון ביפן. הזמן שלנו היה קצוב והיו לנו תאריכי יציאה וחזרה קשיחים מאד. לא יכולנו להוסיף אפילו יום אחד. למי שזמנו בידו הייתי ממליצה להוסיף לפחות יום טיול אחד באלפים ויום טיול נוסף בקיוטו. גם על ניקו, הירושימה ועמק קיסו היפה נאלצנו לותר. יש לי כבר רשימת אתרים שלמה לטיול נוסף. 🌏

יפן 1.jpg
פארק שינג'וקו

התניידות ותחבורה 

בערים טוקיו, קיוטו, קנאזווה, נארה, אוסקה – התניידנו לרוב בתחבורה צבורית. קנינו עם הנחיתה ביפן כרטיס SUICA. כרטיס נטען הדומה לרב קו שלנו. הטענו אותו בסכום התחלתי של 3000 ין (מהם 500 פיקדון) ובהמשך הטענו אותו עוד מספר פעמים לפי הצורך. את היתרה ניתן לקבל באמצעות מכונת REFUND בשדה התעופה בטוקיו. ביום שעזבנו המכונה לא היתה תקינה ולצערי גם הפקידים בתחנת ה JR ׁ(חברת הרכבות בה קנינו את הכרטיס) לא עזרו. לא נתנו החזר אלא הפנו אותנו לתחנת טוקיו, מה שכמובן לא היה ישים היות והיינו כבר בדרכנו הביתה. כך נשארנו עם סכום לא מבוטל טעון על הכרטיסים. אז עכשיו צריך לחזור ליפן .. 😉. אגב, ניתן לשלם בכרטיסים אלה גם בחנויות נוחות דוגמאת 7/11 ו FAMILY MART ועשינו זאת לא פעם. באזור קיוטו התנהלנו גם באוטובוסים ומספר פעמים נעזרנו במוניות. במרחקים קצרים ובהרכב של ארבעה הן לעיתים זולות ומהירות מתחבורה צבורית.

דרך נפוצה לטייל ביפן היא באמצעות ה JR PASS. פאס הרכבות. קניה של פאס לשבוע, שבועיים או יותר מוזילה את מחירי הנסיעה היקרים. יש לתכנן היטב את המסלול כדי לנצל בצורה אופטימלית את הפאס. לנו הפאס לא התאים. אנחנו העדפנו לטייל בין הערים ברכב פרטי ולחזור לטוקיו בטיסת פנים. בהרכב שלנו ובזמן שעמד לרשותנו, זו היתה הדרך היעילה והזולה אם כי לא הפופולרית. רבים מתניידים רק בתחבורה צבורית. אנחנו אוהבים את הגמישות שיש בשמוש ברכב שכור, בעיקר כשמדובר במשפחה עם כבודה גדולה. בהרכב שלנו היה לזה גם יתרון כלכלי. בנוסף, רכב צמוד נוח במיוחד באזור האלפים בו אין רשת רכבות יעילה ויש להסתמך על אוטובוסים.

מי שנוסע ברכבות, יכול להעזר בחברות לשילוח מזוודות כדי להקל את המעבר בתחבורה צבורית עם כבודה. הרכבות צפופות למדי. ביום היחיד בו נסענו נסיעה בינערונית בין קיוטו לאוסקה עם המזוודות הגדולות שלנו, היה לא פשוט להתנהל איתן בתחנות ולמצוא להן מקום על הרכבת. התעריף לשליחת מזוודה גדולה כ 20$. כשמדובר במשפחה גם לזה יש עלות כלכלית לא מבוטלת. כמעט כמו עלות השכרת רכב ליום 😅

IMG_2161.JPG
אנחנו ב TEAMLAB

רכב– 🚗

שכרנו מחברת TOYOTA RENTAL CARS, רכב מדגם מיניואן לחמישה ימים. לקיחה בטוקיו בתחנת AKASAKA הסמוכה למלון בו שהינו והחזרה בקיוטו בתחנה הסמוכה למלון. בשני המקרים המרחק בין המלונות לתחנת ההשכרה היה בטווח הליכה של 3-5 דק' כך שהיה נוח מאד.

את הרכב העדפנו להחזיר בקיוטו ערב קודם לזמן שנקבע, היות והחניה במלון לא התאימה לגודל הרכב.

ביפן משלמים דמי השכרה חד כוונית גבוהים למדי. במקרה שלנו כמעט חצי מגובה השכירות. העסקה נעשתה דרך חברת TOOCO, חברת תווך להשכרת רכב, בדומה ל RENTALCARS שהציעה תעריף נמוך בהרבה מהשכרה ישירה בחברת TOYOTA. היינו מרוצים מהשירות והמחיר.

הרכבים ביפן פונקציונלים וקופסתיים במראה שלהם – דבר שהפתיע אותנו ועורר לא אחת חיוך קל.

IMG_3970.JPG
מכונית אופיינית ביפן

 הכנה

כתמיד, גם את הטיול הזה הכנתי באופן עצמאי. נעזרתי בחומר הכתוב באתר "יפנית", האתר JAPAN GUIDE, קבוצת הפייסבוק יפן למטיילים, בלוגים בעברית היפנית הקטנה, שמתי לב, החיים סילאן? וסיפורי טיול באתר למטייל. בטוקיו לקחנו מספר סיורים מודרכים. פרוט בפוסטים הבאים.

IMG_4450.JPG
פביליון הזהב בקיוטו

מוזמנים להצטרף אלינו לטיול המתגלגל ביפן.

פרק ראשון נמצא כאן

פרק שני נמצא כאן

פרק 3 נמצא כאן

פרק 4 נמצא כאן

פרק 5 – האלפים היפנים נמצא כאן

פרק 6- קיוטו אוסקה ונארה נמצא כאן

יפן ללא גלוטן

IMG_3124.JPG
אגם אשינוקו

אַריגַטוֹ גוֹזַאַיְמַאס –  🙏

מוזמנים להירשם לבלוג ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים ⬇️

21 Comments

    1. שלום
      יפה מאוד.
      1 איך סוגרים מדריך בעיברית?
      2 ואיך היית מחלקת 9-10ימים ביפן על מה לא לוותר

      אהבתי

      1. כתבו לי דרך צור קשר ואעביר את פרטי המדריכים. אם יש רק 9 או עשרה ימים הייתי מקדישה לטוקיו 6 ולקיוטו 4. בהצלחה

        אהבתי

    1. תודה רבה כרמל. למזלנו היינו רחוק ממוקד הסערה. לא היינו בסכנה בשום אופן. אני מנסה טיפה להקליל אבל בזמן אמת זה היה די דרמטי כולל האווירה הכללית והדווחים הבלתי פוסקים בטלויזיה.

      אהבתי

  1. מתחבר מאוד לתחושות שלך על יפן – אני חזרתי משם מאוהב (ברור לי שיש ליפן את הבעיות המשמעותיות שלה, אבל עדיין…). שמח שהטייפון לא שיבש לגמרי את התכניות, אבל כך או כך – תמיד אפשר לחזור לטיול המשך 🙂

    אהבתי

  2. מתחבר מאוד לתחושות שלך על יפן – אני חזרתי משם מאוהב (ברור לי שיש ליפן את הבעיות המשמעותיות שלה, אבל עדיין…). שמח שהטייפון לא שיבש לגמרי את התכניות, אבל כך או כך – תמיד אפשר לחזור לטיול המשך 🙂

    אהבתי

  3. כתבה מאוד מעניינת ומלאה מידע. תודה . אפשר לשאול ,כמה זמן מראש צריך להזמין בבוקינג את המלונות עם אונסים ? מנסים מעכשיו לאוקטובר 2020 ואין כמעט כלום באלפים…

    אהבתי

    1. תודה רבה. אני חושבת שעדיין מוקדם לאוקטובר ומקומות טרם נפתחו להזמנה. אנחנו התארגנו לטיול די מאוחר ובחודש אוגוסט / ספטמבר הזמנתי ללא בעיה.

      אהבתי

  4. תודה רבה על הפירוט
    סקרנת אותי לגביי יעדים שתכננת לפניי יפן
    האם אפשר לדעת מהם?

    אהבתי

    1. תודה טלי. סקוטלנד, איסלנד, הוואי, שלכת בארהב. רשימה ארוכה… 🤗. איכשהו המזרח פחות מסקרן אותי, אבל לא מצטערת היה טיול שונה ומיוחד

      אהבתי

כתיבת תגובה