יומולדת בפאפוס – סופ״ש חורפי בקפריסין

סוף שבוע זוגי וחורפי בפאפוס

ערב אחד בשלהי נובמבר, בזמן שיטוט אקראי ברשת, מצאתי כרטיסים זולים במיוחד לפאפוס. מיד מצאתי ארוע שיתאים לכרטיסים והנה חוגגים יום הולדת לבן הזוג בפאפוס.🎁

אז מה אם זה ינואר ומחוץ לעונה. נמצא מה לעשות. ל 12.90 יורו לכוון, לא אומרים לא. בעיקר אם זה נופל על סוף שבוע ויש יום הולדת לחגוג 🎂

אחרי שנקנו הכרטיסים (ראיינאיר) התחלתי לחפש לינה. את קפריסין אנחנו כבר קצת מכירים מטיול פסח לפני שנתיים. בטיול הקודם לנו בלימסול ועשינו משם טיולי כוכב.

הפעם נתרכז בפאפוס והטרודוס. את פאפוס אהבנו בגיחה הקודמת והרגשנו שיש עוד מה לראות ולעשות באזור.

בחרנו במלון אלכסנדר הגדול .

שכרנו רכב. רכב לשלושה ימים עלה כמו שתי נסיעות במונית, ונתן הרבה גמישות ואפשרות לטייל באופן עצמאי. התוכנית מלפני שנתיים נשלפה, עודכנה קלות וטיול ההשלמות שלנו יצא לדרכו.

יום הולדת בפאפוס

אז מה היה לנושלושה ימים  של טיול נינוח. מזג אוויר מעולה ששיתף פעולה. מלון נוח ומפנק שהפתיע את בן הזוג בתשורות קטנות וברכות ליום ההולדת.

טיול מקסים להרי הטרודוס וחווית שלג מעולה. ים טורקיזי ושמיים בהירים. אוכל טוב ורומנטיקה. מה צריך יותר?

יום שישי 25/1/19

מסתבר שלטוס ביום שישי זה ממש שיחוק למי שלא שומר שבת. הטרמינל מעולם לא היה ריק יותר, ולא חלפו 5 דקות מרגע שנכנסנו בשעריו ועד שישבנו בדיוטי פרי. לא היו תורים בכלל. תענוג אמיתי וכך רצוי להתחיל חופשה. 🙌

אחרי טיסה קצרה בת 45 דקות, אנחנו נוחתים בשדה הקטן והיעיל של פאפוס. אין לנו כבודה לאסוף ותוך דקות אנחנו מתייצבים בדלפקי השכרת הרכב. את הרכב ( אוטומטי מקבוצה B) שכרנו ב SIXT שהציעו את המחיר הטוב ביותר באותה נקודת זמן. 52 יורו לשלושה ימים כולל כל הביטוחים. קיבלנו אופל קורסה לבנה וחדישה שעמדה בגבורה בכל האתגרים שהעמדנו לה.😃

מתרגלים מחדש לנסיעה בשמאל ותוך 20 דקות אנחנו במלון הנחמד שלנו אלכסנדר הגדול.

המלון נמצא במיקום נפלא על הטיילת של פאפוס. זהו מלון ארבעה כוכבים שקט וסולידי. רוב האורחים הם אנגלים שאוהבים לבלות בקפריסין בחודשי החורף. החדרים משופצים ומתוחזקים מצוין, האוכל נהדר והמתקנים יפים. יש גם בריכה מקורה ומחוממת למי שמתעקש לטבול, ומועדון ילדים נחמד. אני ממליצה.

הצ'ק אין מהיר ולמרות שהגענו די מאוחר מספיקים לארוחת ערב. פאפוס אנחנו כאן.

אלכסנדר

מעדיפים מלון אחר? להזמנת מלונות בפאפוס לחצו כאן

שבת 26/1 – עולים אל ההרים. יום בטרודוס. 🗻

גם בטרודוס היינו בגיחה הקודמת. התלהבנו מיופיו של האזור והרגשנו שלא מיצינו. אנחנו מנצלים את מזג האוויר הטוב יחסית (בהיר וקר) ויוצאים לתפוס לנו קצת שלג. הדרך פנויה, הראות די טובה ואין שום דבר שדומה לפקקים. ככל שעולים ומטפסים לכוון האולימפוס ( כן גם ההר הגבוה של קפריסין נקרא כך) הדרך נהיית טיפה קשה יותר. פה ושם יש מפולות סלעים בצידי הדרך ושיירי קרח על הכביש. עדות לכך שמזג האוויר יכול להיות כאן סוער מאד.

הנהג שלנו חברהמן.. משתלט יפה על הנסיעה בשמאל ועושה חזרה לקראת אירלנד באפריל 🙏.

תראו כמה מיוחדת הדרך.

ככל שעולים גבוה מתחילים לראות שלג בצידי הדרך ועל הפסגות. עוד ועוד מהלבן הזה והלב מתרונן. אחרי שעה וחצי של נסיעה נינוחה מגיעים ליעד הראשון שלנו היום הטרודוס סקוור. זהו אזור קטן של מסחר ונופש ממש קרוב למלון TRODOS. במקום גן יפה הכולל מתקני משחקים. בחורף הגן מתמלא בשלג ומשמש לשעשועי שלג, מזחלות ומיני אתר החלקה.

בטרודוס יש כמובן גם אתר סקי רציני ומקצועי. האתר נמצא עוד 2 ק"מ במעלה הכביש. אנחנו לא עושים סקי והפארק הלבן הזה, מלא השלג בהחלט מספק אותנו. מי שמעונין בסקי זה הקישור לאתר.

כמה יפה כאן וכמה קל להגיע. מי רוצה שיעמוד בפקקים בדרך לחרמון… הרבה יותר קל להגיע לכאן. אחרי שאנחנו מתלהבים ומסניפים את כל הלבן הזה, נכנסים להתחמם באחת המסעדות על ספל מרק חם.

טיפ – כדי להגיע רשמו בנווט TROODOS SQUARE. הוא כבר ימצא. יש חניון לא גדול במקום. בקיץ יש כאן גם שביל טיול נחמד.

התחנה הבאה שלנו היום הם מפלי קלדוניה- Caledonia Waterfalls . גם הם היו בתכנון בפעם הקודמת ולא יצא. המפלים נמצאים ליד הכפר PLATRES נסיעה ממש קצרה מהטרודוס סקוור. לפי טיפים שקראתי חונים ליד מסעדת הפורלים Psilo Dentro. המסעדה סגורה בינואר וכך באחת נמחקת לנו התוכנית לארוחת דגים בסוף המסלול.

אפשר לעשות מסלול קצר באורך של 1 ק"מ לערך עד למפל הראשון, ואפשר להיות נמרצים וספורטיבים כמונו ולעשות את כל המסלול. 3 ק"מ לכל כוון. יש קטעים של טיפוס על סלעים ויש קטעים של הליכה נעימה על גשרונים.

ממליצה להגיע עם נעליים סגורות ולא לשכוח מים. זה לא מאד קשה אבל לוקח זמן. 6 ק"מ הלוך ושוב לקחו לנו כשעתיים לערך. למרות שכבר ראיתי מפלים מרשימים יותר, ההליכה היתה נעימה ומספקת. תראו את  החדווה שלי לקראת הפגישה עם המפל.  מסלול כיפי לחורף וקיץ ואני מאד ממליצה.

איריס בקלדוניה

טוב, אחרי שסיימנו את המסלול הזה אנחנו כבר ממש רעבים. מסעדת הפורלים סגורה ואני שולפת את הניירות שלי ומאתרת עוד שם של מסעדה לא רחוקה. זו מסעדה שיושבת באמצע הכפר המנומנם. אז הכפר אמנם ישן אבל המסעדה שוקקת חיים. אוכלים כאן גם מקומיים, משפחות משפחות וזה כבר סימן טוב. ארוחת מאזטים עלתה 17 יורו לאדם לא כולל שתיה. ארוחה ענקית. בזו אחר זו הגיעו מנות שונות מהמטבח הקפריסאי. הכל טעים מאד. היתה אפילו עוגה לקינוח. שם המסעדה Kalidonia rotis והיא נקראת כמובן על שם המפלים.

לקראת ארבע עוזבים את המקום על בטן מלאה מאד ומחליטים בגחמה של רגע לנסות להגיע לאחד הגשרים הרומים העתיקים באזור-  גשר צלפוס. לכאן הנהיגה כבר די אתגרית. הרבה קרח על הכביש ויש לנסוע בזהירות.

Tzelefos Bridge -הגשר נבנה בימי השלטון הוונציאני והוא בעל מבנה קשתי גבוה. הגשר כבר לא משמש היום לתנועת רכבים ונמצא בתוך אזור טבעי שופע מים. הגישה לגשר קלה ואפשר לחנות את הרכב ממש בסמוך אליו. במורד הנחל במרחק לא רב נמצא אגם שנוצר מסכר מלאכותי אבל אנחנו לא הגענו עד אליו.

הנה המאגר ממרחק

הסתפקנו בסשן צילומים נלהב של הגשר וסביבתו ומהרנו לחזור לכוון פאפוס, מקווים להגיע לפני שיחשיך, כי לא ממש נעים לעשות את הדרך הזו בחשיכה.

תראו כמה יפה הגשר העתיק. אי אפשר להשאר אדישים אליו. בעונה חמימה יותר נראה לי שזה מקום מאד נעים לפיקניק משפחתי ולטיול לאורך הנחל.

זה המקום להזכיר את הכפרים היפים  הנוספים שיש בטרודוס.  ,Kakopetria  ,Pedoulas ,   omodos היפה אך תיירותי מאד, הכפר laneia  והכפר Agros. בחלקם בקרנו בפעם הקודמת והם ממש שווים גיחה. הפעם ויתרנו ובחרנו להתרכז יותר בטבע של המקום. בסיפור מהשנה שעברה תוכלו להתרשם קצת יותר מהכפרים הללו.

בטרודוס ישנם עוד שני מפלים נחמדים מאד. מפלי טרימיקילני Trimikilni ומפלי מילומריס Millomeris . גם הם מומלצים וסיפרתי עליהם בטיול הראשון לקפריסין.

ראשון 27/1 – היום יום הולדת 🎁🎈

היום יום הולדת ליוסי בן זוגי היקר. צוות המלון הנחמד לא שוכח. בכניסה לחדר האוכל הוא זוכה בשלל ברכות  וגם שתי כוסות שמפניה מוגשות. בערב תשלח עוגה לחדר ועוד בקבוק יין. איזה צוות נחמד.

אתמול די התאמצנו בטיפוס למפל קלדוניה, אז היום בתכנון יום יותר רגוע וקל. אבל בלי קצת טבע אי אפשר. שולפים את הניירות ומחליטים לנסוע לכוון קניון אבקס- Avakas Gorge . השמיים בהירים ומזג האוויר נראה מתאים לטיול רגלי.

קניון אבאקס

ממוקם  בחצי האי אקמאס הסמוך לפאפוס. בקניון מספר מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות. המסלול השלם מתאים למטיבי לכת, אך יש גם מסלול קצר יותר שמתאים למשפחות. אפשר לחנות ליד החניון העליון  ממנו מתחילים לצעוד ברגל עד לכניסה ( כ 1 ק"מ). קראתי שניתן לנסות ולהתקרב לתחילת המסלול עם הרכב.
בקניון  קירות גיר מרשימים עליהם ניכרים סימני זרימת המים שחרצו את הקניון.
המסלול אינו נחשב קשה במיוחד. מסלול מישורי ונוח ברובו. אנחנו ביום הולדת ובוחרים במסלול למשפחות. מכוונים את הנווט לפי הכתובת שהיתה לי Avakas Gorge Rd, Peyia, Cyprus ונוסעים.

בדרך חולפים על פני מפרצי הים המשגעים של חצי האי אקאמס. המים בצבע טורקיזי נפלא!!

התמונה שלי לא מצליחה להעביר את יופי הצבעים.

הנווט מחליט להביא אותנו בדרך משובשת מאד הכוללת מעבר בגשרון מוצף. חושבים פעמיים אם להעמיד את האופל השכורה שלנו במבחן הגשר, ואחרי שרואים רכבים יותר קטנים צולחים אותו  מחליטים לעבור גם.

יש עוד 2 -3 ק"מ עד לקניון. אנחנו רואים שרוב המטיילים עוצרים אחרי הגשר ולא ממשיכים מעלה בכביש הגישה. חונים ועושים את שאר הדרך ברגל. למרות שחורף, השמש די חזקה, שביל הגישה חשוף והדרך לא ממש נעימה.

מגיעים לכניסה לקניון ואז רואים מחסום ברזל וגם שלט שמורה כי אסור להכנס בגלל מפולות. 🚫 זוג אנגלי שמגיח ממול מספר שניסה להתקדם אך נאלץ לחזור על עקבותיו. אי אפשר לטייל בקניון הם אומרים. מאוכזבים מאד אנו חוזרים את כל הדרך, הפעם בעליה. מגיעים למכונית,  עוברים בשנית בגשר המוצף ומקווים לטוב.

איך לומר… החלק הראשון של היום לא היה להיט. אנחנו חייבים תיקון. כדי שתראו מה הפסדנו, שמה תמונה מהרשת. אם תגיעו ספרו לי איך היה.

תוצאת תמונה עבור ‪Avakas Gorge‬‏
קניון אבקס- תמונה מ TRIP-ADVISOR.

נוסעים חזרה לכוון פאפוס ומחשבים מסלול מחדש. מבט קצר בניירת ומחליטים להיכנס לאתר קברי המלכים הסמוך לים. בפעם הקודמת בקרנו באתר הארכאולוגי המקסים של פאפוס וויתרנו על קברי המלכים. הפעם אנחנו בטיול השלמות ואפשר להקדיש קצת זמן גם לאתר הזה. האתר מתוארך לתקופה ההליניסטית ( המאה ה 3 לפני הספירה) ושימש לקבורה של עשירי האזור.

אנחנו מטיילים בין מערות הקבורה חלקן מרשימות ביותר, השתמרו יפה וחצובות עמוק בתוך האדמה. כאן תוכלו לקרוא יותר על האתר

הסמיכות של האתר לים והנוף המרהיב עושים את המקום שווה בעיני. היו גם פרחי חורף נחמדים וזה בדיוק חמש דקות אחרי שהצהרתי בקול שלא ראיתי בפאפוס בכלל פריחה. 😁

היום מתחיל להשתפר אבל לנו יש  יום הולדת לחגוג, אז לוקחים את הרכב ועולים אל העיר העתיקה למסעדה נחמדה שיש לה נוף מרהיב!!

אז לעיר העתיקה של פאפוס קוראים AGORA והיא יושבת די גבוה מעל העיר ויש לה תצפית מרהיבה אל החוף.

לפי טיפים שקראתי אנחנו מכוונים את הנווט למסעדת MUSE. זו מסעדה חמודה שיש לה מרפסת נהדרת אל מול הנוף. פאפוס של יום ראשון די מנומנמת ואין בעיית חניה ליד המסעדה. רוב הסועדים יושבים בפנים לארוחה מלאה, אבל אנחנו מעדיפים דוקא את המרפסת אל מול הנוף. מזמינים סלט יווני, עוגות, גלידה ושתיה וחוגגים יום הולדת. השמש מחממת ונעים לנו מאד.

טיפ– מי שלא רוצה לשבת בבית הקפה לא חייב. יש מרפסת תצפית גם למי שאינו אורח המקום.

עושים עם הרכב סיבוב קצר בעיר העתיקה. מגיעים גם לאזור השוק. הרוב סגור ואנחנו מחליטים לחזור מחר. אולי ביום שני בבוקר יתעורר המקום.

ומה עושים כשהעיר סגורה ? מבקרים בקניון. אם לא הלך לנו היום בקניון של הטבע אולי נצליח יותר בקניון של קניות .. 😉😉

קניון שדרת המלכים

Kings Avenue Mall בפאפוס פתוח ביום ראשון והוא בעצם הקניון היחיד בעיר. אין לנו תוכניות לקניות רציניות, אבל אני סקרנית לראות את המקום ומחפשת גם תשורה קטנה לבת.

הקניון חדיש ומטופח. נגיש מאד גם בתחבורה ציבורית. אין בעית חניה. בקניון תמצאו את כל הרשתות הידועות. ישנה גם חנות מוצרי פופ חמודה של TIGER, בית קולנוע ומתחם מזון.

המחירים די דומים למחירים בישראל בסוף העונה. במוצאים מה לקנות.. אבל די מהר ממצים ומחליטים לחזור למלון ולהנות מהבריכה המחוממת ומתקני הספא.

בחדר מפתיעים את יוסי עם בקבוק יין ועוגה. אחר כך עוד ארוחת ערב מצוינת במלון עם הופעה של להקה מקומית סוגרת את חגיגות יום ההולדת. 🎂🥂

שני 28/1 – נמל פאפוס, העיר העתיקה וספינה טרופה גם.

זהו היום האחרון של חופשת סוף השבוע שלנו. הטיסה לארץ יוצאת בשעה שש בערב כך שיש לנו לפחות חצי יום טיול.

עוד ארוחת בוקר מצוינת ואנחנו יורדים לנמל. אחרי שלושה ימים בעיר הגיע הזמן… 😊

את הנמל הכרנו מביקור קודם לפני שנתיים ולא ממש בער לנו לחזור,  אבל היום שמשי, הראות מצוינת וזו הזדמנות מעולה להוריד את הקלריות של ארוחת הבוקר בצעידה נמרצת אל הנמל.

אחד מיתרונותיו הרבים של המלון שהוא מחובר בטיילת אל הנמל. הליכה קלילה של רבע שעה ואנחנו במרכז העניינים, במרינה ובאזור הפארק הארכאולוגי והחנויות של החוף. בבוקר של סוף ינואר האזור די שקט. פה ושם נראים תיירים על הטיילת. חלקם צועדים כמונו וחלקם יושבים בבתי הקפה.

אזור הנמל מטופח מאד ואנחנו מצליחים להוציא כמה תמונות יפות גם פה.

חוזרים למלון, עושים צ'ק אואט ועולים בשנית אל שוק AGORA והעיר העתיקה.

השוק נמצא גבוה על אחת הגבעות. גם שם מרפסת תצפית גבוהה עם נוף נהדר אל הים. בסמוך לשוק חניון גדול. חניה לארבע שעות באמצעות המדחן תעלה 1 יורו בלבד. העליה מהחניון אל השוק באמצעות מדרגות או מעלית מיוחדת. הכל מאד אסתטי ומסודר.

אם חשבנו שאתמול היה רדום כאן והיום יהיה שוקק חיים, אז טעינו בענק. אמנם היום החנויות ובתי הקפה פתוחים אבל פאפוס של החורף עדיין נמה את שנתה. האזור כולו מאד מטופח ויפה. השוק התיירותי נקי ונעים. סביב השוק רשת מדרחובים עם חנויות יוקרה. קונים לא ראינו.

מה שמיוחד באזור הוא סצנת אמנות הרחוב. ציורי גרפיטי, קישוטי קיר ואפילו קירות פורחים.

אני מניחה שבעונה האזור הזה מלא חיים והרבה יותר נחמד. בכל זאת נהננו מסיבוב יפה ונעים.

היות והסבוב באגורה היה הרבה יותר קצר ממה שתכננו, נותר לנו זמן לעוד גיחה אחת נוספת לפני שחוזרים הביתה.  אנחנו פונים שוב אל החוף הפעם אל הספינה הטרופה הידרו 3.

האתר נמצא מערבית לעיר פאפוס ומבחינה גאוגרפית היה מתאים יותר לבקר בו ביום הקודם, בדרך חזרה מקניון אבקס. אבל הטיול שלנו לא ממש מאורגן ויש בו מקום לטעויות קלות וגם לספונטניות. המרחקים לא מאד גדולים כך שלא נורא.

בתוך 20 דקות נסיעה אנחנו מגיעים לאתר הספינה. זו ספינה אלבנית ששטה תחת דגל של סיירה לאון וטבעה בשנת 2011. היות ועלויות החילוץ היו גבוהות מדי היא ננטשה.

המקום עצמו מאד יפה וסביב הספינה יש מערכת של מערות שנקראת מערות הים של פאיה. בקיץ אפשר לעשות שייט אל אזור המערות.

במקום גם בית קפה עם מבט אסטרטגי אל הים. הקפה נקרא אונירו על הים -Oniro by the sea ואני מציעה לכוון את הנווט אליו כדי למצוא את המקום בקלות. אנחנו בנינו על ארוחת צהריים קלה שם, אבל המקום היה סגור ואת ארוחת הצהריים נאלצנו בסוף לאכול לאכול בנמל בתעופה.

סשן תמונות מתחייב במקום, נהנים מהקומפוזיציה הנהדרת של צבעי החול והים.

עוד נסיעה קצרה ואנחנו בדרכנו אל נמל התעופה. החזרת הרכב עברה בקלות וכך גם הטיסה.

40 דק' של טיסה ואנחנו כבר בבית. יופי של סוף שבוע. מהנה, נעים, חוויתי וזול יחסית.

מחפשים יעד קרוב לסופ"ש  – תחשבו פאפוס!!

על הטיול הקודם באזור לימסול בפסח תוכלו לקרוא כאן

מעדיפים אי יווני? מוזמנים לקרוא על טיול באי קורפו

עד הטיול הבא

אהבתם את הטיול? הרשמו לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג⬇️

13 Comments

1. איזה כייף לטייל איתך בפאפוס – מצד אחד מקום מוכר (אפילו את המלון הכרתי למרות שלאהתאכסנו בו) ומצד שני שפע של המלצות שוות וחדשות לטיול בטבע. אולי אחזור לפאפוס בזכותך.

Liked by 1 person

1. תודה מיכל. אפילו אחרי שני טיולים באזור נשארו לי השלמות. יש מה לראות ולעשות אבל לדעתי צריך רכב שכור כדי להנות מהאזור

אהבתי

2. איריס היקרה, אהבתי מאד את הטיול שלכם בפאפוס, כיף לגלות פנינת חן שכזו במרחק טיסה קצר כל כך! שומרת לי את המסלולים וההמלצות שלך לשימוש עתידי…

Liked by 1 person

1. תודה רבה אורלי! אכן פנינה . יעד שמתאים לסופש קצר וגם לטיול ארוך יותר. בקיץ אפשר להנות מהים וזה כבר נראה לי כיף גדול