חנוכה כריסמס בניו יורק

טיול בנות טרום כריסטמס בניו יורק

חנוכה בניו יורק

את שמונת ימי החנוכה בילינו בניו יורק. העיר קיבלה את פנינו במזג אוויר בהיר, קר ובתפאורה חגיגית, כיאה לעונת החגים. נסענו יחד, חמש בנות משפחה כדי לבלות, להתאוורר, ליהנות מהעיר היפה ולחגוג ימי הולדת. לרובנו זה לא ביקור ראשון בעיר, לכן לא הרגשנו חובה לבקר בכל האתרים המומלצים לפעם ראשונה. את רובם לא תמצאו כאן 😉.

ברשימה זו אתן 8 המלצות ל 8 ימי חנוכה . דברים שאהבנו במיוחד.

נר ראשון  – שווקים, קישוטים, גנים והחלקרח.   

בכל שנה לקראת עונת החגים ניו יורק מתגנדרת ומתקשטת. עצי חג מולד מעטרים את הכיכרות והכניסות, קישוטי רחוב נתלים, אורות נדלקים, שווקים קטנים נפתחים ומציעים עבודות אמנות ותשורות נחמדות לחג. העיר עמוסה במבקרים וחגיגית במיוחד!!                                   

השווקים בניו יורק אינם גדולים כמו השווקים שאנו מכירים מערים באירופה. נראה כי כאן משקיעים פחות בסצנת הקישוט ועושים אותו יותר סולידי, למעט מקום אחד בו הקישוט נעשה בהגזמה מכוונת וארחיב עליו בהמשך. 

מיד עם בואנו לעיר יצאנו לבדוק את השוק בכיכר בראיינט – או בשמו הרשמי winter village.

השוק קרוב מאד למלון בו לנו ויצא שעברנו בו יותר מפעם אחת. השוק אינו גדול אבל יש בו קסם. הוא  נעים ומאד נינוח. בדרך כלל לא צפוף מדי. ישנה רחבה חמודה בה ניתן להחליק על הקרח. מסעדה בה אפשר לשבת ולצפות במחליקים ושלל דוכני חג.   

אם נהיה קר או ממצים את השוק, אפשר לעשות כמה פסיעות ולבקר בספריה העירונית היפה הסמוכה. השוק נפתח כבר בסוף אוקטובר אבל את העץ הדליקו השנה רק ב 4/12. 

IMG_4423
רחבת החלקה

זה היום הראשון שלנו בעיר, רק הגענו ועדיין לא הסתגלנו לקור, אז אחרי סבוב קצר בשוק אנחנו עוברות להתחמם בספריה היפה. הספריה נמצאת בשדרה החמישית ממש מאחורי הפארק. גם כאן עץ חג מולד חגיגי בכניסה ואפילו אריות האבן ששומרים עליה קיבלו לבוש מיוחד. 

הנה בניין הספריה היפה

IMG_4468
הכניסה

ואלה אריות האבן . יש שניים כאלה משני צידיה של רחבת הכניסה.

IMG_4439
האריות

ואם תכנסו פנימה תגלו ספריה עובדת ויפיפיה. הביקור חינמי, כך גם הקריאה רק תזכרו לשמור על השקט כמו בכל ספריה. שימו לב לתקרות המצוירות היפות. בחלונות התצוגה התרגשנו למצוא ספרים עתיקים כתובים עברית.

הספריה היפה
תקרה מצויירת

ביום אחר בקרנו בשוק חג המולד הנחמד שליד הסנטראל פארק. הכניסה לשוק סמוכה לקולומובוס סירקל. שתינו סיידר חם ואכלנו ארפה טבעוני ונטול גלוטן. גם שם דוכנים כמיטב המסורת.

אחרי הביקור בשוק אי אפשר לותר על טיול קטן בפארק עצמו .

הפארק מעט נוגה בחורף. השלכת כבר חלפה ורוב העצים ערומים. בכל זאת יש בו פינות חן ולא כדאי לותר עליו גם בעונה זו. גם כאן רחבה להחלקה על הקרח. חלפנו לידה. זו הרחבה הגדולה בעיר.

אם מדברים על קישוטים, אי אפשר לפסוח על עץ חג המולד הגדול שניצב ליד הרוקפלר סנטר.

IMG_4954
רוקפלר סנטר
רחבת ההחלקה של רוקפלר

האזור עמוס וחגיגי במיוחד. כמה עמוס?  תחשבו על מרכז ת"א בחגיגות יום העצמאות שלנו. ככה עמוס. כולם באים לראות את חלונות הראווה של בתי הכל בו הגדולים שגם הם לובשים חג.

IMG_4962

בריאנט פארק  Bryant Park’s Winter Village
28 באוקטובר עד 5 בינואר
שעות פתיחה: 11:00 בבוקר עד 20:00. בשבת וראשון מ-10:00 בבוקר.
כתובת: Bryant Park, 40th to 42nd Street between 5th and 6th Avenue
אתר: http://bryantpark.org/…/bank-of-america-winter-village-at-b…
מומלץ: לצפות במחליקים ולהיכנס לספרייה הציבורית.
שוק מלא דוכני מתנות, אומנות עבודת יד, אוכל. לידו משטח החלקה על הקרח. 
יתרון: פתוח גם בינואר.

תחנת גרנד סנטרל Grand Central Holiday Fair 
13 בנובמבר עד 24 בדצמבר (סגור בחג ההודיה 23 בנובמבר)
שעות פתיחה: 10:00 בבוקר עד 20:00. ביום ראשון מ-11:00 עד 19:00. ב-24/12 נסגר ב-18:00.
כתובת: Grand Central Terminal, (42nd St. and Park Ave.)
אתר: https://www.grandcentralterminal.com/…/grand-ce…/2145390317/
עבודות יד שנראות איכותיות יותר וגם יקרות יותר מאשר בשווקים אחרים.
יתרון: שוק מקורה ולידו שוק גדול של דוכני אוכל.

יוניון סקוור  Union Square Holiday Market
15 בנובמבר עד 24 בדצמבר (סגור בחג ההודיה 23 בנובמבר)
שעות פתיחה: 11:00 בבוקר עד 20:00. שבת 10:00 עד 20:00, ראשון 11:00 עד 19:00. ב-24 בדצמבר נסגר ב-16:00.
כתובת: Union Square at 14th Street.
אתר: https://www.urbanspacenyc.com/union-square-holiday-market/
עבודות יד יפות, שוק גדול, האוכל יקר יותר.

קולומבוס סירקל בכניסה לסנטרל פארק – Columbus Circle Holiday Market   
28 בנובמבר עד 24 בדצמבר 
שעות פתיחה: 10:00 עד 20:00 בערב. ראשון 10:00 עד 19:00. ב-24 בדצמבר נסגר ב 16:00.
כתובת: West 59th Street and Broadway
אתר: https://www.urbanspacenyc.com/columbus-circle-holiday-market
שוק לא גדול, מלא בדוכני קישוטים לעץ ומתנות.

נר שני –  זכרון, מגדלים, תצפיות וגברת אחת גאה. 

ביום השני אנו פונות לקצה הדרומי של מנהטן. היום קר אבל בהיר מאד. יום מושלם לשייט ותצפיות.

אנו לוקחות את הסבוויי (33 דולר לכרטיס שבועי) ונוסעות אל באטרי פארק. כאן עולות על המעבורת החינמית לסטטן איילנד. המעבורת לא מגיעה אל פסל החירות, אבל חולפת על פניו. זו פעם שלישית שלי על המעבורת הזו, ובעיני זו דרך מאד נחמדה לצפות בפסל מבלי להשקיע ממון רב. השייט מאפשר תצפית נהדרת על המגדלים של דרום מנהטן. קו החוף פשוט מרהיב.

YHNN1285

מנופפות לשלום לגברת הראשונה, עושות לה בוק, כמעט עפות ברוח החזקה שעל הסיפון  וחוזרות עם המעבורת אל מנהטן מבלי להתעכב בסטטן איילנד. 

נסיעה קצרה בסבווי ואנו מגיעות אל מתחם ONE WORLD TRADE CENTER.  היציאה עוברת דרך תחנת ה PATH החדשה והמתחם היפה של קניון ווסטפילד. מבנה התחנה החדש הוקם על חורבות התחנה שנהרסה בעקבות פיגוע התאומים ב 2001 . התחנה החדשה שנפתחה ב 2016, תוכננה על ידי האדריכל הספרדי  סנטיאגו קלטרווה ומהווה נקודת ציון ארכיטקטונית ועירונית חשובה. החלל המרכזי נקרא Oculus – "עין" ובראשו חלון – צוהר הנפתח פעם בשנה בעת האזכרה לאסון התאומים. 

הנה הוא מבפניםIMG_4512.JPG 

וכך נראה מבנה התחנה המרשים מבחוץ IMG_4628

סביב התחנה קניון חדשני רב מעברים וחללים ומתחם מזון נחמד eataly בו ישבנו לאכול צהריים. 

מיד ביציאה מהתחנה, נתקלים במבנים החדשים והמרשימים של מרכז הסחר החדש. בראש אחד מהם תצפית. היום בהיר ומושלם לתצפית ואנו עולות אל ראש המגדל. מכאן ניתן להביט על מנהטן, ברוקלין וג'רסי סיטי. התצפית לא זולה. עלות הכרטיס למבוגר 34 דולר + מס. הכניסה נמצאת גם בקומבינציה עם פסים שונים, אבל היות ולא היינו בטוחות בכמה אטרקציות נבקר לא רכשנו הפעם שום פס.

על תצפיות אחרות כמו התצפית הידועה של האמפייר סטייט בילדינג והתצפית של מרכז רוקפלר TOP OF THE ROCK בחרנו לוותר היות ובדקנו אותן בביקורים קודמים . 

IMG_4525
תצפית מרכז הסחר

הנוף מלמעלה מרשים ביותר. אנחנו מזהות את 3 הגשרים שמחברים את ברוקלין וקווינס למנהטן – גשר ברוקלין , גשר מנהטן וגשר קווינסבורו .IMG_4547 אם יש רגע שאני מצטערת שוויתרתי על מצלמה של ממש והסתפקתי בטלפון נייד, זהו הרגע הזה.

בסמוך למתחם התחנה נמצא אתר ההנצחה לפגוע התאומים ה  MEMORIAL 9/11. זהו ביקורי השלישי במקום בשנים האחרונות, ובכל פעם הוא משתנה ומתחדש. בפעם הראשונה ב 2006 היו רק בורות והמקום נראה כאתר בניה לכל דבר. בביקור השני ב 2012 כבר הושלמה האנדרטה של בריכות הזכרון המרשימות הניצבות במקום בו היו המגדלים. הפעם ביקרנו את מוזיאון ההנצחה המרגש שנפתח ב 2014.

קירות הבריכות מצופים לוחות זיכרון עם שמות הנספים. הפרח מציין את יום הולדתה של אחת הקורבנות.

המוזיאון ייקח אתכם אל מאורעות ה 11/9/2001. יחזיר אתכם אל רגעי הפיגוע, הקריסה, הפינוי, האובדן וההלם שבאו על אמריקה והעולם בעקבותיו. המוזיאון אינטראקטיבי והתצוגה משלבת מוצגים אוטנטיים שהוצאו מהמגדלים, חלקים מהבניינים שקרסו, מכוניות של צוות כיבוי האש, קטעי סרטונים ותמונות. מאד מעניין ומאד מרגש. אפשר לקחת סיור מודרך. אנחנו הסתפקנו בביקור עצמי. 

בכל יום שלישי מהשעה חמש אחר הצהריים הכניסה חופשית. ביום שני נפתחת אפשרות להזמנת כרטיסים חינמיים באינטרנט שחוסכת המתנה ארוכה בכניסה. 

וכדי שלא נסיים את היום באווירה כבדה, אז הנה כמה תמונות יותר צבעוניות ואופטימיות גם הן מהמתחם. 

 נר שלישי – לקשט בהגזמה 

את היום הזה התחלנו בביקור במוזיאון השעווה של מאדאם טוסו. אח"כ עשינו קצת קניות בשדירה החמישית, במקדשים החדשים של יוניקלו וויקטוריה סיקרט. זה מה שהנערות רצו.. 🛍

אבל אני רוצה לספר על סיור יחודי שמתקיים רק לקראת הכריסטמס בשכונת דיקר הייאטס בברוקלין. שכונה שידועה בקישוטי החג המוגזמים שלה. RVZU6319

ולמה להרחיק עד ברוקלין כדי לראות קישוטי חג? אווירה גנדרנית וחגיגית כזו לא תמצאו בשום מקום אחר.

תחשבו על קישוטי כריסטמס. עכשיו תחשבו הכי מוגזם שראיתם- זו שכונת דיקר הייאטס בברוקלין, בה כל בית מנסה להיות הכי מרשים והכי מואר.
את המנהג יזמה תושבת השכונה לוסי, שהבית שלה נראה כמו גאראז׳ סייל של מוצרי חג. אט אט הצטרפו השכנים והיום השכונה היא מוקד עליה לרגל בימים של טרום החג. את רוב הבתים מקשטות חברות מקצועיות שנשכרות במיוחד לשם כך.

IMG_4739
LBLI8927

ניתן לסייר בשכונה ברגל. קחו בחשבון שאין תחנת סבווי קרובה. הרחובות המקושטים העיקריים נמצאים באזור שבין השדרות ה 11 ל 13 והרחובות 83 ו 86 בברוקלין. אנחנו העדפנו לקחת סיור מודרך באוטובוס. בדרך שמענו הסברים מעניינים על התפתחות העיר והשכונות השונות. עם ההגעה ירדנו לסיור רגלי מודרך בן שעה וחצי לערך בשני מוקדים של השכונה. קשה לתאר את היופי ואת החגיגיות. התושבים משקיעים מאד והתוצאה צבעונית, מיוחדת ומלבבת. צריך  לראות כדי להאמין.

מומלץ במיוחד למגיעים בעונה זו של השנה!

את הסיור הזמנו באתר get ypur guide. מספר חברות מוציאות סיורים דומים. המחיר היה 50 דולר לאדם. משך הסיור כ 4 שעות. 

לסיום הסיור אנו עוצרים לתצפית על מנהטן מנקודת המבט של ברוקלין ברידג׳. מדהים!!!

מעדיפים סיור עצמאי ? הנה קישור עם הסבר ודרכי הגעה

טיפ – בואו עם מצלמה טובה לצילום לילה. הנייד שלי מתקשה להעביר את רוח המקום 🤶

 נר רביעי – להיות קהל בתוכנית אירוח מובילה

בבוקר עוד טיילנו בסנטרל פארק עליו סיפרתי קודם, אבל לקראת הצהריים נפרדנו מבנות המשפחה, ויצאנו אני ובתי לאולפני CBS בהם מוקלטת תכנית האירוח  The-Late-Show-with-Stephen-Colbert. 

התוכניות הללו הן עניין גדול בארה"ב והכרטיסים להקלטת התוכניות הפופולריות מבוקשים ונחטפים במהרה. התוכניות מצולמות ממש במרכז מנהטן והאולפנים ממוקמים בשדרות הראשיות. כחודש לפני טיסתנו התחלתי לחפש כרטיסים לאחת התוכניות. הכרטיסים מחולקים חינם אך ההקצאה קטנה ובתוך דקות מהפתיחה הם אוזלים. נרשמנו ברשימת המתנה למספר תוכניות. הכי רצינו לתוכנית של ג'ימי פאלון שהיא שם דבר והוא מארח לעיתים מזומנות את הכוכבים הלוהטים ביותר. לא צלח. הכי קרוב שהצלחנו להגיע זה לבניין ה NBC שם מוקלטת התוכנית . 😉TNBD4358

הצלחנו לקבל כרטיסים לתוכניות של סטפן קולברט וקייתי נולאן. הכרטיסים מיועדים לבני 16 ומעלה ובדרך כלל ניתן לקבל רק שני כרטיסים למזמין. בסוף ויתרנו על התוכנית של נולאן והסתפקנו בזו של קולברט.  

קחו בחשבון שהסיפור גוזל חצי יום טיול. לא לכולם זה מתאים. יש להגיע בשעה שלוש ולהציג הזמנה ותעודות זהות. אח"כ עומדים בתור ארוך מחוץ לאולפן. כן, גם בקור העז של דצמבר. אחרי המתנה של למעלה משעה ובידוק בטחוני קפדני, נכנסים לאולם פנימי שם הייתה המתנה נוספת. על המסכים סביב הוקרנו קטעים מתוכניות קודמות. רק בשעה חמש לערך החלה הקלטת התוכנית וארכה שעתיים.

לנו זו היתה פעם ראשונה כקהל אורח בתוכנית טלויזיה. היה מעניין מאד לראות את השלבים השונים של ההקלטה החל מהפתיח על ידי אמן חימום, הכניסה של הלהקה, המנחה, השיח עמו, ראיונות אורחים, הקלטות חוזרות או חלקיות של קטעים שכבר הוקלטו בעבר. התוכנית אינה מוקלטת ברצף כרונולוגי ונערכת אחר כך. לכל אורך הדרך קיבלנו הנחיות מתי להריע, מתי למחוא כפיים וכדומה. היו כמה משתתפים בקהל שאף נקראו לבמה או רואיינו ממושבם. 

היה לנו מעניין מאד. גם ההתרחשות וגם התכנים. בעיקר הוקסמתי מהפתיחות והאופן שבו המנחה הכריזמטי מעז לבקר את הנשיא טרמפ. "תקשורת שמאלנית" במיטבה ללא פרות קדושות. כדי להבין את הבדיחות ואת הקונטקסט צריך אנגלית טובה וקצת התמצאות בהוויה האמריקנית כך שלא מתאים לכל אחד. למי שמכיר את התוכניות וצופה בהן מדי פעם גם מכאן, מומלץ מאד.

קישור להזמנת כרטיסים לתכניתבאתר תוכלו להזמין כרטיסים לתכניות נוספות. 

אחרי התוכנית אנחנו מקנחות בארוחת ערב טובה וסבוב נוסף בטיימס סקוור ובשדרות החמישית והשישית כדי לספוג עוד קצת אורות חג.

COYM6286

 נר חמישי – להשתתף בקונצרט פופ גדול

בבוקר יצאנו לטייל בסוהו, בשוק צ'לסי ובטיילת ההיי ליין. אלה מקומות שהכרתי מביקור קודם ואהבתי אותם. השוק נחמד, אבל מאד עמוס והטיילת מיותרת למדי בחודשי החורף. העצים ערומים והמראה עגמומי למדי.IMG_4996

קיצרנו את הביקור במקום וחזרנו למלון למנוחה כי הערב מתקיים המופע !!

אחת הסיבות בגללה בחרנו להגיע לניו יורק בשבוע חנוכה, הוא מופע פופ ענק שמתקיים פעם בשנה בתחילת דצמבר. מדובר במופע JINGLE BALL TOUR . מופע פופ גדול הנודד בין ערים מרכזיות בארצות הברית (ובגרסה דומה גם בלונדון) ומרכז את מיטב האומנים והלהיטים העכשוויים. הבת חלמה לצפות במופע ובקשה אותו כמתנת יום הולדת 18. כרטיסים במכירה מוקדמת לא הצלחנו להשיג. תוך שניות מהפתיחה מוקמנו מספר 2000 בתור וכל הכרטיסים אזלו. 😢

IMG_5091.JPG

נאלצנו להזמין כרטיסים יקרים מאד באחד מאתרי ה RESELL. כמעט "מכרתי כליה" כדי לממן את העניין, אבל היה שווה הו כמה שווה. בזה אחר זה עלו על הבמה של המדיסון סקוור גארדן, 13 אמנים מהמובילים. ביניהם שון מנדז, קארדי B, מייגן טריינור, קמילה קביו ועוד ועוד… לא מכירים? תשאלו את הנוער שלכם הם בטח יכירו.

כל אחד מהם נתן כחמישה -שישה שירים כך שאורך המופע כולו כחמש שעות. חמש שעות של מוזיקה, תלבושות, ריקודים ושמחה. שואו נפלא. הבת הייתה בעננים וגם אני נהניתי מאד. למי שמזדמן להיות בצפון אמריקה בתקופה זו, ממש ממליצה!! המופע מתקיים בכל שנה. בכל פעם ההרכב קצת משתנה אבל תמיד מדובר באמני הפופ המובילים וההנאה מובטחת.

OFMLE9543

 נר שישי –  גרפיטי בבושוויק

בביקורים הקודמים שלי בעיר לא הגעתי לברוקלין. איכשהו לא יצא. הפעם למרות הקור סחבתי את בנות המשפחה אל ברוקלין, לבדוק את סצנת הגרפיטי בשכונת בושוויק.

זו לא דיקר הייאטס המפונפנת שראינו לפני מספר ימים, עם בתי המידות הגדולים והמפוארים.

מדובר בשכונה שבשנות ה 80 הייתה מאופיינת באוכלוסייה חלשה ורמת פשיעה גבוהה. גם היום, לאחר שהפכה טרנדית ועברו אליה סטודנטים, אמנים והיפסטרים, היא נראית די מוזנחת. מראה מגובב של אזור תעשיה/ מגורים בעל מבנים כעורים למדי. אמנם צצו בתי קפה והשכונה נחשבת בטוחה למדי אבל כל אלה לא שינו את המראה הכללי שלה. מייחדת אותה סצנת אומנות הרחוב וציורי הקיר היפים. IMG_5293

ממנהטן לקחנו את רכבת ה L וירדנו בתחנת JEFFERSON. איך שיוצאים מהתחנה מרגישים שהגעתם לאזור אחר לגמרי. מבנים נמוכים, תעשייתיים, שקט, בתי קפה קטנים וגרפיטי בכל פינה. קצת דומה לפלורנטין שלנו. חלק גדול מהגרפיטי שייך לאומנים שמאוגדים תחת השם Bushwick Collective. זהו פרויקט אומנים מכל העולם שציירו מורלס – ציורי קיר מוזמנים, עבור השכונה.

הרחובות העיקריים שמומלצים לסיור הם ג'פרסון, טרומןSt Nicholas , MORGAN. ישנם גם סיורים מודרכים בשכונה. בהרכב שלנו העדפנו לשוטט באופן עצמאי. 

הציורים מרשימים שמאד והבת שלי מתלהבת לדגמן  גרפיטי.

בחיפוש אחרי בית קפה למנוחה קלה הגענו ל PITANGA. מקום קטן וצעיר על טהרת המנות הצמחוניות/ טבעוניות. יש תפריט גדול ללא גלוטן וגם אסאי טרנדי וטעים. 

שולחן מרכזי גדול סביבו תשבו יחד עם אורחים אחרים. חלקם עובדים על הלפ טופ במשך שעות רבות. עוד כמה שולחנות קטנים, ספסל אחד וזהו. את ההזמנה תעשו בדלפק ותשלמו מיד. אח"כ שבו בכיף ותהנו מהאוכל והאווירה. אנחנו אהבנו ואני ממליצה. 

התמונה מתוך אתר המסעדה-

היו לנו תוכניות להמשיך לשכונת ויליאמסבורג ול DUMBO אבל הקור והמראה המחוספס למדי של בושוויק, גרמו לנו לוותר הפעם ולחזור למנהטן. טוב שנשאר למה לחזור. השלמנו בגיחה הבאה 😊

ביציאה ליד הסבווי ברחוב 34 אנו נתקלות בהמון סנטות מכל המינים והסוגים. היה אפילו סנטה גרינץ' כמחווה לדמות המצוירת מהסרט החדש.

IMG_5175

מסתבר שהיום הוא יום הסנטה santa con של ניו יורק. הסנטות מתיישבים בברים ברחבי העיר וההכנסות נתרמות לצדקה. 

 נר שביעי – לבקר בתערוכה שווה

סצנת האומנות חזקה מאד בניו יורק, אולי יותר מכל עיר גדולה אחרת בה ביקרתי. בניו יורק הרבה מוזיאונים מעניינים ושווים. בכל ביקור אנחנו מנסים לשלב לפחות אחד, רצוי כזה שיש בו תערוכה מעניינת חדשה. בביקורים קודמים בקרנו ב MOMA, במטס ובמוזיאון הטבע.

הפעם בחרנו במוזיאון גוגנהיים סולומון. למה? המבנה מעניין ארכיטקטונית, המוזיאון קטן למדי וניתן להקדיש לו זמן קצר יחסית (הוא לא שואב שעות ביקור). אבל הסיבה העיקרית היתה התערוכה של הציירת הילמה אף קלינט שהוצגה בו. 

קצת לפני הנסיעה, בעת שהכנתי את הטיול, נתקלתי בציורים המופשטים הענקיים הללו ולא יכולתי להתעלם. הציורים סקרנו אותי מאד והתחלתי לקרוא על הציירת. הילמה אף קלינט היתה ציירת שוודית שפעלה בסוף המאה ה 19 תחילת המאה ה 20. דמותה נותרה מעט מסתורית. היא הייתה רוחניקית, רווקה, מחלוצות התנועה הסופרג'יסטית (תנועה לזכויות נשים בשלהי המאה ה 19 ותחילת המאה ה 20), ובעיקר ציירת מוכשרת שלא זכתה לחשיפה משמעותית מחוץ לשבדיה. הציורים שלה גדולים ומרהיבים, אבל הם עוד יותר מרשימים אם מתייחסים לתקופה בה נוצרו. העבודות צוירו בתחילה המאה ה 20. אף קלינט ציירה רבועים ועגולים מושלמים עוד הרבה לפני קנדינסקי שנחשב מחלוצי הסגנון. 

התערוכה נקראת מבט לעתיד וזו התערוכה הגדולה ביותר של הציירת באמריקה הצפונית. יש בתערוכה גם יצירות מוקדמות יותר שלה ויש כמובן את הבונוס -סיור בתערוכות הקבע של המוזיאון בהן מוצגות עבודות של מאטיס ופיקאסו.

ממליצה מאד על התערוכה ועל הביקור במוזיאון הספירלי! קחו את המעלית לקומה השישית ותתחילו לרדת בספירלה. אל תשכחו להעיף מבט גם בגג המרהיב עם האור הטבעי שנכנס דרכו ואל הסנטרל פארק שנשקף בעד החלונות הגדולים. זה כמובן גם מקום מעולה למזג אוויר גשום וקר.

טיפ- הזמינו כרטיסים מראש. בבוקר יום ראשון, השתרך תור גדול מחוץ לבניין ותור גדול עוד יותר ליד הקופות. מחיר הכניסה למוזיאון 25 דולר. התערוכה תהיה מוצגת עד ה 23/4/19.

תערוכה מעניינת נוספת שמוצגת עכשיו בעיר ולא הספקנו לבקר בה, היא התערוכה על אנדי וורהל במוזיאון וויטני. מסקרנת ומומלצת גם היא. 

 נר שמיני – עוד הצעות קטנות ומאירות 

דברים נחמדים שנפלו בעריכה.

בנר השמיני אנחנו כבר בדרכנו הביתה. מסתבר ששבוע זה מעט בעיר רב גונית וגדולה, למרות שזה ביקור שלישי ובהרכב של חמש בנות בגילאים שונים והעדפות שונות.

IMG_4814

היו לי הרבה תוכניות. לטובת מתכנני העתיד מציינת כמה שנראות לי שוות ומתאימות לעונה. 

בילוי ערב בקפה WHA? 

קפה WHA נחשב המקום הטוב בעיר לבלוי עם מוזיקה חיה. זהו מועדון ותיק שאירח אמנים מוכרים בתחילת דרכם – ביניהם ג'ימי הנדריקס ובוב דילן. היום פועלת כאן להקת בית מוצלחת שמבצעת קאוורים נהדרים. בחלק מהערבים מופיעים אמנים אורחים, וישנן הופעות מיוחדות של אמני רגאיי או פאנק. הכניסה בסופי שבוע מוגבלת לגילאי 21 ומעלה. כניסת קטינים עם מלווים מותרת באמצע השבוע. יש לשריין מקומות והכניסה כרוכה בתשלום קטן של 15 – 20 דולר, לפי היום בשבוע והלהקה שמופיעה.  

למרות שרצינו מאד – לא יצא… מקווה שתהיה עוד הזדמנות וספרו לי איך היה. 

לצפות במחזמר

ניו יורק היא גם בירת מחזות הזמר. אולי רק לונדון יכולה להתחרות בה בסצנה הזאת. אחד הדברים הנחמדים שתוכלו לעשות בזמן ביקור בעיר הוא לצפות במחזמר בברוודוויי או אוף ברודוויי. מספר ההפקות גדול מאד והטובות שבהן מועלות במשך שנים. BQVF2260

במסגרת הקצרה של שבוע בו ראינו הופעה גדולה ויקרה, לא הצלחנו להכניס גם מחזמר, אבל זה היה על הפרק ואני בהחלט ממליצה.  

לשמוע גוספל בהארלם

גם את זה לא הספקנו. נראית לי חוויה נהדרת ומתאימה גם ביום חורפי וקר. 

מצרפת מידע על מספר כנסיות בהן תוכלו להצטרף לטקס של ראשון בבוקר. הכנסיות הללו נחשבות ידידותיות ומסבירות פנים לתייר. הטקס מלווה בשירה ובנגינה והוא שמח וסוחף. 

1. Mother A.M.E. Zion Churchאמא אפריקה.

140–6 W. 137th St, USA
Transportation Subway: 2, 3, B, C to 135th St
http://amez.org/
יום ראשון בשעה 11 . ממש קרוב לסבווי של רחוב 137

2. כנסיית כנען 
 Canaan Baptist Church of Christ 

132W. 116th St., New York, Rev. Dr. Thomas D. Johnson Pasto  

ימי ראשון בשעה 10.

3. עוד כנסיה מומלצת – FCBC 
https://fcbcnyc.org/worship/visit-us
הטקס מתחיל בשעה 11
 1912 Adam Clayton Powell Jr, Blvd (at the corner of 116th street), New York, NY 10026.

לפני או אחרי הטקס, ניתן לסייר בהארלם. חברות רבות מציעות סיורים גוספל. 

ישנם סיורים חינמיים מבוססי טיפ.

תצפית ערב מבר ROOFTOP

עוד בילוי ערב נחמד ומתאים לחורף הוא תצפית מאחד הברים הממוקמים על גגות המגדלים של מנהטן. אחד הברים הנחשבים נמצא בשדרה החמישית ונקרא ‪230 FIFTH ROOFTOP BAR NYC‬. 

בחורף מקימים על הגג איגלו מחוממים ומקושטים שמהווים חלופה נחמדה לימים הקרים. גם כאן הכניסה לקטינים בלווי הורים רק עד השעה שמונה בערב. 

התמונה מאתר המקום

תוצאת תמונה עבור ‫תצפית ערב מבר ROOFTOP‬‎

לאור כל האפשרויות הנוספות החלטנו שצריך לחזור 😍 ואכן חזרנו. לאחרונה שבתי מטיול מספר שתיים לניו יורק בחגים.

מוזמנים לקרוא המלצות עדכניות לכריסטמס בניו יורק.

לינה

לנו במלון נחמד בMIDTOWN ברחוב 35 בקרבת כלבו מייסיס. אזור מרכזי ומסחרי שוקק חיים, מסעדות וחנויות. המלון שהיה מרשת WYNDHAM, לא שרד את תקופת הקורונה. היום ממוקם בבניין מלון Henn na Hotel New York שעבר חידוש וזוכה לביקורות מצוינות.

בביקור שני לנו במלון סן קרלוס בקרבת מרכז רוקפלר וגם הוא היה מצוין והסביבה שקטה יותר.

מעדיפים מלון אחר? למגוון מלונות במנהטן לחצו כאן

ניו יורק ללא גלוטן

ניו יורק קלה וידידותית לצליאק. ברוב המסעדות והמרכולים תמצאו מבחר של אפשרויות ללא גלוטן. על פיטנגה בברוקלין כבר פרטתי למעלה. עוד מספר מקומות שניסינו והיינו מרוצים:

friedmans – ישנם מספר סניפים בעיר. אפשרויות ללא גלוטן מופיעות בברור בתפריט יעודי. אהבנו יותר את הסניף במלון הדסון.

Shake Shack – לחמניה ללא גלוטן. צ'יפסר נפרד. מוצלח מאד. מספר סניפים בעיר.

eataly – פיצה טעימה ללא גלוטן.

hard rock cafe – אין תפריט יעודי אבל יש מודעות ולא מעט אפשרויות

ruth's chris אין תפריט יעודי, אבל יש אפשרויות, מודעות והקפדה. מנות ללא גלוטן מוכנות בנפרד ויגיעו מסומנות. 

the liberty nyc -מקום נחמד ומעוצב. מבחר גדול יחסית של מנות ללא גלוטן. הבת אכלה פיצה טובה.

פרה א מנג'ר  יש מבחר סלטים, מרקים ואסאי שמתאימים לנמנעים מגלוטן. אפשר למצוא סניף בכל פינת רחוב וזו אופציה נוחה למדי. 

על הטיול השני שלנו בניו יורק טרום כריסמס תוכלו לקרוא כאן

מחפשים טיול כריסטמס ביעד קרוב יותר?

כריסטמס בורוצלב פולין

כריסטמס בברלין

כריסטמס במדריד

כריסטמס באלזס – טיול עם חברים שכתבה בחן חברתי שירלי טוקר

עד הטיול הבא

מוזמנים להירשם ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים ⬇️

18 Comments

  1. איריס, אני אוהבת את הבחירות שלך ואת תכנון הטיולים שלך. תמיד מקורי ומפתיע ולמרות שכבר עקבתי אחרי הטיול בזמן אמת, כעת שהכל כתוב בצורה מסודרת, זה ממש מעניין לקרוא. תודה על הצטרפותך למיזם שלנו, בחרת נושא שקרוב אליך (וגם אלי..:-) ) ואהבתי שתיבלת אותו בהמלצות מקומיות.

    אהבתי

    1. תודה מיקוש יקירה. משתדלת לגוון ולתבל את הטיולים במשהו יחודי למשתתפים ולעונה. אני שמחה שאהבת את הבחירה בארגון הצליאק. הם באמת עושים עבודה נפלאה.

      אהבתי

  2. הי איריס, נהינתי לטייל איתך בניו יורק בעונת החורף, כשהעיר מקושטת ומן הסתם גם קפואה… יפה ששילבתם ביקור בשתי שכונות שונות של ברוקלין, המטופחת והעשירה, זו שמקושטת ע"י חברות מתמחות בתחום לעומת שכונה אחרת עממית, פשוטה, מרופטת שעכשיו בכותרות בגלל אמנות הרחוב. צודקת, שמונה ימים אינם מספיקים וכשעוזבים את העיר נשאר טעם לעוד ועוד…

    Liked by 1 person

  3. איריס, ראשית, אהבתי מאוד מאוד את כתיבתך, את נרות חנוכה המוארים אצלכן ואיתכן בניו יורק. שאפו על האור המאיר את עמותת הצליאק, אור גדול לטייל בהרכב בו טיילתן עם מורכבותו, ובעיקר- על הייחוד שבטיולכם וה"משבצות" שמתאימות כל כך לנוער.
    אורנה

    אהבתי

  4. אוי איריס איריס
    שיחקת אותה חנוכריסמס בניו יורק כפי שאת יודעת
    ביג טיים
    גם שבועיים לא מספיקים, אפילו אם נמצאים על הקו הזה כל שנה ולפעמים פעמיים
    וטוב שכך , שלא תיגמר לנו ניו יורק הזאת .

    ואם תרשי לי תוספת קטנה להילמה אף קלינט, שגם היתה הבחירה שלי שבועיים לפניך
    בתחילת ה120 כשהילמה התחילה עם הציור האבסטרקטי, היא לא חשבה שהעולם מוכן לקבל ולהבין אותה. היא נתנה הוראה לא להציג את התמונות שלה, עד 20 שנה אחרי מותה. עברו מאז כמה עשורים, והפרויקט שלה מוצג במקדש עגול, עם קומות, כשמחבר ביניהן שביל ספירלי, ככה בדיוק היא חלמה שיקרה.

    רחוק, רחוק בתוך שדרות של חופש
    אני נוחת אל השדרה החמישית של החיים.
    בחוץ כבר מינוס שש אבל בפנים זה חם

    ואיריס, עד הטיול הבא, בשנה הבאה בניו יורק הבנויה

    אהבתי

    1. תודה רבה טובה, גם על התוספת. ידעתי את המידע הזה אבל לא רציתי להעמיס על הקוראים… למעשה 40 שנה אחרי מותה גם לא הציגו. לי כל הענין הספיריטואלי והציורים האבסטרקטים הזכירו במעט את מקדש דמנהור התת קרקעי בצפון איטליה בו בקרנו בפברואר..רק ששם הכל מתרחש מתחת לאדמה

      אהבתי

  5. איזה פער בין ניו יורק לבין אתונה שממנה חזרתי עכשיו, כאילו עולם אחר.
    התערוכה של הילמה הף קלינט נראית מאוד מרשימה והסיפור מדהים. חבל שלא זכתה לראות את ההכרה המאוחרת. וכל הכבוד לך על התרומה שלך עצמך למטיילי הצליאק.

    אהבתי

    1. תודה רבה זיוה. אני חושבת שאת תאהבי גם את ניו יורק הגדולה והמגוונת. התערוכה באמת מיוחדת ובעניין הצליאק זו רק תרומתי הקטנה.

      אהבתי

כתיבת תגובה